Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Activitats clic |
Títol: | Developing
Learning Strategies.
Activitats d’anglès amb ordinador per a desenvolupar estratègies d’aprenentatge per alumnes d’Educació Secundària Obligatòria |
Autoria: | Pilar Farré Espar |
Modalitat: | B1: cinc mesos. |
Característiques: | Conjunt d’activitats multimèdia desenvolupades per mitjà del sistema CLIC. En la versió preliminar actual, consta de 620 fitxers. Per a funcionar necessita un ordinador amb pantalla de colors (800 × 600) i altaveus, amb el sistema CLIC. |
Orientació del treball: | Material
per a ser utilitzat a l’aula d’informàtica —o a casa, aquells alumnes
que disposin d’ordinador— com a eina de suport per a l’adquisició
d’estratègies d’aprenentatge de la llengua anglesa. Pretenen aconseguir
un doble objectiu:
a) Afavorir que els alumnes reflexionin sobre com aprenen. b) Contribuir que esdevinguin més autònoms i responsables del seu aprenentatge. |
Temes i/o Identificadors: | Estratègies d’aprenentatge; estratègies de comprensió lectora; estratègies de comprensió auditiva; estratègies d’expressió oral; autoaprenentatge; llengua anglesa. |
Destinataris: | Segon Cicle d’Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: | Developing
Learning Strategies és un conjunt d’activitats multimèdia
creades amb el sistema CLIC, enfocades a desenvolupar i consolidar estratègies
d’aprenentatge, bàsicament estratègies cognitives i metacognitives.
En la versió preliminar actual, consta de:
99 activitats d’associació 1 activitat de trencaclosques 134 activitats de text 65 paquets 187 fitxers de text 68 fitxers d’imatge (GIF) 66 fitxers de so (WAV i MP3) En total, 620 fitxers. A més, dos fitxers bat i quatre fitxers de text addicionals permeten crear una versió que té el castellà com a llengua de suport. Aquest conjunt d’activitats consta de qüestionaris i materials amb tasques relacionades, per a reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge. En ser activitats desenvolupades amb suport multi-mèdia, giren a l’entorn de dues de les habilitats comunicatives: la lectura i l’audició. Les activitats CLIC són gairebé totes activitats de text i associacions; perquè les d’altres tipus (trencaclosques, sopes de lletres, mots encreuats) no eren adequades per a l’objectiu plantejat. Cal tenir present que 12 de les activitats són menús que estructuren el conjunt, i uns 40 paquets tenen una funció merament tècnica. Estan organitzades en 7 grups: Learning, Tools, Reading, Writing, Listening, Speaking i Vocabulary. Dins de cada grup, les activitats estan organitzades en diversos paquets. |