Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: La lectura expressiva a l'aula: una estratègia de descodificació de textos per formar lectors lingüísticament competents
Autoria: Roser Benet i Pugès
Modalitat: B2: cinc mesos.
Característiques: Conté 91 pàgines, incloent-hi annexos i bibliografia. Als annexos s'hi inclouen els textos emprats per treballar la seqüència didàctica que conté el treball.
Orientació del treball: Està basat en l'experiència personal de lectura literària en veu alta a les aules, especialment d'ESO. Hi ha enumerats tots els aspectes de la llengua que es poden treballar amb la lectura expressiva, alguns exemples de treballs fets amb lectures i una seqüència didàctica.
Temes i/o Identificadors: Lectura expressiva; lectura plaent; aprenentatge compartit; tractament de la diversitat; treball cooperatiu; autoavaluació.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
Resum: El treball pretén explicar una experiència personal d'ensenyament-aprenentatge de la llengua a partir de la lectura literària en veu alta. Es vol mostrar que la lectura expressiva, en individus poc avesats a llegir, és una bona estratègia per captar lectors que acabaran sent autònoms. Es tracta de crear un àmbit on la lectura en comú d'un text literari llegit per una veu experta esdevingui plaent i suposi un aprenentatge significatiu, capaç d'incentivar l'estudi i l'estimació per la llengua i la literatura.