Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002



 
Memòria del treball en format AcroRead 
  Els cent millors textos

 
Títol: Els cent millors textos
Autoria: Maria Soledat Hernández Barber
Modalitat: B1: cinc mesos.
Característiques: El treball «Els cent millors textos» conté 115 pàgines amb 100 textos per a la classe de llengua i literatura castellana, seleccionats per un grup de professors de secundària que han col·laborat en aquesta tria com els mes adients, en ordre alfabètic per autors, i sistematitzats per nivell, tema, època, tipologia del text i altres observacions en una taula de dades i CD-rom. I  una memòria d'elaboració del projecte de 30 pàgines amb la bibliografia i las col·laboracions dels organismes i persones implicades en el treball.
Orientació del treball: Material per ser utilitzat a l'aula. Assignatura de Llengua i Literatura Castellana.
Temes i/o Identificadors: Didàctica de la Llengua i Literatura. Textos (fragments o complets) seleccionats bàsicament de la literatura castellana, universal, o col·laboracions periodístiques actuals.
Destinataris: Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
Resum: El treball consta de 100 textos resultat d'una recerca, selecció  i estudi comparatiu  fet amb l'ajut del professorat dels centres hi implicats amb la necessària reflexió i contrast per a la més idònia selecció.
Consta també d'una base de dades sistematitzada en un CD-rom que permet al professorat accedir als textos prèvia selecció de l'aspecte o característica que convingui a cada moment. D'aquesta forma és senzill seleccionar els textos amb un menú que contingui: temes, autors, nivells, èpoques, gèneres, tipus de text, tipus de crèdit, atenció a la diversitat, etc. Sempre amb els textos de més possibilitat d'explotació.
Hem confeccionat una pàgina web que faciliti l'accés a la Base de Dades al major nombre d'usuaris.
D'altra banda, la selecció dels 100 textos estarà editada en suport escrit, no informatitzat, per poder-la consultar de manera “tradicional”, així s'amplia el ventall de possibles consultes.
Hem cercat i seleccionat els textos de la literatura que millor s'adapten als nostres alumnes i als nous objectius de la Logse. I hem alternat els textos “clàssics” amb textos actuals, periodístics, publicitaris...etc.
I finalment, hem intentat la necessària adequació a l'actual sistema educatiu, a l'educació en valors i a les necessitats educatives especifiques, tant de la Educació Secundària Obligatòria com del Batxillerat.