Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Els cent millors textos |
Títol: | Els cent millors textos |
Autoria: | Maria Soledat Hernández Barber |
Modalitat: | B1: cinc mesos. |
Característiques: | El treball «Els cent millors textos» conté 115 pàgines amb 100 textos per a la classe de llengua i literatura castellana, seleccionats per un grup de professors de secundària que han col·laborat en aquesta tria com els mes adients, en ordre alfabètic per autors, i sistematitzats per nivell, tema, època, tipologia del text i altres observacions en una taula de dades i CD-rom. I una memòria d'elaboració del projecte de 30 pàgines amb la bibliografia i las col·laboracions dels organismes i persones implicades en el treball. |
Orientació del treball: | Material per ser utilitzat a l'aula. Assignatura de Llengua i Literatura Castellana. |
Temes i/o Identificadors: | Didàctica de la Llengua i Literatura. Textos (fragments o complets) seleccionats bàsicament de la literatura castellana, universal, o col·laboracions periodístiques actuals. |
Destinataris: | Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat. |
Resum: | El
treball consta de 100 textos resultat d'una recerca, selecció
i estudi comparatiu fet amb l'ajut del professorat dels centres hi
implicats amb la necessària reflexió i contrast per a la
més idònia selecció.
Consta també d'una base de dades sistematitzada en un CD-rom que permet al professorat accedir als textos prèvia selecció de l'aspecte o característica que convingui a cada moment. D'aquesta forma és senzill seleccionar els textos amb un menú que contingui: temes, autors, nivells, èpoques, gèneres, tipus de text, tipus de crèdit, atenció a la diversitat, etc. Sempre amb els textos de més possibilitat d'explotació. Hem confeccionat una pàgina web que faciliti l'accés a la Base de Dades al major nombre d'usuaris. D'altra banda, la selecció dels 100 textos estarà editada en suport escrit, no informatitzat, per poder-la consultar de manera “tradicional”, així s'amplia el ventall de possibles consultes. Hem cercat i seleccionat els textos de la literatura que millor s'adapten als nostres alumnes i als nous objectius de la Logse. I hem alternat els textos “clàssics” amb textos actuals, periodístics, publicitaris...etc. I finalment, hem intentat la necessària adequació a l'actual sistema educatiu, a l'educació en valors i a les necessitats educatives especifiques, tant de la Educació Secundària Obligatòria com del Batxillerat. |