Anar a pàgina inicial

PSICOPEDAGOGIA

L’educació tenia una gran importància en la vida del ciutadà romà, i tots els homes lliures la procuraven als seus fills i filles, sigui a casa per mitjà d’un esclau preceptor, sigui enviant-los a l’escola. Sovint els amos donaven també instrucció als esclaus que veien més capacitats i que la necessitaven per a les tasques que tenien assignades. Sortosament, ens han quedat molts textos que parlen de la tasca docent, alguns amb una visió molt àmplia d’aquesta funció i amb una intuïció psicològica molt notable. Per això aquest apartat té el títol de «Psicopedagogia». El seu contingut pot interessar tots els docents de qualsevol matèria, però pot servir especialment per als psicopedagogs i aportar algunes idees per a l’acció tutorial.

Continguts

1. Objectiu global de l’ensenyament. Què ha d’aprendre i ha de fer un alumne a l’escola.
  2. Qualitats que ha de demostrar un bon alumne.
  3. Com el mestre ha de tractar els alumnes. Disciplina a l’escola.
  4. Condició social dels mestres i els professors. Règim dels estudiants de grau superior.