Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Pàgina web |
Títol: | Novus Modus per augmentar la competència en la llengua i cultures pròpies des del llatí mitjançant la utilització de la xarxa informàtica (www.icarus.cat) |
Autoria: | María Antonia Martínez González de la Rubia |
Modalitat: | B2 |
Característiques: |
Com a resultat
d'aquest treball s'ha creat la pàgina web http://www.xtec.es/~mmarti31,
que consta d'una part animada i una de fixa. Aquesta web s'ha disenyat prenent
com a base el seu contingut en llatí i les seves corresponents versions en
català, castellà, italià , anglès i francès. Consta d'un sumari i cinc
lliçons en llatí i les corresponents traducció a les cinc llengües
esmentades, un apartat de lèxic, mots encreuats, una petita antologia de
textos de suport, exercicis, un apartat de coses diverses, anomenat varia,
enllaços cap a d'altres webs relacionades amb la cultura llatina més la
bibliografia. La pàgina permet que l'alumnat que la utilitzi pugui crear el
seu propi correu gratuït com a eina d'interrelació amb la professora. |
Orientació del treball: | Material creat essencialment per ser usat a `'aula, dins d'un crèdit variable d'iniciació al llatí o com a complement didàctic a les classes de llatí de 1r de Batxillerat. |
Temes i/o Identificadors: | llatí, iniciació al llatí, novus modus, oblatio, exempla, translationes, vocabula, ludi, textus, nexus, bibliogr`phia, varia |
Nivell: | ESO, Educació Secundària Postobligatòria |
Resum: |
El treball que vull
desenvolupar és la creació de materials didàctics amb les noves
tecnologies, concretament a través d´Internet i de l´elaboració de
pàgines web, que treballin habilitats específiques de llengua, com p.ex. la
comprensió lectora i l´expressió escrita, cercant una metodologia pràctica
i viva on tinguin cabuda tot tipus d´alumnat, incloent-hi els immigrants de
diverses procedències i els de necessitats educatives específiques. S´han
escollit temes actuals i engrescants, per tal d´assolir que s´eduquin en un
entorn amb valors i convivència profunds i per tal que els continguts
curriculars millorin el seu tarannà humà i escolar, tan a l´ESO com al
Batxillerat, ubicant els crèdits del Llatí en un gran ventall d´activitats
interdisciplinars. |