Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | L’aprenentatge de la Ciutadania durant l’ESO. Teoria i Pràctica |
Autoria: | Ángel C. Moreu Calvo |
Modalitat: | A |
Característiques: | El treball conté 127 pàgines ordenades en dos blocs de reflexió corresponents a la teoria i la pràctica de l’educació per a la ciutadania democràtica, que es complementa amb un recull d’experiències, una breu antologia de textos de suport, propostes d’activitats d’aprenentatge i una bibliografia de llibres, articles, capítols de llibres i pàgines web. |
Orientació del treball: | Propostes per a la reflexió sobre la teoria i la pràctica educativa en el marc de l’escola democràtica a nivell d’ESO. |
Temes i/o Identificadors: | Ciutadania, ciutadans, ciutadania democràtica, exercici de la ciutadania, valors de la ciutadania, àmbits per a l’ensenyament-aprenentatge de la ciutadania, globalització i educació, drets i deures, participació i responsabilitat, organització i gestió de l’escola democràtica. |
Nivell: | Educació Secundària Obligatòria |
Resum: |
El treball conté,
en primer lloc, un estudi teòric, centrat en la definició contextual de
ciutadania i d’educació per a la ciutadania, a partir, entre d’altres, d’una
revisió històrica del concepte de ciutadania, la delimitació dels seus
entorns, la definició dels valors que li són propis, i una mirada al futur
des de la dimensió globalitzadora. Aquest estudi es complementa amb un recull
d’experiències de l’àmbit de l’educació per a la ciutadania en
centres de secundària, i una antologia de fragments d’obres i documents
relacionats amb els temes tractats a l’estudi teòric. |