Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Vine’m a veure: Projecte educatiu per a nens i nenes amb malalties de llarga durada |
Autoria: | Agnès Vila Catalán |
Modalitat: | A |
Característiques: | Memòria i dos annexos i un web |
Orientació del treball: | |
Temes i/o Identificadors: | Malalties, salut, càncer, diversitat, telemàtica, hospital, domicili, aules hospitalàries, atenció educativa domiciliària, PESE, psicopedagogs, CSMIJ, treball virtual, WebQuest, oncologia , oncologia pediàtrica, tutorial TIC, proposta educativa, guia , orientacions, educació per a la salut, pedagogia hospitalària, classe virtual, legislació educativa, AFANOC, SIOP, interacció, correu electrònic, educació a distància, ciberaules |
Nivell: | Ensenyament obligatori. Primària i Secundària. |
Resum: | La
taxa de supervivència dels infants amb malalties de llarga durada
és cada cop més elevada gràcies a l’evolució
de la ciència mèdica i farmacològica.
Com a professionals de l’ensenyament tenim davant nostre un repte evident: Assegurar que els avui afectats continuin vinculats al seu propi procés educatiu. Aquest problema, a hores d’ara, encara no ha trobat suport efectiu ni en el sistema educatiu ni en l’assistèncial. La idea central del projecte ha estat elaborar i experimentar un programa d’atenció educativa i psicosocial centrat en la problemàtica específica dels nens i nenes en tractament oncològic per a posteriorment poder extrapolar l’experiència a tots els infants amb malalties de llarga durada. Hem delimitat l’estudi al cas dels infants i adolescents en tractament oncològic per diversos motius: 1er. La falta d’aplicació escolar de protocols d’atenció i seguiment psicosocial en casos dalt risc com són aquests. 2on. L’aïllament temporal que pot representar aquest tractament i el sentiment de soledat que pot provocar afrontar una malaltia considerada socialment terminal. 3er. Els canvis dramàtics en la imatge corporal i les repercussions psicosocials que fan imprescindible el manteniment del contacte amb els amics i companys, sobretot pels adolescents. Partint d’un estudi previ de la situació educativa d’aquests alumnes i d’unes determinades bases (marc legal, recomanacions de la Societat Internacional d’Oncologia Pediàtrica, SIOP i les demandes de l’Associació de Familiars i Amics del Nen Oncològic de Catalunya, AFANOC) hem confegit una proposta d’intervenció educativa per a Catalunya. |