Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | La dramatització i el teatre a l'educació secundària. Recursos didàctics per a la integració escolar i el coneixement de la llengua catalana |
Autoria: | Elisenda Puig Salvador |
Modalitat: | A |
Característiques: | La
memòria té 179 pàgines, inclou algunes fotografies
i il·lustracions (a l’apartat de material de creació per
a l’aula) i bibliografia.
Un vídeo enregistrat a Göteborg (Suècia) a diferents escoles. El vídeo va acompanyat d’una guia per entendre’l millor. |
Orientació del treball: | El treball consisteix en una primera part d’informació i d’investigació sobre el tema del Drama a l’Ensenyament (a Suècia, Irlanda i Àustria) i una segona part de material de creació pròpia d’ús pràctic per a l’aula |
Temes i/o Identificadors: | Drama, Teatre, Dramatització, Integració, Aprenentatge de la llengua catalana |
Nivell: | Adreçat a professores i professors d’ESO (també és vàlid per a Primària) |
Resum: | El
projecte es fonamenta en la idea de l’ús del Drama com a recurs
didàctic per a aconseguir uns objectius bàsics:
El treball consisteix en una primera part d’informació i d’investigació sobre el tema del Drama a l’Ensenyament (a Suècia, Irlanda i Àustria) i una segona part de material de creació pròpia d’ús pràctic per a l’aula. Aquest material consisteix en exercicis de Drama que combinen la dramatització pròpiament dita amb exercicis orals i escrits per a l’aprenentatge de la llengua catalana, és adient a alumnat d’ESO en general i fàcilment aplicable per part del professorat. |