Llicències
d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Els tallers d'adaptació curricular (TACs): eina d'aprenentatge per garantir l'assoliment de les competències bàsiques a l'ESO, adreçat als alumnes de context sociocultural i econòmic desfavorit |
Autoria: | Francesc Crespo Aguilar |
Modalitat: | A |
Característiques: | El
treball conté un dossier
per a l'alumne ( titulat “CARPINTERÍA") format per 334 fitxes, amb
continguts conceptuals, procedimentals i exercicis per treballar-los.
Al final d´aquestes fitxes hi ha un “ inventari “ del material necessari per realitzar les activitats ( amb informació de com aconseguir-lo) i algunes indicacions didàctiques. |
Orientació del treball: | Material
elaborat per ser utilitzat a l´aula pels alumnes.
Orientat per fer-se servir a les aules-taller, UACs i recursos educatius similars. Assignatures de tecnologia, llengua castellana i matemàtiques. |
Temes i/o Identificadors: | Fusteria; eines de fusteria; tècniques de fusteria; UAC; aula-taller; aprenentatges manipulatius; competències bàsiques; lectoescriptura; comprensió lectora; matemàtiques bàsiques; currículum adaptat. |
Nivell: | Educació Secundària obligatòria |
Resum: | El
projecte inicialment està pensat per aplicar-se en el CAEP IES Doctor
Trueta, ubicat al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat, zona socio-cultural
i econòmicament desfavorida.
Els destinataris d´aquest projecte són, en primer lloc, alguns alumnes dels dos cicles de l´ESO amb determinades característiques que dificulten la seva integració en aules ordinàries. El centre va organitzar, per respondre a les necessitats d’aquests alumnes, 3 TACs (Tallers d’Adaptació Curricular), que tenen com a objectiu treballar les competències bàsiques a partir d’uns projectes globalitzadors, els quals, partint de la pràctica i la manipulació, possibiliten aprenentatges abstractes i complexes. Els alumnes adscrits als TAC desenvolupen fonamentalment el seu currículum per mitjà de la rotació per 3 tallers: - Fusteria - Electricitat - bricolatge - Jardineria - horticultura En ells es treballen fonamentalment les àrees instrumentals globalment amb continguts propis de les diferents tècniques. A l´hora de desenvolupar aquest projecte ens hem trobat amb el problema de l´inexistència d´un material adient per vertebrar i portar a terme els aprenentatges, sobre tot els corresponents al taller de fusteria. En aquest treball s´ha elaborat el material didàctic del taller de fusteria. El dossier dirigit a l´alumne presenta els continguts més bàsics que conformen les tècniques de la fusteria, a la vegada que possibilita el treball dels continguts de les programacions adaptades de llengua castellana i matemàtiques. |