Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Avaluació dels aprenentatges en flauta de bec. |
Autoria: | Isabel Espona i Donés |
Modalitat: | A |
Característiques: |
El treball consta d’unes bases conceptuals, un estudi teòric i un estudi empíric realitzat a partir de l’observació sistemàtica del progrés de cada un dels alumnes del Crèdit variable de flauta de bec, a 4t d’ESO, utilitzant la Metodologia Observacional. L’anàlisi descriptiu, el d’associació i el seqüencial de les dades i la discussió dels resultats permeten obtenir un millor coneixement del procés que efectua la psicomotricitat fina en l’aprenentatge d’aquest instrument. Conté 225 pàgines, amb gràfics, fotografies i taules, i la bibliografia relacionada amb el tema, a més dels annexos que completen els estudis. |
Orientació del treball: |
Treball d’investigació a l’aula, per aprofundir en el coneixement de l’aprenentatge psicomotriu de la flauta dolça. |
Temes i/o Identificadors: | Psicomotricitat fina, biomecànica, anatomia i fisiologia de la mà i el canell, ergonomia, educació postural, pedagogia de la flauta de bec, psicologia aplicada, metodologia observacional, sistema de categories, formats de camp. |
Nivell: |
Educació Secundària Obligatòria, Educació de règim especial musical, Educació Primària. |
Resum: |
L’objecte del
treball consisteix en l’estudi de l’aprenentatge de la flauta de bec,
estructurat en dues parts diferenciades. La primera abasta les bases
conceptuals i l’estudi teòric, on es realitza un recorregut de les
investigacions actuals i una anàlisi del contingut de tècnica de la flauta
als llibres de text de música d’ensenyament secundari obligatori vigents a
Catalunya. Inclou una descripció exhaustiva dels elements d’anatomia i
morfologia funcional de la mà i el canell, amb fotografies, figures i taules
originals. També tracta els aspectes que intervenen en l’execució
flautística tals com el factor sensorial, les bases neurològiques, els
processos motrius, l’ergonomia, la consciència corporal i les implicacions
psicològiques. Queda completat amb un apartat sobre la pedagogia de la flauta
de bec. |