Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Coneixement i transformació de l'actitud del professorat de secundària en relació a l'avaluació interna |
Autoria: | Josep M. Bringué i Portella |
Modalitat: | A |
Característiques: | El treball conté 164 pàgines de text amb bibliografia seleccionada, 114 gràfics i 44 quadres estadístics de les 82 preguntes dels qüestionaris, i 36 annexos. |
Orientació del treball: | Treball d’investigació amb conclusions i propostes susceptibles de ser utilitzades en l'organització dels centres i en la relació de l'administració amb el professorat d'ESO. |
Temes i/o Identificadors: | Ensenyament, directors/es, avaluació interna, actituds, estrès, formació permanent, codi deontològic. |
Nivell: | Educació Secundària Obligatòria; Educació Secundària Postobligatòria. |
Resum: | La
investigació s'ha dut a terme en els centres de secundària
de l'Hospitalet de Llobregat en dues vessants: els directors/es i el professorat.
Una primera fase ha estat la recerca d'una base teòrica. Aquesta ha permès concretar la investigació en: avaluació interna com a mecanisme per a la consecució d'una qualitat educativa, actituds negatives del professorat i una formció permanent i un codi deontològic com a eines per superar aquelles actituds. S'ha elaborat una enquesta per als directors/es i una altra per al professorat amb dues parts diferenciades: com es veu la realitat i com es desitjaria o hauria de ser l'ideal. L'anàlisi dels resultats i de le sentrevistes han tret a la llum una actitud negativa predominant vers l'avaluació interna i una insatisfacció general. Unes conclusions i unes propostes volen ajudar a reconduir aquelles. |