Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Proposta de condicions de qualitat generalitzables a l’ESO |
Autoria: | Llucià Núñez Álvarez |
Modalitat: | A |
Característiques: | Document de 94 pàgines amb 2 quadres i bibliografia |
Orientació del treball: | Treball de recerca |
Temes i/o Identificadors: | Factors de Qualitat, Qualitat de l’Ensenyament Secundari Obligatòri, Política Educativa. Avaluació de centres. Avaluació del Sistema Educatiu, Pla de Centre. |
Nivell: | Equips directius, Inspectors, Tècnics, Responsables de l’Administració , Polítics, Ampas |
Resum: | S’identifiquen
els factors que en els centres eficients contribueixen a produir resultats
de qualitat. Es presenten a tres nivells. El primer nivell de representació,
ENUNCIAT, sintetitzant la principal característica de cada factor.
En un segon nivell, ELEMENTS, concreta els principals components que caracteritzen
específicament cada factor. Aquests dos nivells volen donar una
visió global i integrada dels factors d’un centre públic
de secundària eficient recollint de manera sintètica allò
fonamental d’un centre educatiu en l’etapa d’ensenyament secundari obligatori.
Un tercer nivell de DESCRIPCIÓ detallada de cada factor dels elements
que el conformen, partint de la informació recollida centres tenint
en compte les informacions obtingudes en una mostra reduïda de centres,
en diferents visites i revisions.
L’anàlisi dels centres de la mostra ha posat en evidència una sèrie de CONDICIONAMENTS que els dificulten assolir fites de qualitat. Aquestes limitacions expliquen també la feblesa d’algunes situacions i fins i tot la difícil generalització dels mateixos nivells en tota la xarxa pública. Classifico aquests condicionaments en dos blocs: els derivats del sistema econòmic-polític-social i els derivats de la gestió del sistema educatiu. Aquest últim bloc a la vegada el subdivideixo en tres apartats: gestió de personal, compensació de desigualtats i reglament de centres. |