Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Pàgina web |
Títol: | La creativitat i la creació melòdica assistida per ordinador. |
Autoria: | Magda Alegret i Pàmpols |
Modalitat: | A |
Característiques: | |
Orientació del treball: | Treball d’investigació i material d’aula |
Temes i/o Identificadors: |
Creativitat, composició musical, ESO, Crèdit Variable |
Nivell: | Ensenyament Secundari obligatori. Primer cicle |
Resum: |
S’ha desenvolupat
una investigació descriptiva-qualitativa per obtenir nocions clares respecte
la incidència de l’ús de l’ordinador en el desenvolupament creatiu de
nois/es de primer cicle d’ ESO. Usem l’editor de partitures MusicTime
(recurs informàtic que facilita l’administració) en l’entorn d’un
crèdit variable amb nois/es, el nivell musical dels quals és fruit de l’ensenyament
obligatòri dut a terme a les aules de primària i primer cicle d’ESO.
Aquesta proposta s’ha desenvolupat a partir de la reflexió sobre com i fins
a quin punt és possible "aprendre música", "fent música
creativament" amb un editor de partitures. El model d’anàlisi de dades
d’aquest tipus d’investigació busca l’objectivitat no en la
qualificació, verificació i contrastació numèrica de la dada sinó en el
significat intersubjectiu. Orientat vers la recerca de la diferència, no
pretén la generalització, sinó la hipòtesi de treball. Cerca entendre la
realitat com un tot unificat. El procés d’anàlisi no acaba amb la
interpretació de les dades perquè al ser cíclic implica replanificació i
feedback continuat i ens porta a una obligada reflexió abans d’iniciar-lo
de nou ja que no serà idèntic perquè hem après del procés mateix. |