les timbales
els instruments de
l'orquestra

La Mireia i les timbales
  De fet l'Orquestra ja havia donat per acabada la presentació dels instruments, aquí a la XTEC, i tant en Joan, com la Berta, l'Oriol, la Montse, la Carla..., i tots, absolutament tots els músics que heu pogut conèixer estan d'acord en què s'ho han passat d'allò més bé. Però, l'altre dia, en Jared, que ja el coneixeu, i la Mireia que també és percussionista, varen començar a dir que de la percussió només havíem pogut escoltar els cascavells i que aquest potser no és l'instrument més representatiu d'aquesta gran família. És per això que avui la Mireia ens ha portat alguns dels instruments dels quals ja ens va parlar en Jared, perquè així els podem escoltar.

Val a dir que la Mireia és una experta percussionista i amb una baqueta a la mà tant és capaç de tocar les timbales com el xilofon, i amb tres cassoles, una tapa i una paella, res que envejar al Phill Collins.

La Mireia toca amb les timbales un redoble en el qual es poden escoltar algunes diferents sonoritats d'aquest instrument.

De la família del xilofon, el so de la marimba contrasta amb el vibràfon, per les seves làmines de fusta.

Del vibràfon podem escoltar una figuració rítmica ascendent en la qual es pot apreciar l'efecte dels ressonadors.

Fragment musical de diverses cançons de Supermúsics

Dibuixos: Montserrat Tobella.
Imatges dels instruments: Arxiu Supermúsics.
Coordinació: Carles Navarro, de Supermúsics