PROGRAMACIÓ GENERAL DE ZER.
ZER El Sió.
Curs
2012-2013
GESTIÓ DE LA ZONA.
1- Equip directiu
Objectius
-Redefinir l´Equip Directiu en els càrrecs de Directora de Zona, Secretari-administrador i Cap d´Estudis.
-Continuar la gestió administrativa i comptable de la Zona.
-Adaptar el funcionament de ZER a la nova normativa vigent.
-Tirar endavant les línies bàsiques d’acció del Projecte Pedagògic.
-Coordinar les proves de mínims de la ZER i de velocitat i comprensió lectora.
Activitats
-Elaboració de la Programació General de Zona pel curs 12-13.
-Continuació dels projectes: Red.es, l'Ordinador a l'aula, el projecte PELE i el de l'Auxiliar de conversa.
-Adaptació del funcionament de la ZER a la normativa vigent.
-Reunió cada dilluns a la tarda per resoldre aspectes puntuals i confeccionar l´ordre del dia del proper Claustre.
-Revisió de les proves de velocitat i comprensió lectora i de mínims.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
200 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
2- Claustres de Zona
Objectius
-Garantir tot el funcionament d´un dels òrgans col•legiats bàsics de la Zona.
-Debatre
i posar en comú les propostes d´actuació dels/de les mestres de cada
poble, per la seva posterior aprovació en el Consell Escolar de Zona.
-Donar compliment als acords del Consell Escolar de Zona en aquells aspectes que li pertoquin.
Activitats
-Convocatòria
i realització de claustres ordinaris, els dimecres a la tarda a les
17:30 h a la seu de la ZER, a Butsènit d'Urgell.
-Convocatòria i realització de claustres extraordinaris, sempre que calgui i a proposta d´algun/a membre del mateix.
-http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
3- Consells escolars
Objectius
-Donar compliment a la normativa sobre funcionament de les Zones Escolars Rurals.
-Dinamitzar l´activitat del Consell Escolar com a òrgan real de govern de la Zona.
-Integrar de fet en la gestió de la Zona tots els sectors: pares, mares, alumnes, municipis i mestres.
-Renovar els/les membres del Consell Escolar de la Zona
Activitats
-Convocatòria
de Consells Escolars Ordinaris durant els següents dies: 16 de novembre
de 2012, 22 de febrer de 2013 i 7 de juny de 2013.
-Convocatòria de Consells Escolars Extraordinaris sempre que calgui i d´acord amb la normativa vigent.
-http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/
-Eleccions al Consell Escolar
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
25 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
4- Sessions d’avaluació
Objectius
-Revisar els criteris d'avaluació.
-Avaluar
conjuntament tot el grup de mestres d’una aula el funcionament del grup
- classe i cada alumne/a en particular, d'acord amb la normativa
vigent, les competències bàsiques i els indicadors d'avaluació
corresponents.
-Unificar les actuacions a seguir del professorat dins d’un grup - classe.
-Decidir si l'alumne/a promociona o no al cicle següent.
-Tenir recollida la informació de les sessions d'avaluació.
Activitats
-Revisió dels criteris d'avaluació en algunes de les sessions de coordinació del segon trimestre.
http://www.xtec.cat/zerelsio/criteris/index.htm
-Reunió
entre el/la tutor/a d’un grup - classe i els/les mestres itinerants que
imparteixen alguna àrea, per tal de parlar de cadascun dels/de les
alumnes dels grup i la dinàmica general de la classe.
Sessions d´avaluació Infantil i Primària:
- dimarts 20 de novembre de 2012
- dimarts 5 de març de 2013
- dimarts 4 de juny de 2013
-Elaboració dels informes dels/de les alumnes.
-Xerrada individual amb els pares/les mares de cadascun/a dels/de les alumnes del Centre.
-Elaboració d'una graella de cada àrea, amb les valoracions dels/de les alumnes.
- Resum de les sessions d'avaluació.
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
5- Programació general de Zona
Objectius
-Adequar l´organització de la ZER als nous documents vertebradors dels centres.
-Disposar d´una programació d´activitats conjuntes i temporalitzades al llarg del curs.
-Consolidar la Programació General de Zona per l´intrazer.
Activitats
-Redacció
individual per part dels/de les mestres de tots els apartats de la
Programació General de Zona, d´acord amb el següent esquema: 1.
Denominació de l´activitat, 2. Objectius, 3. Activitats, 4. Període de
realització, 5. Partida de pressupost a càrrec de la ZER i 6.
Coordinador/a del Claustre.
-Posta en comú al Claustre i redacció definitiva de la Programació General de Zona.
-Aprovació pel Consell Escolar de Zona.
-http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/
Període de realització
dia:; mes:octubre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
6- Memòria de Zona
Objectius
-Adequar l´organització de la ZER als nous documents vertebradors dels centres.
-Disposar d´una relació d´activitats valorades que serveixi de document de treball per a projectes de cursos posteriors.
-Consolidar la Memòria de Zona per l´intrazer.
-Recollir les valoracions i suggeriments de cada membre del Claustre.
Activitats
-Redacció
individual per part dels/de les mestres de tots els apartats de la
Memòria d´acord amb la Programació General de Zona i segons el següent
esquema: 1. Denominació de l´activitat, 2. Objectius, 3. Activitats
realitzades, 4. Data o període de realització i 5. Valoració.
-Posta en comú al Claustre i redacció definitiva de la Memòria de Zona.
-Aprovació pel Consell Escolar de Zona.
-http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/
-Buidatge de la informació de les graelles de valoració i suggeriments.
Període de realització
dia:indeterminat; mes:juliol
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
18- Prevenció i salut laboral
Objectius
-Facilitar
al Claustre les orientacions realitzades pels Serveis de Prevenció,
creats amb la Llei de Prevenció de Riscos Laborals (1995).
-Coordinar
i gestionar les actuacions en matèria de seguretat i salut laboral.
Podem trobar informació: http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm
-Col·laborar amb la Direcció en l´actualització del Pla d´Emergència.
-Organitzar dos simulacres, durant el curs, d´evacuació en les 4 escoles de la ZER.
-Formar als/les alumnes en la prevenció i la salut en el treball de la vida quotidiana.
Activitats
-Trametre al Claustre les informacions interessants que ens arriben del Servei de Prevenció.
-Assistència a les reunions de coordinació que es convoquin i organització de les tasques encarregades.
-Revisió del Pla d´Emergència de cada centre de la ZER.
-Realització dels simulacres d´evacuació de Centre en cada escola: 18 d'octubre i 18 d'abril.
-Participar en el Programa de Seguretat i Prevenció d´Accidents dins del Pla de Dinàmica Educativa de la Noguera.
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Assun Pascual
19- Acció tutorial
Objectius
-Planificar
l'acció tutorial per tal de delimitar la tasca del tutor/a en relació a
la resta de professorat, la família i els/les alumnes(individualment i
en grup).
-Tenir present la documentació necessària per fer el
seguiment dels processos evolutius i d'aprenentatge de cadascun/a
dels/de les alumnes: Informes, expedient acadèmic, actes, ...
-Planificar les entrevistes i reunions amb les famílies al llarg del curs.
-Facilitar el canvi de classe, d'escola o el pas a l'ESO dels/de les alumnes.
-Treballar
l'autoestima, les relacions interpersonals, les tècniques de treball i
els hàbits d'estudi i els temes que d'alguna manera puguin ser d'interès
per a la formació en valors.
Activitats
-Elaboració del Pla d'acció tutorial.
-Reunió d'inici de curs de cada centre amb les seves famílies, durant el mes de setembre.
- Reunió d'inici de curs de ZONA, el dia 5 d'octubre de 2012.
- Entrevistes amb les famílies, trimestralment a Primària i a
Infantil (en la primera entrevista s'efectuarà la signatura de la carta
de compromís).
- Entrevistes puntuals amb les famílies o els/les alumnes sempre que es cregui oportú.
- Reunió de Zona el dia 26 d'abril de 2013, per tal d'organitzar la Festa Fi de Curs.
-Revisió de les proves de criteris d'avaluació i de velocitat i comprensió lectora.
-Reunió de coordinació amb el/la tutor/a quan canviïn de classe o amb l'Institut al finalitzar la Primària.
Dimarts, 9 d'octubre de 2012, a les 13:15
-Visita a l'Institut Ribera del Sió amb els/les alumnes de 6è de Primària per tal de facilitar la seva adaptació a l'institut.
Tercer trimestre.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
31- AMPA de zona: vespres i altres activitats
Objectius
-Fomentar les relacions entre els pares i les mares de la ZER.
- Coordinar les activitats de l'AMPA de ZER amb les de les AMPA de les diferents escoles.
-Incrementar les relacions entre els nens i les nenes de la ZER, fora de l'horari lectiu.
-Compartir inquietuds que afecten als nostres fills/filles.
-Tenir
la possibilitat de realitzar cursets o xerrades adreçats als pares i a
les mares, per tal d'afavorir l'adquisició de nous coneixements.
-Poder
obrir alguna de les escoles al mes de juliol i/o agost, a fi i efecte
que els/les nostres alumnes puguin realitzar activitats lúdiques i
culturals durant l'estiu.
Activitats
-Xerrades i col.loquis vers temes propossats per l'AMPA.
-Reunions de l'AMPA de ZER i de les escoles, per tal de planificar i coordinar les diferents activitats que organitzen.
-Escola oberta al mes de juliol/agost a Butsènit.
-Activitats a la web:
http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm
-Organització de festes per tal de salvar els menjadors escolars:
- 03/11/12 a Les Ventoses.
- 17/11/12 a Butsènit.
- ? a Preixens.
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
49- Horaris i substitucions
Objectius
-Llegir les Instruccions d'inici de curs i el Calendari escolar, per tal d'assabentar-se de la normativa.
-Aconseguir uns horaris pedagògics, amb els menys desplaçaments possibles.
-Planificar els horaris dels/de les mestres i dels/de les alumnes de la ZER, d'acord amb la normativa vigent.
-Determinar els/les mestres responsables del temps d'esbarjo en cadascuna de les escoles de la ZER.
-Conèixer la normativa en allò que fa referència a les substitucions i aplicar-la.
Activitats
-Lectura de les Instruccions d'inici de curs i del Calendari escolar.
http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6149/1247634.pdf
-Elaboració dels horaris.
http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm
-Senyalització a l'horari, dels/de les mestres responsables en el temps d'esbarjo.
-Lectura
de la normativa vigent, en quant a substitucions, i aplicació de la
mateixa, amb l'adequació de l'horari a la jornada laboral del
substitut/a.
http://www20.gencat.cat/portal/site/ensenyament/menuitem.e79d96e9bc498691c65d3082b0c0e1a0/?vgnextoid=3bc5c17acdae7310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=3bc5c17acdae7310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
-Planificació de les substitucions fins a l'arribada del/de la substitut/a:
. En el cas d'un/a mestre itinerant la substitució l'assumirà el tutor/a
o el mestre/a que en aquell moment gaudeixi d'horari fix (no lectiu).
. En el cas d'un tutor/a, seran els/les mestres itinerants qui es facin càrrec de la substitució.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
50- Calendari
Objectius
-Llegir l'Ordre del Calendari escolar.
-Elaborar el calendari de les diferents activitats que es durant a terme a la ZER.
-Publicació a la web d'aquest calendari, per tal de fer-ne difusió dins de la comunitat educativa.
Activitats
-Lectura de l'ordre del Calendari escolar.
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6149/1247634.pdf
-Elaboració del calendari de la ZER.
-Publicació a la web.
http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm
Període de realització
dia:; mes:setembre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
ÀREES DE PROGRAMACIÓ I REALITZACIÓ CONJUNTES.
7-Atenció a les NEE de l'alumnat (I)
Objectius
-Atendre
i fer el seguiment de l´alumnat amb necessitats educatives especials i
dels/de les alumnes que mostren dificultat en l'assoliment de les
competències (comprensió lectora, expressió oral i escrita, agilitat en
càlcul, resolució de problemes i autonomia de treball escolar.)
-Desenvolupar activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi.
-Realitzar
coordinacions periòdiques amb l’EAP per tractar temes d’atenció a la
diversitat: tipus de suport, agrupaments, avaluació, elaboració i
revisió d´adaptacions curriculars...
-Col·laborar amb els tutors,
tutores i especialistes en la concreció d’adaptacions del currículum i
en la preparació i adaptació d’activitats i materials didàctics que
facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les
activitats del grup-classe ordinari.
-Donar suport en la participació de l’alumnat amb discapacitat en les activitats del grup-classe ordinari.
Activitats
-Reunir-se amb el/la tutor/a i parlar sobre l’alumne/a a tractar per tal de fer un treball conjunt.
-Parlar amb l’EAP de les necessitats de la ZER i actuar el més aviat possible.
-Elaboració dels plans individualitzats dels/les alumnes que ho requereixin.
-Assistir a diferents trobades sobre Educació Especial i fer un arxiu de material sobre aquesta especialitat.
-Reunir-se
amb els pares i mares dels/de les alumnes amb aquestes característiques
i parlar sobre l’alumne a tractar per tal de fer un treball conjunt
(escola-família).
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
17- Itineraris de lectura
Objectius
-Llegir un llibre per cicle, d'en Miquel Desclot. Títols a concretar.
-Escoltar un xerrada a càrrec de l'escriptor, Miquel Desclot, de la qual ja hauran llegit i treballat el llibre corresponent.
-Respectar i apreciar els llibres, tant els propis com els col•lectius.
-Participar en una activitat de lectura individual on després podran conèixer l’escriptor.
-Conèixer diferentes obres de l'autor.
Activitats
-Fer
un petit treball sobre el llibre i seguir la fitxa de lectura,
prèviament confeccionada pels/les mestres, que es trobarà al bloc de la
Zer.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/
-Seguiment del carnet lector per cada llibre.
-Il·lustració d'algun paràgraf o capitol.
-Entrevista a Miquel Desclot.
-Il·lustració sobre el llibre llegit i exposició de l'obra literària de l'autor per tots/es els/les alumnes de la ZER.
Període de realització
dia:30; mes:segon trimestre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
125 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Nunsi Gatnau
20- Educació Infantil
Objectius
-Establir una línia d’actuació comú per a tota la ZER.
-Elaborar material de cara a temes puntuals, vocabulari, contes...
-Adaptar material de descoberta de l'entorn al temari del cicle inicial per fer el mateix tots els/les nens/es.
-Col.laborar en el projecte d'anglès a Educació infantil.
Activitats
-Preparació de material per treballar les festes, activitats plàstiques, contes, vocabulari...
-Elaboració del material per portar a terme els projectes, tant d'infantil com d'anglès a E.I.
-Elaboració
dels materials adaptats per medi, cada escola prepara dos dels temes
del llibre de 2n, tenint en compte les característiques dels/de les
nens/es més menuts.
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Assun Pascual
21- Educació Artística: visual i plàstica
Objectius
-Saber utilitzar les eines, instruments i els diferents materials per realitzar un treball.
-Mostrar sensibilitat vers una obra plàstica i pel patrimoni artístic.
- Conèixer diferents artistes coneguts internacionalment.
-Aplicar els recursos bàsics que ofereix el llenguatge visual i plàstic: línia, color, textura, volum i espai.
-Dominar el traç i conèixer les seves possibilitats expressives.
Activitats
-Programació curs 20012/13
http://www.xtec.cat/zerelsio/plastica/index.htm
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
100 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
22- Coneixement del medi natural, social i cultural
Objectius
-Conèixer l'entorn natural, social i cultural més proper i saber els trets més significatius d'aquells que són més llunyans.
-Portar a terme tres Trobades de ZER durant el curs.
-Aprofitar les festes i les sortides escolars per descobrir l'entorn i les nostres tradicions culturals.
-Utilitzar l'observació directa i l'experimentació per treballar el medi; així com els recursos TAC.
-Aprendre a respectar l'entorn, la diversitat i gaudir de les tradicions.
Activitats
-Realització de les activitats de les unitats didàctiques del llibre de text i de les d'ampliació o reforç que s'hagin preparat.
-Consulta dels recursos TAC que hi ha a la xarxa.
-Celebració a la ZER de les festes tradicionals.
http://www.xtec.cat/zerelsio/festes.htm
- Planificació de sortides per l'entorn.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/2012/11/02/sortida-al-cou-dager/
-Realització de tres Trobades de ZER (una per trimestre).
-Altres activitats: Treball sense llibres, ...
http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm
http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm
Continuació del treball per projectes iniciat el curs passat (Educació Infantil i Cicle Inicial).Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
23- Espai d'edició telemàtica: webs, blocs i revista digital
Objectius
-Utilitzar
les webs de centre, de ZER i espais diversos de publicació digital
(intrazer, la calaixera i blocs) com a espai de publicació i d´edició de
recursos didàctics i de recollida de comentaris.
-Fer la renovació d´espais corresponents a alumnes i mestres.
-Pactar la periodicitat de renovació dels respectius espais dinàmics.
-Donar contingut a la revista digital de la ZER i continuar amb la digitalització de ZONA's magazine.
-Utilitzar la web de ZER com a eina de relació, gestió i ensenyament-aprenentatge.
Activitats
-Webs de centres:
* Renovació les presentacions personals (foto i explicació) d´alumnes i mestres, durant el primer trimestre.
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm
* Renovació els espais de cada centre tantes vegades com sigui possible.
-Web de ZER:
* Fotos col•lectives d´alumnes i mestres. Renovar-les a partir de la primera trobada conjunta: LA CASTANYADA.
* Espais de resum d’activitats (festes, sortides...). Editar-les en el
moment que es produeixen i fent els comentaris els/les alumnes de cada
escola de forma rotativa.
* El racó dels/les pares i mares, és on es troba l´espai de l´AMPA de la ZER, on es pengen les convocatòries, activitats...
http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm
* Empatolls (revista digital). Intentar-la actualitzar.
* Revisar el tauler d´anuncis, on hi ha totes les informacions necessàries pel funcionament del claustre.
http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm
* Ús del calendari per fomentar la relació entre els/les membres de la ZER.
http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER/calendari.htm
* Treball de comprensió d'un llibre a partir del bloc de la ZER.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/
-Utilitzar la dotació convencional del Departament d´Educació i l´especial del Projecte RED.ES per a tot el treball TIC/TAC.
-Seguir el programa d´innovació en TIC/TAC.
-Realització de l'activitat "I like sport!".
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/presentacions1213_alumnes.doc
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
24- Educació Artística: música
Objectius
-Familiaritzar-se
amb la pròpia veu i el propi cos com a punt de partida de la
consolidació de l'autoimatge, germen de l'autoestima personal i de la
imatge i estima dels altres.
-Gaudir de la música interpretant
cançons a l'uníson, cànons, peces instrumentals senzilles, danses,
dramatitzacions i jocs motrius.
- Conèixer els costums populars a través de les cançons i danses tradicionals.
-Memoritzar un repertori de cançons adequades a les seves capacitats.
- Conèixer la tècnica vocal i interpretar melodies i cançons fent atenció al caràcter, l'expressió, la dicció i la dinàmica.
-Treballar la coordinació del cos a partir de les danses.
- Expressar amb gests i moviments idees i sentiments, tan
col.lectivament com individualment, en situacions de comunicació i de
joc.
-Identificar, reproduir i conèixer les qualitats i les possibilitats del so al cos, objectes diversos i instruments.
- Conèixer diferents instruments musicals escolars i utilitzar-los.
- Conèixer les possibilitats de comunicació i expressives d'alguns
instruments musicals, formacions instrumentals, gèneres i estils
musicals.
Activitats
-Cançó i veu: cançó a l'uníson, cànon, a dues veus, amb i sense acompanyament, cantarelles i jocs musicals.
-Oïda: activitats d'escolta, reconeixement, imitació, reproducció, producció i improvisació de sons i ritmes.
-Llenguatge musical: activitats de lectura i escriptura musical (figures rítmiques, notes, signes musicals).
-Dansa, ritme i moviment: activitats d'execució de ritmes i polirítmies, danses, coreografies i dramatitzacions.
-Audició:
activitats per conèixer veus, instruments, formacions instrumentals,
compositors, èpoques i estils, formes i gèneres musicals.
- Pràctica instrumental: execució de peces musicals amb plaques, flauta, instruments Orff i/o cos.
- Programació de música curs 2012-2013:
http://www.xtec.cat/zerelsio/musica/index.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
100 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
25- Llengua Catalana
Objectius
-Fer de la llengua catalana l'eix vertebral del projecte educatiu, tal i com es reflecteix en el projecte lingüístic.
-Potenciar la lectura i l'escriptura significativa, aprofitant les diverses situacions quotidianes que es donen a l'aula.
-Afavorir la comunicació lingüística i audiovisual i la competència literària.
-Utilització de les normes ortogràfiques o gramaticals en el treball de les diferents tipologies textuals.
-Aprofitar els textos produïts pels i per les alumnes per treballar el català.
Activitats
-Utilització de l'agenda, els comunicats, l'espai web i el bloc...; per potenciar el fet de llegir o escriure.
-Potenciació
de la comunicació entre els/les membres de la Zer amb el calendari
(correu web), comentari i valoració de les diferents activitats (bloc),
carta, telèfon...
-Participació en l'espai "Un mes un conte" i en la revista "Zona's magazine".
-Realització d'activitats com:
Armari de llengua (Format digital).
Carpesà de tipologies textuals elaborades pels/per les alumnes (Format paper).
Club de lectura (biblioteca escolar).
Participació en certàmens literaris.
-Visita d'un/a escriptor/a i treball d'algun dels seus llibres a partir de la web.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Noemí Martínez
26- Llengua Castellana
Objectius
-Potenciar la comprensió i expressió oral en llengua castellana.
-Reforçar la comprensió lectora de qualsevol text escrit adient a l´edat.
-Insistir en una adecuada expressió escrita d´aquesta llengua.
-Ampliar els nivells de lèxic, ortogràfic i gramatical.
-Treballar les tradicions i les diades socials.
Activitats
-Exposició de tota classe de vivències i a la vegada audició de les explicacions dels/les companys/es.
-Cançons, debats, exposicions orals...
-Col·laboració en les diferents tradicions i diades socials.
-Elaboració de frases i textos variats: el còmic, la narració, el text descriptiu, els anuncis publicitaris...
-Activitats sobre el diccionari, els refranys, frases fetes, comparació, polisèmia, la frase, els nombres, els sinònims...
-Treball
de llengua castellana oral basat en els blocs següents: Comprensió i
Expressió Oral - Lectura d´imatges - Debats - Representacions -
Conceptes específics - Memoritzacions i jocs de vocabulari.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Noemí Martínez
27- Matemàtiques
Objectius
-Aplicar els conceptes matemàtics a la vida quotidiana.
-Treballar tots els aspectes matemàtics (la numeració, el càlcul,
els problemes, la mesura i la geometria) partint de l'entorn més proper.
-Ús dels recursos TAC per treballar conceptes matemàtics (càlcul, numeració, problemes...)
Activitats
-Fem petites actvitats a l'aula, on es treballa: el càlcul de monedes, les operacions, el fet de tornar el canvi...
-Càlcul mental a través del quinzet, d'estratègies per realizar operacions el més ràpid possible, d'activitats del llibre...
-Utilització de recursos TAC en l’àrea de les matemàtiques.
-
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Noemí Martínez
28- Educació Física
Objectius
-Practicar el joc preesportiu com a desenvolupament motriu i introductori al món de l´esport.
-Potenciar
les capacitats físiques i mentals individuals amb variades activitats
englobades en tres blocs temàtics: el cos, els desplaçaments i les
habilitas motrius i capacitats físiques.
-Iniciació als esports,
introduint-los en el coneixement i la pràctica dels més populars i dels
Jocs Olímpics i Paralímpics. Treballarem diversos esports al llarg del
curs.
-Treballar constantment la vessant humana del joc esportiu
inculcant valors, així l´actitud adequada i respectuosa vers els/les
companys/es agafa un protagonisme destacat. També inculcarem hàbits
higiènics.
-Participar en les activitats físiques encaminades a
ampliar les relacions entre els nens i les nenes de diferents escoles i
comarques, possibilitant agrupaments més nombrosos que els habituals en
cada escola.
Activitats
-Jugarem
a tot tipus de jocs motrius: stop, l´aranya peluda, la cadena, el
gegant i la fada, el joc dels colors, la bruixa de colors, el joc de les
cadires, el caçador i els conills, les altures, el nus, la bomba,
policies i lladres, cara i creu, robar la cua, el gat i el ratolí...
(molts cops aquests jocs motrius els farem durant la part de la sessió
de l'escalfament i de la tornada a la calma).
-Expressió Corporal de
situacions i vivències diferents relacionades amb la vida quotidiana:
representarem emocions, sentiments, expressions de la cara, etc, i també
representarem accions relacionades amb la vida quotidiana: fer els
deures, rentar-nos les dents, anar a dormir, parlar per telèfon, etc.
Imitarem personatges reconeguts pels alumnes: spiderman, doraemon...; i
també imitarem diferents animals (crearem un selva on cada alumne
representarà un animal diferent fent les seves funcions). Practiquem
desplaçaments: corrent, saltant, a peu coix (peu dominant i peu no
dominant), reptant, d´esquena, quadrupèdia, quadrupèdia invertida,
lateralment, enrere, desplaçaments saltant i també amb girs...; tot
potenciant la velocitat, flexibilitat, força i resistència.
-Iniciació
a diferents esports a través de jocs pre - esportius i després pràctica
d'aquests esports. Iniciació als altres esports populars i Olímpics i
Paralímpics: bàsquet, futbol, hoquei, bàdminton, escacs, bitlles,
petanca, atletisme, boccia, goalball...; també a través de jocs pre -
esportius. Jocs pre - esportius com: les 10 passades, el cementiri, el
mocador, robar la bandera...
-Practicarem constantment el joc net i
respectuós. A l´acabar l´exercici ens habituarem a la neteja corporal
utilitzant el necesser.
-Participarem en les III Olimpiades de la ZER El Sió.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
300 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Maria Mitjans
29- Revista Zona's magazine
Objectius
-Editar dues revistes durant el curs.
-Establir un major lligam de relació entre la comunicat educativa de la Zona.
-Fomentar l´ús de la premsa escrita.
-Crear un instrument de difusió de diferents activitats i opinions.
Activitats
-Elaboració de dues revistes, la primera al gener dedicada a l'astronomia i la segona al maig sobre els jocs olímpics.
-Redacció, impressió i distribució dels números 37 i 38 de la revista de la Zona.
-Expressió lliure per part dels/de les integrants de la comunitat educativa i de qualsevol temàtica.
-Reforçar els valors del treball ben fet.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
900 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Mercè Seyós
30- Atenció a les NEE de l'alumnat nouvingut (II)
Objectius
-Facilitar la integració de l´alumnat nouvingut a les aules ordinàries des del primer moment.
-Garantir l´aprenentatge de la llengua, l´accès al currículum comú i els processos de socialització de l´alumnat nouvingut.
-Determinar actuacions amb el/la tutor/a i el/la coordinador/a de
llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC) que es duran a terme
per atendre les necessitats educatives de l´alumnat nouvingut.
Activitats
-Dotació a les famílies de l´alumnat nouvingut de la informació adequada sobre el sistema escolar a Catalunya.
-Adscripció de l´alumne/a nouvingut al curs que li correspon per l´edat cronològica.
-Avaluació inicial de l´alumne/a nouvingut en la llengua familiar o d´escolarització prèvia, tant com sigui possible.
-Elaboració i organització del pla de treball individual d´aquest alumnat nouvingut.
Període de realització
dia:pendent de confirmació; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
33- Llengua Estrangera
Objectius
-Despertar l’interès per aprendre anglès/francès i el desig de comunicar-se en la llengua estrangera.
-Desenvolupar
les següents destreses comunicatives d’una manera adequada,
sistemàtica, integrada i adequada a l’edat de cada alumne/a que li
permeti fer un ús efectiu de la llengua en situacions quotidianes:
* Desenvolupar les destreses de comprensió i expressió oral. És a dir,
ser capaç de comprendre informació presentada oralment i de comunicar-se
oralment tenint cura de la pronúncia i entonació i utlitzant els
recursos no lingüístics com a suport de l’expressió oral.
* Desenvolupar les destreses de comprensió i expressió escrita. És a
dir, mostrar habilitat per llegir, comprendre globalment i produir
petits textos escrits.
* Identificar i utilitzar el lèxic fonamental per a l’elaboració de les produccions orals i escrites.
-Conèixer els costums, les tradicions i les relacions socials pròpies dels països de parla anglesa/francesa.
-Fer ús de les tecnologies de la infomació i la comunicació.
-Fomentar un clima d’aula positiu, de col•laboració i de participació.
- Participació de l'auxiliar de conversa en Voki, English dossier,
role-plays, stories and songs, rhymes, arts and crafts, cultural
aspects, games (flashcards etc.), i excursions.
Activitats
-Activitats de Listening (Escolta): Cançons, Diàlegs i diferents tipus de conversacions.
Activitats d’Speaking (Parla): Representació de diàlegs, formulació de
preguntes, realització de jocs, role-plays, descriure experiències
personals, etc.
-Activitats de Reading (Lectura): Llegir diferents tipologies
textuals i realitzar preguntes de comprensió, buscar paraules noves al
diccionari, etc.
Per altra banda, els nens i les nenes de Cicle Superior llegiran un llibre adequat al seu nivell durant el curs.
Activitats de Writing (Escriptura): Redacció guiada de diferents tipus
de textos breus i senzills adequats a l’edat de cada alumne/a: contes,
narracions, descripcions, e-mails, anuncis, diàlegs escrits,etc.
Activitats d’Spelling (Ortografia): Aprendre a escriure el vocabulari
més important a través de diversos exercicis lúdics (sopes de lletres,
crucigrames, relacionar els dibuixos amb la paraula corresponent, etc.)
Activitats de Lèxic: Per aprendre el vocabulari nou es realitzaran
diferents activitats amb flahscards i diferents tipus de jocs.
-Explicació de contes i realització de diferents activitats al seu entorn.
Memorització i aprenentatge de diferents cançons.
Realització de diferents jocs comunicatius.
Activitats per aprendre la cultura anglesa/francesa: realització de
mapes, aprenentatge de cançons típiques, celebració de les festes
tradicionals angleses/franceses, etc.
Realització d’algun projecte al llarg del curs.
Activitats manuals: realització de posters, etc.
-Assistir a la representació teatral en directe en anglès d'"Alice
in Wonderland" i elaboració tant a nivell oral com escrit d'un seguit
d'activitats que els ajudin a aprofundir en la comprensió d'aquesta obra
Valoració conjunta de l'obra de teatre.
-Realització de diferents jocs i activitats per aprendre i interioritzar el vocabulari principal del conte.
http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat.htm
-Activitats TAC: buscar informació a Internet, escriure e-mails
als amics i a les amigues, veure vídeos, realitzar activitats del CD
rom, realitzar activitats on-line de diferents webs educatives,etc.
- Col.laboració i guia de l'auxiliar de conversa en la realització del
Voki, English dossier, role-plays, stories and songs, rhymes, arts and
crafts, cultural aspects, games (flashcards etc.), activitats on-line,
preparació i assistència a l'obra de teatre "Alice in Wonderland" i
excursions.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Laia Santacreu
34- Treball interdisciplinari: pla de convivència.
Objectius
-Aprendre a ser persona dins una atmosfera estimulant i models coherents.
Fomentar la salut personal.
-Aprendre dels/les altres i amb els/les altres. Respectar-se mútuament.
-Fonamentar els valors de cooperació, solidaritat, pau...
Celebrar el dia de la Pau.
-Promoure l'activitat física i psíquica.
-Contribuir al desenvolupament del seu cos, adoptant hàbits de salut en relació amb conductes que perjudiquen.
Activitats
-Treball de l'autoconeixement, l'autoconcepte i l'autoestima.
Els ecosistemes: un ecosistema (cada escola un de diferent).
-La bona convivència amb les altres persones.
-Celebració del dia de la Pau amb les activitats acordades.
-Realització d'activitats que fomentin la companyonia a través del joc: les normes, saber guanyar i perdre.
-Foment de les conductes que fan agradable la convivència, entrenar-les.
Xerrades a les famílies sobre drogues, educació vial, internet... per
part de tècnics/es i amb la col·laboració de l'Ampa i que seran una guia
per a tots i totes.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Josefina Esteve
35- Educació per a la ciutadania i els drets humans.
Objectius
-Aprendre
a ser i actuar de manera autònoma per tal de facilitar
l’autoconeixement, propiciar l’autocorrecció i estimular l’autoestima.
-Aprendre
a conviure s’exercita a través de la comunitat de recerca, usant el
diàleg com a mitjà i afavorint conductes tolerants i respectuoses.
-Aprendre
a ser ciutadans i ciutadanes en un món global es converteix en una
pràctica, en una experiència d’aula, on compartim la diversitat d’idees i
creences dins un marc de pluralitat i convertint les diferències en
oportunitats.
-Visualització de pel·lícules com "Los chicos del coro" i "La lengua
de las mariposas" i anàl·lisi d'aspectes socio-culturals i diferent
sistemes de valors relacionats amb les pel·lícules.
Activitats
-Visualització
de la pel.lícula "Los chicos del coro" i realització de diferents
activitats al seu voltant per tal de treballar la convivència i els
valors cívics.
-Visualització de la pel.lícula "La lengua de las
mariposas" i realització de diferents activitats al seu voltant per tal
de treballar la convivència i els valors cívics.
-
-
Període de realització
dia:14; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Laia Santacreu
37- Religió
Objectius
-Conèixer la Vida de Jesús, del naixement fins la seva mort.
-Conèixer el missatge de Jesús a través de l'Evagenli i les paràboles. Saber buscar una citació en la Bíblia.
-Conèixer les religions del món.
-Identificar els personatges de la Bíblia i la seva relació amb Déu.
-Conèixer els Sants patrons del poble i de Catalunya. Estudiar l'art religiós i els elements de la litúrgia.
Activitats
-Lectura i comprensió lectora de textos bíblics. Fitxes de personatges bíblics.
-Identificació de les etapes de la vida de Jesús i el seu missatge.
-Investiguem quins són els patrons del pobles i de Catalunya, la seva història.
-Treball de les religions del món. Fer un power point i exposar el treball a la resta de companys de classe.
-Realització d'un dossier del naixement i de la passió de Jesús.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Josep Anton Jiménez Chinarro
40- Proves de mínims, diagnosi de 5è i la prova de 6è.
Objectius
-Facilitar
elements que permetin la reflexió i la discussió, en el si del
Claustre, i que facilitin la presa de decisions sobre aspectes de gestió
del currículum i resultats d´aprenentatge de les diferents proves.
-Proposar
activitats a nivell de ZER per tal de millorar els apartats que es
creguin oportuns d´acord amb els resultats obtinguts.
-Revisar les proves de mínims en una sessió de coordinació durant el segon trimestre.
Activitats
-Realització de les proves de diagnosi a 5è: del 17 al 28 d'Octubre.
-Realització de les proves de competències bàsiques a 6è: el 7 i 8 de maig.
-Correcció de les proves realitzades i extreure´n les conclusions pertinents.
-Elaboració d'una gràfica dels resultats.
-Proposta i confecció d'activitats per tal de millorar els resultats.
Període de realització
dia:; mes:
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
41- 6ª hora: Juguem amb el llenguatge.
Objectius
-Millorar la competència comunicativa lingüística.
-Potenciar el desenvolupament de l'hàbit lector entre els/les alumnes.
-Treballar el desenvolupament de la comunicació oral.
-Millorar l'expressió escrita dels/les alumnes.
Activitats
-Lectura
de llibres de la biblioteca d'aula o de la biblioteca itinerant de la
ZER. Activitats de comprensió tant a nivell oral com escrit.
-Activitats per treballar les diferents tipologies textuals (text instructiu, el còmic, el conte, la poesia, la notícia...)
-Activitats TIC (recull de jocs online, Jclic, ús del correu electrònic...).
-Treball
de dites, refranys, poemes ,... per millorar la memòria, la imaginació i
gaudir del llenguatge com a joc i activitat lúdica.
-Programació a la web:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
Període de realització
dia:indeterminat; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Núria Amenós Moret
42- 6ª hora: Matemàtiques divertides.
Objectius
-Iniciació al món dels escacs, com a esport potenciador de les capacitats mentals i de la maduresa personal.
-Augmentar el càlcul mental i numèric, mitjançant el joc.
-Reforçar els continguts de matemàtiques amb una metodologia lúdica.
-Saber utilitzar les noves tecnologies per arribar a un objectiu determinat.
-Gaudir amb el joc i la cooperació amb els/les altres.
Activitats
-Montem les peces d´escacs i practiquem el seu moviment. Jugades i recursos bàsics per a practicar el joc dels escacs.
-Pràctica del càlcul mental i de jocs que el potencien: crucigrames, fer parelles, quadrats màgics...
-Exercicis
lúdics per a potenciar els continguts de geometria, numeració i
orientació espai-temporal: fitxes, tàngrams, construccions...
-Mesurem el temps, el rellotge, la moneda i els bitllets.
-Jocs matemàtics de lògica. Jocs manipulatius i jocs informàtics de la web de la Zer El Sió dins les "Matemàtiques divertides".
- Programació a la web:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Maria Mitjans
43- 6ª hora: Experimentem i descobrim.
Objectius
-Potenciar un aprenentatge actiu i participatiu a partir dels aspectes relacionats amb el medi social i natural.
-Incorporar activitats que garanteixin el desenvolupament de la sensibilitat per l´experimentació dels alumnes.
-Aprendre a comunicar, a expressar, a argumentar i interpretar les seves hipòtesis i els resultats de l´experimentació.
-Millorar la interacció amb la resta dels companys/es a partir de l´experimentació.
-Proporcionar
a l'alumne/a els coneixements i les eines necessàries per ubicar-se en
l´entorn i on viu, per aprendre a habitar-lo, respectar-lo i
millorar-lo.
Activitats
-Preparació d'activitats per trimestres.
-Rotació del material d'experimentació de Zer.
-Avaluació de continguts, seqüenciació, material i resultats.
-Dedicar una sisena hora setmanal a l'experimentació.
-Ampliar el recull d'experiments.
- Programació a la web:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Josefina Esteve
44- 6ª hora: Fem d\'artistes.
Objectius
-Saber utilitzar les eines, instruments i els diferents materials per realitzar un treball.
-Tenir cura del material a utilitzar a l'hora de l'assignatura incloent-hi els tablets.
-Aplicar els recursos bàsics que ofereix el llenguatge visual i plàstic: línia, color, textura, volum i espai.
-Dominar
els recursos TAC ,especialment programes informàtics per fer poder
algunes activitats de l'assignatura, i conèixer les seves possibilitats
expressives.
-Mostrar sensibilitat vers una obra plàstica i pel patrimoni artístic.
- Introduir dins dels nostres treballs plàstics el tema de l'espai.
Activitats
-Programació a la web:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Anna Garriga
45- 6ª hora: Cibersió.
Objectius
-Treballar els objectius fixats en la programació d'informàtica.
-Afavorir el desenvolupament de l'atenció, la lògica, la memòria i la concentració.
-Reforçar els continguts curriculars de les diferents àrees amb les eines TAC.
-Conèixer els recursos TAC per a la celebració de les festes tradicionals de cada estació.
-Aprofitar aquesta hora per a tirar endavant:
. El projecte interdisciplinari dels ecosistemes.
. El treball dels valors. Aprendre a créixer i Aprendre a conviure.
Activitats
-Realització de les activitats de la programació d'informàtica: presentacions, calendari, un mes un conte...
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
-Utilització de l'espai "Setmanes".
-Entrada a l'espai Cibersió per jugar als diferents jocs d'atenció, lògica, memòria i concentració.
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/sio.htm
-Celebració de les festes tradicionals de cada estació a partir dels recursos TAC.
-Elaborarció del projecte interdisciplinari dels ecosistemes i del treball dels valors.
- Programació a la web:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
48- Treball Interdisciplinari
Objectius
-Elaboració d'un projecte interdisciplinari de manera competencial.
-Utilitzar el treball per projectes com a metodologia per aprendre a aprendre.
-Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC com a eines per captar informació i instruments per aprendre.
-Potenciar
l'esperit investigador i actiu dels/les alumnes per tal que siguin ells
mateixos els protagonistes del seu aprenentatge.
Activitats
-Continuar
amb les activitats de recerca d'informació sobre els ecosistemes
escollits (internet, llibres, CD, ) o sortides en l'entorn proper.
-Completar el racó sobre el projecte escollit.
-Activitats internivells, per cicles, individuals...
-Activitats que abarquin aspectes de les diferents àrees (matemàtiques, llengües, coneixement del medi, artística...)
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Josefina Esteve
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS.
8- La castanyada
Objectius
-Compartir les celebracions de caire festiu amb tots els/les integrants de la ZER.
-Fer ús del mitjà de transport: l'autocar.
-Contribuir a fomentar les relacions entre els/les diferents components de les escoles de la ZER.
-Gaudir de les explicacions i dels tallers sobre astronomia.
Activitats
-PETITS (Infantil i CI)
Sessió planetari: "El secret del coet de cartró"
Viatjarem pel Sol i per tots els planetes del Sistema Solar.
Taller: " Dibuixos en el cel"
Dibuixarem constel·lacions i aprendrem algunes històries.
-GRANS (CM I CS)
Sessió planetari: "Galaktos"
Descobrirem com és la nostra Galaxia, les nebuloses, els forats negres,...
Taller: "La nostra estrella, el Sol"
Observació del Sol i descobriment de taques, explosions,...
-Dinem conjuntament amb tots/totes els/les nens/nenes de la ZER a Ager gaudint de la vivència i de la convivència de la trobada.
-Visita al poble d'Ager.
Període de realització
dia:31; mes:octubre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Mercè Seyós
9- Nadal
Objectius
-Gaudir de les tradicions nadalenques pròpies del país.
-Compartir les celebracions de caire festiu amb tots els/les integrants de la ZER.
-Realitzar diferents activitats lúdiques durant la jornada.
Activitats
-Participació en les tradicions pròpies del Nadal: Tió, carta al Reis, nadales, poemes...
-Visita al Museu del Torró d'Agramunt, per saber la seva història i fer un tastet dels típics torrons agramuntins.
-Visita
al Museu del Guinovart, per veure l'activitat plàstica amb la que hem
col·laborat amb el museu i també observar les obres d'aquest autor, que
treballarem a Plàstica i a Fem d'artistes.
-Cantada de nadales, recitar poemes...o algun joc.
Període de realització
dia:20; mes:desembre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
250 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Noemí Martínez
10- Anem a xafar neu
Objectius
-Descobrir les activitats de muntanya a l'hivern.
-Conèixer l’entorn de la comarca on realitzarem l’activitat.
-Iniciar-se en l’esport de l’esquí alpí.
-Conviure en un entorn diferent al familiar, assumint les responsabilitats que ens encomani el grup.
-Gaudir de les experiències que es realitzen.
Activitats
-Participació en aquesta activitat d’esquí, proposada pel Patronat d'Esports d'Agramunt:
“L’escola a la neu” a Port del Comte: (desplaçament, forfait 2 dies,
material d'esquí, casc, assegurança, dues hores amb monitors/es cada
dia, piscina, sopar del primer dia, esmorzar/dinar del segon dia i
dormir).
-Realització d’activitats complementàries d’aprenentatge o d’estudi en la franja horària d'abans de sopar.
-
http://www.xtec.cat/zerelsio/sortides.htm
Període de realització
dia:pendent de confirmació; mes:segon trimestre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Nunsi Gatnau
11- Sortida fi de curs
Objectius
-Conviure durant tres dies i dues nits amb els/les membres de la Zona en un entorn diferent al familiar.
-Assumir les tasques corresponents per conviure amb grup.
-Conèixer l’entorn natural, social i cultural de la zona visitada.
Recerca de dades per poder comparar la pròpia localitat amb Barcelona.
-Participar activament en totes les activitats programades fent ús de les noves tecnologies.
-Aproximació al plànol de Barcelona i buscar informació d'alguns llocs significatius que visitarem.
Activitats
-Coneixement previ de les ofertes pedagògiques, culturals i lúdiques per part del mestre o de la mestra.
-Preparació d’un dossier de treball previ a la sortida.
-Realització de la sortida a l'Alberg Verge de Montserrat de Barcelona.
-Realització de les activitats programades per part del centre educatiu i el camp d'aprenentatge.
-Assoliment
dels aprenentatges bàsics relacionats amb la ciutat(els medis de
transport urbans,els carrers,les cases i altres llocs
significatius....)el modernisme...
Conèixer arquitectes modernistes molt reconeguts com Antoni Gaudi,Josep Puig i Cadafalch,Lluis Domènech i Montaner...
Període de realització
dia:22; mes:maig
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
250 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Nunsi Gatnau
15- Els calendaris de La Marató
Objectius
-Aprendre a ser solidaris en diferents campanyes.
-Sensibilitzar a tothom en les diferents malalties.
Activitats
-Realització d´un calendari per l´any 2013.
-Fer les fotos dels/de les alumnes dels diferents cicles educatius i confecció del calendari.
-Venda dels calendaris.
-Ingrès dels diners a la Marató de TV3, que aquest any va dedicat al Cáncer, 16 de desembre de 2012.
Període de realització
dia:; mes:desembre
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
150 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
32- Pasqua
Objectius
-Conèixer les tradicions pròpies d'aquesta diada i de l'estació.
Activitats
-Taller de decoració de la primavera.
-Assaig de cançons.
-Menjar la mona a l'hora de dinar.
-
Període de realització
dia:30; mes:març
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
200 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Nunsi Gatnau
39- Festa Fi de Curs
Objectius
-Fer
una celebració conjunta amb els/les diferents integrants de la ZER, per
tal de fomentar entre ells/elles una bona relació i aconseguir la
màxima participació en les activitats programades.
. El motiu de la festa d'aquest curs seran: Les 3rs. Olimpíades de la ZER El Sió.
-Donar a conèixer als/a les visitants alguns aspectes rellevants del poble on es celebra la festa.
- Mostrar algunes de les diverses activitats dutes a terme a la ZER al llarg del curs.
-Fer entrega de l'orla als/a les alumnes de 6è.
-Gaudir de l’elaboració conjunta d’activitats artístiques a través de diferents llenguatges artístics: dansa, música i plàstica.
-Potenciar l'esport dins de la nostra comunitat educativa.
Activitats
-Realització d'un treball previ:
. Elaboració de les presentacions de les webs: "I like sport!", amb la personalització dels anagrames dels diferents esports.
. Elecció de la mascota.
. Confecció dels cartells, distintius (participants/ organitzadors/es), medalles, ...
. Planificació i assaig de les activitats programades: Festa inaugural (desfilada), Jocs, Festa de cloenda, ...
-Exposició dels diferents treballs realitzats pels alumnes al llarg del curs.
-Recorregut per Butsènit i visita de les exposicions de:
. Maquinària agrícola antiga.
. Contruccions en miniatura.
- Celebració de les 3rs Olímpiades de la ZER El Sió.
-Sopar popular.
-Entrega d´orles.
- Altres activitats de la vetllada: Rifa de premis, bingo, ...
Període de realització
dia:01; mes:juny
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
400 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
46- Carnaval
Objectius
-Compartir
les celebracions de caire festiu amb tots els/les integrants de la ZER i
conèixer diferents tradicions populars catalanes.
-Contribuir a fomentar les relacions entre els/les diferents components de les escoles de la ZER.
-Aprendre
a cooperar entre els/les diferents nens i nenes de la Zer, ajudant
els/les més petits/es, en l'elaboració de la disfressa.
-Col.laborar amb les activitats que s'organitzen a Agramunt (Xurripampi)
-Viure el Carnaval com a festa integradora.
Activitats
-comfecció de la disfressa.
-Ens disfressem tots junts i fem una rua pel poble.Esperem gaudir de la presència del Xurripampi.
-Dinem conjuntament amb tots els nens i nenes de la Zer a Preixens.
-Fer la setmana de Carnaval amb les diferents consignes de disbauxa.
-Celebrar el Dijous gras fent un tastet de menjars típics de la diada.
Període de realització
dia:08; mes:febrer
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
250 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Núria Amenós Moret
47- Sant Jordi
Objectius
--Compartir
les celebracions de caire festiu amb tots els/les integrants de la ZER i
conèixer diferents tradicions populars catalanes.
--Fer ús de diferents mitjans de transport: l'autocar.
--Conèixer
amb diferents activitats, les diferents tipologies textuals com
poesia,poesia visual,endevinalles,auques,proses(conte,rondalla),jocs
lingüístics... apropiades al dia de Sant Jordi.
--Descobrir la llengua a través dels jocs.
-Elegir els guanyadors dels jocs florals per nivells (primer premi i accèssit en cada nivell).
--Participar en uns jocs florals en les diferents modalitats.
Activitats
--Passejada per l'exposició de les diferents tipologies textuals creades pels alumnes de la ZER.
--Lliurar els premis als guanyadors dels jocs florals per nivells (primer premi i accèssit).
--Dinar conjuntament amb tots/totes els/les nens/nenes de la ZER en un entorn diferent al de l'escola i compartir joc lliure.
--Confeccionar un posters pels jocs florals de la ZER del Sió.
Període de realització
dia:23; mes:abril
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
200 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Nunsi Gatnau
FORMACIÓ PERMANENT.
12- Cursos de formació
Objectius
-Aprofundir en aspectes concrets del procés educatiu.
-Treballar i conèixer noves tecnologies en les diferents àrees.
-Ampliar els coneixements personals.
-Rendibilitzar els recursos, compartint amb la resta de companys/es els coneixements adquirits.
Activitats
-Assistència i participació dels/les mestres en els diferents cursos, postgraus i seminaris:
- Seminari de dinamització en Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC).
- Taller de formació interna a la ZER: Descobrim i aprofitem les pissarres digitals.
- Pla d'impuls: anglès.
- La biblioteca escolar II: Competència informacional.
- Artesania musical a l'educació primària.
- Curs d'introducció a l'educació viva.
- L'aula de Primària amb PDI i altres suports digitals.
-Aplicació
a l’aula de tot allò que es cregui convenient (informació, material,
recursos…), fent-ho extensible a la resta de companys i companyes.
-Realització
d'un taller de formació interna dins del Pla de Formació de Zona
anomenat: Descobrim i aprofitem les pissarres digitals.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
13- Secretariat d'Escoles Rurals de Catalunya
Objectius
-Conèixer les característiques del món escolar rural dins de Catalunya i donar a conèixer l’Escola Rural dins el nostre país.
-Informar, per part de les ZERs, de la problemàtica que viu cadascuna.
-Col·laborar en l'organització i assistir al 25+1 aniversari del Secretariat d'escoles rurals.
-Transmetre informació sobre les Escoles Rurals al Departament d’Educació.
Conèixer les respostes de l’Administració sobre les qüestions realitzades per les ZERs.
-Assistir a les reunions del Secretariat d'escola rural.
Activitats
-Assistència a les 3 trobades ordinàries previstes per aquest curs. Les dates s'han de concretar.
-Informació al Claustre de professors/es del resum de cadascuna de les trobades i de l'aniversari.
-Participació activa en les activitats, grups de debat... proposats pel Secretariat.
-Recolzament a les decisions preses pel Secretariat i difusió de les mateixes dins del Claustre.
-Assistir a la Jornada organitzada pel Secretariat i l'OBERC a Igualada, el dia 27 d'octubre.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Josefina Esteve
14- Pla de formació de zona
Objectius
-Recollir
necessitats en quant a formació, tant a nivell individual com
col·lectiu, a fi de donar resposta per ordre de prioritat.
-Planificar
i gestionar la formació dels/de les membres de la Zona; fent una
reflexió inicial, una previsió de futur i la proposta de situacions
formatives.
-Dur a terme la formació interna: DESCOBRIM I APROFITEM LES PISSARRES DIGITALS.
. Rendibilitzar els recursos humans i materials de la ZER.
. Descobrir les funcions de les eines Notebook.
. Conèixer algunes de les aplicacions de la PDI que hi ha a la xarxa: Alexandria...
. Utilitzar aquestes aplicacions a l’aula.
. Crear algun recurs propi.
. Valorar conjuntament la utilització d’aquest recurs.
-Continuar el treball per projectes, d'una manera competencial.
Activitats
-Taller de formació interna sobre: DESCOBRIM I APROFITEM LES PISSARRES DIGITALS. (12h)
.
- 30/10/12: Detectar fortaleses i necessitats en PDI.
.
- 27/11/12: Conèixer les funcions de les eines Notebook i realitzar les presentacions per a la web.
.
- 18/12/12: Presentació de recursos.
.
- 29/01/13: Presentació de recursos i aplicació a l’aula.
.
- 26/02/13: Creació d’algun recurs propi.
.
- 30/04/13: Valoració.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/formacio/
-Formació interna sobre: L'aplicatiu de gestió SAGA.
-Ús del bloc, del Moodle i de la web de ZER i d'escola.
-Utilització de l'aplicatiu de les unitats de programació de la web d'Inspecció.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
16- Seminari de dinamització en Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement
Objectius
-Proporcionar assessorament pedagògic als centres en relació a l´ús curricular de les TAC.
-Potenciar el desenvolupament dels projectes curriculars innovadors pel que fa a la integració de les TAC a les aules.
-Fer dels espais de formació, punts de trobada que garanteixin el diàleg i l'intercanvi d'experiències.
-Impulsar el treball en xarxa entre centres de la mateixa zona.
-Mostrar les possibilitats didàctiques dels nous llenguatges.
Activitats
-Assistència a les diferents reunions per part del professorat responsable.
-Transmetre la informació rebuda a la resta del Claustre.
-Utilització de la nova informació en la tasca educativa.
-Realització de diferents treballs que s'acordin entre els diferents centres.
-Es pot consultar lès adreces web on si pot trobar informació:
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Conxita Montoya
PROJECTES I PROGRAMES.
36- Projecte TAC
Objectius
-Garantir el compliment de l'article 14.5 del Decret d'Educació Infantil i els articles 17.1 i 19.2 del d'Educació Primària.
-Sistematitzar
el treballar de la competència bàsica del tractament de la informació i
la competència digital entre els/les nostres alumnes.
-Fomentar l'aprenentatge amb suport tecnològic, aprofitant l'element motivador d'aquests mitjans i les seves possibilitats.
-Utilitzar les TAC com a eina d'aprenentatge, de relació i de gestió.
-Realitzar formació interna en PDI.
Activitats
-Elaboració del Projecte TAC de Zona.
-Programació
d'uns continguts i unes activitats TAC a realitzar trimestralment
pels/per les nostres alumnes. Els centres d'interès d'aquest curs són:
. El treball de l'expressió oral en llengua anglesa, aprofitant que
tenim l'auxiliar de conversa en aquesta llengua i que estem fent un
PELE.
. L'esport, tenint en compte que al 2012, s'han celebrat els Jocs Olímpics de Londres.
http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm
-Utilització de les TIC/TAC com un altre mitjà d'aprenentatge, en el dia a dia, de les nostre aules.
http://www.xtec.cat/zerelsio/projectes.htm
-Realització d'un taller de formació interna en PDI.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/formacio/
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
38- Projecte experimental en llengües estrangeres
Objectius
-Introduir els/les nenes a l’anglès i motivar-los amb activitats atractives i amenes.
- Mostrar una actitud positiva vers l’aprenentatge d’una nova llengua.
- Identificar i reconèixer el vocabulari bàsic dels centres d’interès que es treballin.
-Captar el sentit de contes i textos orals senzills amb l’ajuda dels
recolzaments visuals, sonors, els gestos, les expressions facials i els
contextos establerts.
- Fomentar la comprensió receptiva i un ús actiu de tota la informació
contextual per comprendre el significat de la informació que senten en
anglès.
- Seguir instruccions orals senzilles.
-Reconèixer els sons, l’entonació i el ritme de la nova llengua.
- Memoritzar i reproduir cançons infantils i breus diàlegs.
- Establir rutines clares perquè els/les nenes se sentin en confiança i emocionalment segurs.
-Estimular
la participació en diversos tipus de jocs –físics, conceptuals,
cognitius i verbals- mitjançant activitats variades i motivadores.
- Provocar respostes verbals simples quan individualment mostrin bona disposició.
-Mostrar interès en els aspectes socio-culturals dels països de parla anglesa.
- Participar activament en les diverses activitats proposades a l’aula.
- Fomentar la col•laboració i el respecte pels companys/es.
- Elaborar material didàctic nou en format digital que serveixi com a material habitual en l’aula.
- Cercar i seleccionar recursos i eines TAC per confegir una base de dades per l’Educació Infantil.
- Col·laboració, suport, i guia de l'auxiliar de conversa en les
activitats de classe: Voki, English dossier, role-plays, stories and
songs, rhymes, arts and crafts, cultural aspects, games (flashcards
etc.), i excursions.
Activitats
-Activitats de tipus TPR i activitats de “miming”.
- Activitats amb flashcards i posters.
- Participació i col·laboració de l'auxiliar de conversa en aquest tipus d'activitats.
-Activitats a partir dels contes: explicar el conte amb errors,
assenyalar els personatges, seqüenciar un conte, fer un minibook.
- Diàlegs guiats i Role plays.
- Participació i guia de l'auxiliar de conversa en aquest tipus de diàlegs.
-Chants and songs.
- Art and Craft activities: realitzar vocabulary cards.
- Worksheet activities.
- Participació i col·laboració de l'auxiliar de conversa en l'elaboració d'arts and crafts i worksheet activities.
-Activitats
per aprendre les característiques més importants de la nova cultura:
mapes, projectes, celebració de les festes tradicionals, etc.
- Activitats on es treballin diferents valors humans.
- Explicació per part de l'auxiliar de característiques culturals del
seu país natal. Mostra d'objectes típics com faldilla escocesa, gaita,
galetes típiques, dolços,...a través d'objectes reals i també
d'internet.
-Realització de “My English Dossier” i del Portfolio. Realització del vocabulari de cada lliçó.
- Participació en la revista de la ZER “Zona’s Magazine”.
- Comentaris de sortides, festes i experiències en llengua anglesa al Bloc de la ZER.
- Activitats TAC, com per exemple buscar informació a Internet,
comunicar-se per e-mail, realitzar activitats de CD's, Activitats Clic,
mirar vídeos, realitzar activitats on-line de diverses pàgines web, etc.
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/pele/
- Col.laboració i guia de l'auxiliar de conversa en - Col.laboració i
guia de l'auxiliar de conversa en la realització del Voki, English
dossier, role-plays, stories and songs, rhymes, arts and crafts,
cultural aspects, games (flashcards etc.), activitats on-line, and
excursions.
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Laia Santacreu
51- La biblioteca escolar
Objectius
-Fer de la biblioteca un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que
conté documents en tot tipus de suport per a l'aprenentatge i per a la recerca.
-Difondre els recursos d'informació afavorint els processos de creació del coneixement.
-Aconseguir
que la biblioteca sigui un element clau per a l'assoliment de la
competència informacional, el foment de la lectura i l'adquisició
d'aprenentatges autònoms.
-Promoure la comunicació i la
interacció amb les comunitats d'usuaris utilitzant les tecnologies de la
informació i la comunicació. Programa e-Pèrgam.
-Tirar endavant el Projecte de biblioteca.
- Continuar la formació en biblioteca.
Activitats
-Planificació dins l'horari de la classe d'unes sessions per tal organitzar la informació i el fons documental.
-Introducció dels recursos al programa e-Pèrgam.
http://www.xtec.cat/epergam/index.htm
-Seguiment del Projecte de biblioteca.
http://www.xtec.cat/zerelsio/projecte_biblioteca.doc
-Curs de formació:
La biblioteca escolar II: la competència
informacional
http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tbe2/index.html
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Marisol Solduga
52- Pla de lectura i escriptura
Objectius
-Aprendre a llegir i a escriure a partir de l'entorn més proper.
-Conèixer diferents tipologies textuals.
-Exercitar el bon traç en l'escriptura.
-Produir textos adients a l'edat de l'alumnat.
-Memoritzar diferents tipus de text.
Activitats
-Lectura i escriptura del seu nom, dels/de les companys/es, retolació de la classe, calendari, notes, murals...
-Presentació de contes, cançons, poemes, dites, embarbussaments...
-Realització de diferents fitxes, tablets, PDI, jocs , pissarra... per exercitar el traç.
-Producció de diferents textos.
- Memorització de diferents textos.
-Programació a la web:
https://docs.google.com/document/d/11k2AG88TeV-eIayM7P8ZgurMmLwo5A_nE15Nc_dPKo0/edit?hl=ca&pli=1
Període de realització
dia:; mes:tot el curs
Partida de pressupost a càrrec de la ZER
0 €
Coordinador o coordinadora del claustre
Assun Pascual
Pressupost a càrrec de la ZER
espai
|
pressupost
|
1- Equip directiu | 200 € |
2- Claustres de Zona | 0 € |
3- Consells escolars | 25 € |
4- Sessions d’avaluació | 0 € |
5- Programació general de Zona | 0 € |
6- Memòria de Zona | 0 € |
7-Atenció a les NEE de l'alumnat (I) | 0 € |
8- La castanyada | 0 € |
9- Nadal | 250 € |
10- Anem a xafar neu | 0 € |
11- Sortida fi de curs | 250 € |
12- Cursos de formació | 0 € |
13- Secretariat d'Escoles Rurals de Catalunya | 0 € |
14- Pla de formació de zona | 0 € |
15- Els calendaris de La Marató | 150 € |
16- Seminari de dinamització en Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement | 0 € |
17- Itineraris de lectura | 125 € |
18- Prevenció i salut laboral | 0 € |
19- Acció tutorial | 0 € |
20- Educació Infantil | 0 € |
21- Educació Artística: visual i plàstica | 100 € |
22- Coneixement del medi natural, social i cultural | 0 € |
23- Espai d'edició telemàtica: webs, blocs i revista digital | 0 € |
24- Educació Artística: música | 100 € |
25- Llengua Catalana | 0 € |
26- Llengua Castellana | 0 € |
27- Matemàtiques | 0 € |
28- Educació Física | 300 € |
29- Revista Zona's magazine | 900 € |
30- Atenció a les NEE de l'alumnat nouvingut (II) | 0 € |
31- AMPA de zona: vespres i altres activitats | 0 € |
32- Pasqua | 200 € |
33- Llengua Estrangera | 0 € |
34- Treball interdisciplinari: pla de convivència. | 0 € |
35- Educació per a la ciutadania i els drets humans. | 0 € |
36- Projecte TAC | 0 € |
37- Religió | 0 € |
38- Projecte experimental en llengües estrangeres | 0 € |
39- Festa Fi de Curs | 400 € |
40- Proves de mínims, diagnosi de 5è i la prova de 6è. | 0 € |
41- 6ª hora: Juguem amb el llenguatge. | 0 € |
42- 6ª hora: Matemàtiques divertides. | 0 € |
43- 6ª hora: Experimentem i descobrim. | 0 € |
44- 6ª hora: Fem d\'artistes. | 0 € |
45- 6ª hora: Cibersió. | 0 € |
46- Carnaval | 250 € |
47- Sant Jordi | 200 € |
48- Treball Interdisciplinari | 0 € |
49- Horaris i substitucions | 0 € |
50- Calendari | 0 € |
51- La biblioteca escolar | 0 € |
52- Pla de lectura i escriptura | 0 € |
53- | 0 € |
54- | 0 € |
55- | 0 € |
56- | 0 € |
total
|
3450 €
|
La Programació General de Zona durant el curs
set
|
oct
|
nov
|
des
|
gen
|
feb
|
mar
|
abr
|
mai
|
jun
|
jul
|
ago
|
|
1- Equip directiu | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
2- Claustres de Zona | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
3- Consells escolars | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
4- Sessions d’avaluació | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
5- Programació general de Zona | - | X | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
6- Memòria de Zona | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | X | - |
7-Atenció a les NEE de l'alumnat (I) | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
8- La castanyada | - | X | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
9- Nadal | - | - | - | X | - | - | - | - | - | - | - | - |
10- Anem a xafar neu | - | - | - | - | X | X | X | - | - | - | - | - |
11- Sortida fi de curs | - | - | - | - | - | - | - | - | X | - | - | - |
12- Cursos de formació | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
13- Secretariat d'Escoles Rurals de Catalunya | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
14- Pla de formació de zona | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
15- Els calendaris de La Marató | - | - | - | X | - | - | - | - | - | - | - | - |
16- Seminari de dinamització en Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
17- Itineraris de lectura | - | - | - | - | X | X | X | - | - | - | - | - |
18- Prevenció i salut laboral | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
19- Acció tutorial | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
20- Educació Infantil | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
21- Educació Artística: visual i plàstica | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
22- Coneixement del medi natural, social i cultural | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
23- Espai d'edició telemàtica: webs, blocs i revista digital | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
24- Educació Artística: música | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
25- Llengua Catalana | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
26- Llengua Castellana | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
27- Matemàtiques | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
28- Educació Física | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
29- Revista Zona's magazine | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
30- Atenció a les NEE de l'alumnat nouvingut (II) | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
31- AMPA de zona: vespres i altres activitats | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
32- Pasqua | - | - | - | - | - | - | X | - | - | - | - | - |
33- Llengua Estrangera | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
34- Treball interdisciplinari: pla de convivència. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
35- Educació per a la ciutadania i els drets humans. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
36- Projecte TAC | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
37- Religió | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
38- Projecte experimental en llengües estrangeres | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
39- Festa Fi de Curs | - | - | - | - | - | - | - | - | - | X | - | - |
40- Proves de mínims, diagnosi de 5è i la prova de 6è. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
41- 6ª hora: Juguem amb el llenguatge. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
42- 6ª hora: Matemàtiques divertides. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
43- 6ª hora: Experimentem i descobrim. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
44- 6ª hora: Fem d\'artistes. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
45- 6ª hora: Cibersió. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
46- Carnaval | - | - | - | - | - | X | - | - | - | - | - | - |
47- Sant Jordi | - | - | - | - | - | - | - | X | - | - | - | - |
48- Treball Interdisciplinari | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
49- Horaris i substitucions | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
50- Calendari | X | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
51- La biblioteca escolar | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
52- Pla de lectura i escriptura | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | - | - |
53- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
54- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
55- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
56- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |