L'objectiu del capítol Comenius és promoure la cooperació en l'àmbit de l'ensenyament escolar a tots els nivells (pre-escolar, primari i secundari). Amb vista d'assolir aquest objectiu, proporciona ajut financer a les següents activitats:

• Projectes Europeus en el marc de les associacions escolars.
  • Les activitats en el camp de l'educació intercultural.
  • L'aprenentatge de les llengües oficials de la UE.
  • La formació contínua transnacional dels professors i personal docent.
  • Foment de la innovació en mètodes i materials pedagògics.
  • Promoció de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) amb finalitats pedagògiques.
  • Creació i difusió de processos i instruments de lluita contra l'exclusió i el fracàs escolar i promoció de la integració a la igualtat d'oportunitats.

Comenius 1 recolza les associacions transnacionals entre centres escolars. Cada centre realitza un projecte de cooperació transnacional en el marc del "Plà Comenius" de cada centre associat al projecte. Comprèn tres accions:

• Comenius 1.1. Projectes escolars Comenius
  • Comenius 1.2. Projectes lingüístics Comenius
  • Comenius 1.3. Projectes Comenius per al desenvolupament escolar

Comenius 1.1. Projectes escolars Comenius

Els projectes han d'estar integrats a les activitats habituals del centre, formar part del programa dels alumnes que hi participin, integrar diferents grups escolars i tenir el major impacte possible al centre escolar.

És convenient que tots els alumnes participin en totes les fases del projecte i que, també, hi participin professors de diferents disciplines.

El projecte es pot centrar en qualsevol qüestió que es consideri interessant i important.

Informació extreta de :

OFICINA DE COOPERACIÓ EDUCATIVA I CIENTÍFICA NACIONAL