Recull d'objectius relacionats amb l'activitat "Organització política"

Extrets del Currículum d'Educació Primària. Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.

 

        Objectius generals:

1.- Saber utilitzar diverses fonts d'informació directa i indirecta, per adquirir la informació que l'interessa, processant-la, interpretant-la i expressant-ne els resultats mitjançant diversos llenguatges, tot utilitzant instruments i recursos tecnològics apropiats.

6.- Aplicar el vocabulari específic adquirit amb la finalitat de descriure i analitzar aspectes de l'entorn social i físic i de les seves relacions, referetns tant a la realitat pròxima coneguda com a d'altres situacions allunyades.

8.- Reconèixer, valorar i complir les normes socials relacionades amb el respecte a si mateix i a les altres persones i aquelles que regulen les relacions i la conviència entre la diversitat de grups que configuren la comunitat.

9.- Respectar els valors morals, socials i ètics propis i d'altri a partir de l'exercici dels drets i deures democràtics en les seves actuacions convivencials.

 

        Continguts:

 

         Procediments:

3.3.- Selecció de fons d'informació i utilització d'eines apropiades de processament de dades obtingudes, per facilitar la representació i elaboració e conclusions

3.4.- Ús de tècniques, instruments, aparells i documents per obtenir informació i utilització, si s'escau, dels instruments i recursos de la tenologia de la informació per processar-la i representar-la.

 

        Fets, conceptes i sistemes conceptuals:

1.3.- Drets i deures personals i col.lectius

4.1.- Símbols d'identitat cultural i nacional de Catalunya.

4.3.- Organització política del municipi, de Catalunya i d'Espanya.

 

       Actituds, valors i normes:

1.3.- Acceptació de normes referides a si mateix com a persona i membre d'una comunitat.

2.1.- Sensibilització pels drets i deures humans.

2.2.- Participació en la vida col.lectiva respectant les normes de convivència

4.1.- Interès per conèixer manifestacions i fets històrics, socials i culturals.

4.2.- Acceptació de les normes de treball col.lectiu.

       

        Objectius terminals:

7.- Emprar tècniques i aparells senzills per obtenir informacions procedents de l'entorn social i físic, i utilitzar, si s'escau, els instruments i recursos de la tenologia de la informació per emmagatzemar-les, recuperar-les, processar-les i presentar-les.

10.- Debatre i discutir, de forma raonada, esdeveniments que exemplifiquen situacions geogràfiques, històriques, socials, sobre les quals es posseeix informació.

12.- Reconèixer-se com a membre pertanyent a diversos grups socials (escola, família, agrupacions culturals, esportives, etc.)

17.- Assenyar les característiques de l'organització de la vida social dels grups humans propers i dels espais on es desenvolupa.

36.- Demostrar sensibilitat pels drets i deures que tenim les persones les unes envers les altres i comportar-se d'acord amb les normes que regulen la vida quotidiana i personal com a ciutadans.

37.- Prendre consciència de la necessitat de fer aportacions personals a la vida col.lectiva, participant i col.laborant amb els altre, utilitzant el diàleg com a forma per a resoldre conflictes.

38.- Identificar i respectar els símbols nacionals i institucions de Catalunya, els d'Espanya i els d'altres nacions i pobles."

 

Pàgina anterior