GUIA PER AL PROFESSORAT

Aquesta pàgina ha estat creada per utilitzar-la com a recurs educatiu dintre de l'àrea de Coneixement del medi social i cultural del Cicle Superior d'Educació Primària i el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria.

Els objectius amb que està plantejada són bàsicament dos:

* Des del punt de vista de la utilització de les TIC:

* Els que són més propis de l'àrea en la que s'ha enquadrat aquesta activitat, és a dir, el coneixement d'alguns aspectes destacats de l'organització política espanyola i catalana.

Els podeu consultar més especificats en l'enllaç següent ,estan extrets aquells que tenen una relació més directa amb el currículum de l'àrea de Coneixement del medi social i cultural per a l'ensenyament primari:

El sistema de treball és bastant flexible, en tant en quant depén molt de les possibilitats de cada centre i els recursos materials, personals i d'horaris de que es disposi.

Es pot plantejar com una activitat individual en la que cada alumne/a ha de fer la recerca completa de la informació; o bé com activitat en que un petit grup (dos o tres alumnes com a màxim) facin tota l'exploració; també es poden repartir els aspectes a estudiar i que cada grup analitzi un o més en funció dels diferents ritmes de treball o interessos.

Des del meu punt de vista hi ha dos temes que tot l'alumnat hauria de treballar: democràcia i constitució , ja que són conceptes molt bàsics, i a partir d'aquí els altres es podrien repartir de manera que cada grup analitzara un com a mínim.

Dintre d'alguns del temes hi ha activitats d'ampliació i aprofondiment basades en enllaços a activitats clic, que es poden utilitzar per aquells alumnes que tinguin interés o que pels seus coneixements previs de navegació per internet facin la feina més ràpid.

Una vegada que s'acabi la recerca d'informació considero molt important que s'analitzi i es pugui debatre de forma col.lectiva, que es comparteixin els resultats obtinguts per cada grup  i que es pugui arribar a conclusions comuns.

El disseny de la pàgina és intencionadament senzill per evitar les distraccions respecte als contiguts que s'han de treballar i només amb els enllaços necessaris per l'obtenció de la informació demanada.

Estaré molt agraïda si compartiu amb mi les vostres opinions sobre aquesta pàgina i la seva utilitat en relació als objectius proposats.

Iniciar l'activitat