tornarFitxes de CD-ROM i DVD educatius (ordre alfabètic):


Autors: Josep Maria Turuguet, Joan Molar i Jordi Galceran.

Aprende música con Pipo

Editorial: Cibal Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Música

Nivells educatius recomanats: Tots els de primària

Descripció i ús: La pantalla principal permet dues opcions: orquestra o banda de rock. En la primera, en fer clic sobre músics o instruments diu nom i sonen. Fent clic quan el cursor es transforma en vareta màgica, accedim a exercicis musicals: aranya, (notes), peix, (sons), cotxe, (instruments), cargol, (memòria). Sota la pantalla principal hi ha quatre icones. Una commuta majúscules-minúscules en els noms. Les altres porten a jocs. La pantalla de la banda de rock funciona igual que l’anterior, amb jocs són diferents. Aquí accedim a: hipopòtam, (seqüenciació), nau espacial, (melodies), vagoneta de tren, (to), ocell, (reconeixement de notes) i l’indi, (notes i teclat).

Com funcionen les coses

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement medi. Tecnologia.

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: La pantalla principal és un taller. Des d’aquí podem triar aparells. Movent el ratolí cap els costats surt una fletxa que amplia el taller. Si es clica sobre el mamut es van recorrent les altres sales. A l’esquerra es veuen els racons del programa: MÀQUINES (ordre alfabètic), PRINCIPIS DE LA CIÈNCIA, HISTÒRIA, INVENTORS i MAGATZEM. Al magatzem s’hi guarden les pel·lícules, fotos, estalvis de pantalla i sons. Des de qualsevol pantalla es pot anar fins un invent seleccionat, només clicant quan el cursor es transformi en una mà.

El cos humà

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi  natural.

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: La primera pantalla és la consola. Allà hom pot escollir entre “APARELLS I SISTEMES”. El visor general permet veure, i recórrer, tot el cos. El visor específic és per veure només determinats òrgans o sistemes. En fer clic damunt qualsevol dels requadres es mostrarà informació específica. En fer-ho sobre el dibuix central s’accedeix a la imatge corporal en 3 dimensions. Totes les imatges es poden fer girar per veure’ls des de qualsevol angle. També es pot veure, fent clic a la imatge dreta, la “radiografia” del cos.

El món interactiu

Editorial: Proa / Enciclopèdia Catalana

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi social.

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: És un Atlas. A l’inici, presenta el Mapamundi. A mida que hom s’hi mou, una lupa permet ampliar els continents. En cada continent la lupa amplia els estats i, en el cas dels Països Catalans, es pot ampliar cada comarca. Quan el cursor s’acosta a una ciutat o un accident, es converteix en un dit que, en fer clic, ofereix informació. També es pot consultar un diccionari de topònims, i un índex per temes: Món, continents, estats, regions especials, regions històriques. Fent clic sobre els petits mapes del món que apareixen en cada apartat, es pot accedir al continent o país. La funció de historial recorda totes les consultes fetes.

El pequeño escritor

Editorial: Softkey

Tipologia: Exercitació

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Llengua.

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: El programa permet llegir i escoltar un conte si s’han escrit abans, o escriure’n un de nou, il·lustrar-lo i sonoritzar-lo. El primer que cal fer és posar títol i nom de l’autor. Per a això hi ha unes icones a la part de l’esquerra. Després se li pot afegir una vora triant-la entre una llarga sèrie i, ja tenim la primera pàgina. Després podem confegir les pàgines del conte pròpiament dit. Podem fer la il·lustració, posant-hi un fons en dues etapes: la part de baix i després la part de dalt. També ens ofereix una àmplia galeria de personatges. Si no ens agrada cap, el programa té un petit mòdul de dibuix per crear nous personatges o fons. Sota hem d’escriure el text i, si volem, afegir-hi sons.

Els tres porquets

Editorial: EFI Educació i Formació Interactives

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Català. (També cinc d’altres més)

Àrea curricular: Llengua catalana, castellà i idioma.

Nivells educatius recomanats: Tota la primària

Descripció i ús: Presenta el conte escena per escena. A l’esquerra es va marcant el text que llegeix el locutor. A la dreta tenim també el mateix text. De bon principi es pot triar, per cada un dels textos, un idioma: anglès, castellà, català, alemany, francès, italià. Així, si a l’esquerra triem anglès, tot el conte serà llegit  en aquesta llengua. En canvi, si ho triem a la dreta, només tindrem en anglès el text fix i, l’altre, es llegirà en català. A mida que s’explica el conte apareixen, a sota, les paraules més complicades. Després s’hi pot fer clic a sobre per obtenir-ne informació. Si triem l’opció llegir i jugar, la lectura s’aturarà al final de cada escena. Podrem llavors fer clic sobre els objectes i, aquests, es mouran tot  fent sorolls. A cada pantalla hi trobem un joc: associacions, puzles, endevinalles, laberints i altres.

Enciclopèdia  Catalana  Bàsica 

Editorial: Proa / Enciclopèdia Catalana

Tipologia: Obra de consulta

Idioma:  Català

Àrea  curricular: Llengua Catalana, Coneixement del Medi Social i Cultural i Coneixement del Medi Natural

Nivell Educatiu: Primària i Secundària

Descripció i ús:  Després de la presentació inicial, trobareu un menú que us permetrà escollir entre sis índexs diferents: general, topònims, biografies, il·lustracions, mapes i fotografies. També podreu accedir a l’ajuda i la sortida des de qualsevol d’aquests menús. En escollir un dels menús, trobareu una pàgina que conté l’índex ordenat alfabèticament; per tal d’agilitar la cerca d’un ítem, podeu fer clic sobre la lletra que correspon a la inicial del terme buscat, i accedireu a la primera pàgina que conté  mots que comencen per aquesta inicial. Un cop localitzada la paraula  que busqueu, només heu de fer clic al damunt i arribareu al punt del text on es troba l’entrada corresponent. La pantalla de l’Enciclopèdia Catalana Bàsica interactiva té tres àrees ben diferenciades: a la part superior trobareu la barra d’eines; a l’esquerra l’àrea de vista general del document i a baix l’àrea d’estat. El centre de la finestra, és ocupat per l’àrea de visualització, on es troba el document.

Enciclopèdia de la Ciència

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: En accedir-hi s’obre una consola general des d’on es pot accedir a tots els recursos. Aquest es refereixen, bàsicament, a matemàtica, física, química i ciències naturals. Disposa també d’una sèrie de fitxes sobre l’Univers, i d’un laboratori microscòpic que permet examinar diferents materials i éssers vius, a diferents escales. També conté dos mòduls, principalment útils per secundària, que visualitzen molècules i presenten la taula periòdica d’elements. A més s’hi pot trobar abundant informació i quaranta clips de vídeo.

al començament

Enciclopèdia de la naturalesa

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: Hi ha una consola general des d’on es pot accedir a totes les pantalles i racons del CD-ROM: ecosistemes, murals, climes, món microscòpic, animals prehistòrics o llibres de la vida. A totes elles hi trobareu text i icones que expliquen el tema i els que estan relacionats amb el que estem veient. També es pot consultar un diccionari i un mòdul de preguntes. Molt interessants són mòduls com ara el CANT DELS OCELLS, que mostra els diferents tipus de cant d’alguns ocells i proposa un joc, o bé PRESES SORPRENENTS que mena a un joc on cal reconèixer de quin ésser viu es tracta a partir d’una fotografia de detall.

Enciclopèdia Universal Micronet

Editorial: Micronet

Tipologia: Consulta

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Multidisciplinar

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: S’accedeix a una pantalla principal des d’on podem anar a totes les utilitats. A la pantalla de l’enciclopèdia pròpiament dita, hi ha un espai per escriure la paraula que cerquem. Si l’entrada existeix surt l’article, els contactes multimèdia del mot i les fotos o el so si n’hi ha. A la part de dalt podem veure el menú “accesorios”, des d’on accedim als recursos addicionals. L’anuari, on podem consultar fets d’un dia i un any concret. Els jocs, com ara “adivina un país”, o refranys (que funciona com el penjat), o trabaletras és un joc de confegir paraules. La Galeria Multimedia ofereix el llistat de tots els recursos gràfics, de so, vídeo i animació. L’anatomia humana és una subpantalla on podem visualitzar qualsevol part del cos. L’atlas geogràfic és un altre mòdul on consultar qualsevol dada. Al menú “opciones” trobarem l’eina de cerca, que ens permet cercar altres articles relacionats.

Galí

Editorial: Generalitat de Catalunya

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Llengua catalana

Nivells educatius recomanats: E. Inf., primària i ESO

Descripció i ús: És una eina d’autoaprenentatge del català des del nivell més elemental, com ara l’abecedari, fins a la morfosintaxi. Planteja tot tipus d’exercicis, en situacions comunicacionals pràctiques. Fins i tot permet el treball de pronuncià, incloent la possibilitat que l’alumne gravi la seva veu i pugui així comparar la seva pronunciació amb la del disc. Treballa tots els aspectes de la llengua: comprensió i expressió, oral i escrita, gramàtica o sintaxi. En iniciar-se, el programa demana el nom de l’usuari i li proposa de fer un control inicial de llengua per suggerir-li les activitats que necessita. Instal·lat en xarxa, disposa d’un sistema d’avaluació i d’obtenció d’informes.

Games in English

Editorial: MPC

Tipologia: Exercitació

Idioma: Anglès

Àrea curricular: Llengua anglesa

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: La pantalla d’entrada ens mostra els nou mòduls del primer menú, en que es treballen:  colors, objectes, mesures, vestit del nen i la nena, rostre, animals de granja i salvatges i verbs. Cada activitat té tres nivells de dificultat. El primer és vocabulari, el segon planteja qüestions senzilles, el tercer, més complicades. Fent clic sobre els números dos i tres s’accedeix als altres menús. El segon menú parla de transports, bany, escola, vegetals, menjar i beure. El tercer de quantitats, de la casa, nombres, hora i planteja alguns jocs com ara un quinto o puzles.

Geografia con Pipo

Editorial: Cibal Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi social

Nivells educatius recomanats: Tots els de primària.

Descripció i ús: Treballa la geografia física i política de tot el món amb dibuixos molt atractius. La pantalla principal presenta el mapa del món, des d’on es poden triar continents o bé jocs. Si esculls una regió del món, s’obre una altra pantalla des d’on es pot explorar i participar, també, en jocs de preguntes, pintura, coordenades i altres. En acabar, l’alumnat pot consultar els seus encerts en el mòdul d’avaluació.

Gran atlas del mundo

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Coneixement del medi social

Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO

Descripció i ús: Presenta un simulador de vol. La primera pantalla és una cabina de comandaments, des d’on podem decidir l’altitud, la velocitat o la ruta. També si volem veure rètols o no. Disposem d’un mapa, (un globus del món) situat a la dreta, que es pot girar amb el ratolí. Ens permet traslladar-nos on vulguem, directament, sense haver de volar. A sobre d’aquest globus hi ha el control de relleu. Fa que les muntanyes ressaltin més o menys. Si fem clic a dalt, a l’esquerra de la consola, anirem a una pantalla que ens permet planificar una ruta que, després, funcionarà automàticament i, si volem, la podrem desar. Hi ha un índex que permet consultar dades. El DVD també conté mapes temàtics i informació sobre els països. Es pot demanar una llista dels mateixos ordenats per algun criteri i comparar dos països amb ajut de gràfics. Hi ha una gran col·lecció de fotografies, vídeos i vols ja programats. També informació sobre recursos a Internet sobre qualsevol país del món.


Guia per a conèixer els arbres

Editorial: Barcelona Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Català

Àrea curricular: Coneixement del medi natural

Nivells educatius recomanats: Primària i E.S.O.

Descripció i ús: Aquest CD-ROM ens ensenya a reconèixer i classificar un arbre a partir dels detalls que en sapiguem o bé ens permet a saber-ho tot d’un arbre conegut. En la pantalla d’inici tenim accés a quatre mòduls. En el primer s’expliquen les parts d’un arbre amb detall, per escrit i oralment. En el segon podem classificar un arbre tot triant pas a pas les seves característiques. El programa va descartant espècies. El tercer permet jugar amb els noms de les espècies, fer-ne una classificació i presenta dos mapes (Països Catalans i Europa), que ajuden a situar les espècies o consultar quines es donen en cada àrea geogràfica. El darrer conté informació detallada sobre una espècie que podem seleccionar d’un llistat alfabètic.


Historia del mundo

Editorial: Zeta Multimèdia

Tipologia: Consulta

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Coneixement del medi social

Nivells educatius recomanats: CM, CS i ESO

Descripció i ús: La pantalla d’inici és un centre de control que permet visitar tota la Història. Es poden triar deu èpoques i, dins de cada època, anar a un continent per veure quins esdeveniments hi tenien lloc. Des d’algunes pantalles podeu posar en marxa animacions o vídeos. Hi ha també objectes de cada època a la vitrina, sobre la tauleta o el prestatge. A sota la pantalla, a la dreta, hi ha quatre llibres que donen informació sobre: vida quotidiana, (indumentària, aliments i medicina), cultura (art, edificis i escriptura), innovacions (invents, transport i armes) i qui és qui? (biografies). Existeix un consultor alfabètic, en forma de petit quadern de notes enganxat en una columna, un calaix amb documents i un joc de preguntes.


Juga amb Pipo a la ciutat

Editorial: Cibal Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Multidisciplinar. (Llengua i matemàtica)

Nivells educatius recomanats: E. Inf., CI i CM

Descripció i ús: Presenta una petita ciutat amb diversos àmbits (zoo, circ, fira, carrer, supermercat). En cada àmbit hi ha un munt d’objectes, persones o animals per fer clic. En fer-ho, podrem veure el seu nom en català i en una altra llengua, (pitjant F6 es tria entre el castellà i l’anglès). El cursor, que normalment és un ratolí, en passar per sobre d’alguns dels objectes de cada làmina, es transforma en una vareta màgica. Si, en aquell moment hi feu clic a sobre, pots anar a un joc que serà, habitualment, de càlcul (suma, resta o taules). En canvi els jocs que ofereixen les icones sota cada pantalla són, majoritàriament de llengua.


Just grandma and me

Editorial: Random house/Broderbund Living books

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Castellà, anglès o japonès

Àrea curricular: Llengua catalana i anglès

Nivells educatius recomanats: E. Infantil i primària

Descripció i ús: Presenta un conte. Al començament s’ha de triar si es vol que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També cal triar la llengua en què es llegirà el conte entre el castellà, anglès o japonès. A cada pàgina del conte una veu llegeix el text i després permet jugar-hi. Fent clic als diferents objectes que es veuen, aquests s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada pàgina es pot tornar a sentir, complert, o paraula per paraula si es fa clic en una. En total són dotze planes.

al començament

La Granja virtual

Editorial: Edicinco  Multimèdia

Tipologia: Simulació

Idioma:  Català

Àrea  curricular: Multidisciplinar

Nivell Educatiu: Primària Cicle Superior  i Secundària

Descripció i ús: L’usuari estarà al cap d’una o diverses granges i haurà d’organitzar totes les tasques que comporta ser granger (comprar el menjar, donar de menjar als animals, mantenir netes les instal·lacions). D’altra banda, haurà de prendre una sèrie de decisions que influiran en el rendiment de la nostra granja com per exemple la classe d’aliments, l’edat de venda dels animals, etc. El programa està integrat en un entorn gràfic molt amè, amb una àmplia base de dades tant de textos com d’imatges que inclou tota la informació necessària perquè l’infant pugui muntar la seva pròpia granja, elegint el tipus d’explotació, els animals que desitja criar, l’aliment, etc.


La volta al món en 80 dies

Editorial: Barcelona Multimèdia

Tipologia: Simulació

Idioma: Català

Àrea curricular: Llengua i coneixement del medi social

Nivells educatius: CS de primària i ESO.

Descripció i ús: En iniciar-se, surt Juli Verne a presentar la història. D’entrada els personatges del relat van fent, però l’acció s’atura de tant en tant per demanar una decisió entre vàries opcions. La tria és molt important. Pot comportar tornar enrere en el joc o que s’acabi. Per ajudar hi ha unes pantalles a les que es pot acudir: els llibres d’Història, els comptes d’en Phileas Fogg, el diari Morning Chronicle i el diari personal d’en Phileas. És important tenir paciència i seguir amb atenció la presentació de la història, l’acció i els diàlegs de cada escena. Les preguntes més habituals són localitzacions geogràfiques en el mapa del viatge. Si no s’encerten, el joc dona l’oportunitat de contestar una pregunta sobre història.


L’illa del tresor

Editorial: Barcelona Multimèdia

Tipologia: Simulació

Idioma: Català

Àrea curricular: Multidisciplinar

Nivells educatius: Cicle Superior i Secundària

Descripció i ús: El CD-ROM “L’illa del tresor” explica aquesta novel·la d’aventures de forma interactiva. Els 4 CD-ROM es basen en la història del llibre i és convenient treballar-los en paral·lel a la classe amb la seva lectura del conte. Situa geogràficament ciutats més destacades de l’època i descriu aspectes de la vida quotidiana al segle XVIII. També treballa els oficis dels seus protagonistes. En total ho fa ha amb 12 dels 25 oficis de la narració. A la part inferior de l’esquerra de la pantalla hi ha les icones d’interacció, amagades sota uns esglaons vermells. Són el control del volum, la sortida del programa, la pausa, el desar o recuperar el moment del joc, i uns llibres que ens portaran a aspectes complementaris que podeu treballar, com ara la biografia de l’autor, la pirateria, (motius, regles, illes, pirates famosos..), així com coneixements històrics, socials i culturals d’aquella època.


Little monster at school

Editorial: Random house/Broderbund Living books

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Castellà i anglès

Àrea curricular: Llengua i anglès.

Nivells educatius: CM i CS de primària i ESO

Descripció i ús: Presenta un conte senzill. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic als objectes que es veuen. Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si es fa clic en una. És la història d’un monstre amb ales, banyes i cua que fa vida familiar i va a l’escola. Permet practicar l’abecedari i els nombres fins a 20 en anglès.


Llengua primària interactiva

Editorial: Dissenys interactius, S.L.

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Llengua catalana

Nivells educatius: Cicle inicial i CM de primària

Descripció i ús: Només començar ens demana que escollim entre dos mòduls. El primer, anomenat “Quina colla tan divertida”, té 23 àmbits. Entre ells, per exemple, trobem: la taula parada, el dormitori, la classe o el parc. Cada àmbit té quatre activitats: escoltar paraules, anar a on diu la veu (comprensió oral), llegir la paraula i clicar el lloc i escriure la paraula que et diuen. El segon mòdul, anomenat “L’illa de les sorpreses”, conté 14 àmbits amb unes activitats semblants.


Matemàtiques primària interactiva

Editorial: Dissenys interactius, S.L.

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Matemàtica

Nivells educatius: Cicle inicial i C.M. de primària.

Descripció i ús: Treballa el càlcul agrupant objectes, per exemple les pomes d’un pomer, en caixes de 10. Després demana que l’alumnat escrigui el número. El següent mòdul, anomenat, “La fàbrica de pilotes”, treballa centenes, desenes i unitats d’un número donat, amb l’excusa de carregar un camió. Té molts mòduls diferents de sumes i restes, portant-ne i sense, amb l’ajut visual  i exemples. El més avançat és el mòdul de sumes i restes de dues o tres xifres, amb ajut de material.


Noemí i el pilot dels Andes

Editorial: Barcelona Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Multidisciplinar. Tutoria.

Nivells educatius: Primària i ESO

Descripció i ús: Proposa fins a 24 jocs d’intel·ligència i atenció. D’entrada demana el nom del jugador, el nivell de joc i escollir el color del vestit i una identitat. Contínuament tenim l’ajuda hi ha dos personatges que van explicant oralment el que cal fer. Hi ha activitats d’observació, deducció, memòria visual i auditiva, orientació, llengua i música. Cada prova és precedida per una acció animada de la Noemí. Si es vol es pot obviar amb un clic de ratolí. Sempre hi ha els presentadors disposats a donar un cop de mà si hi feu clic a sobre. Després de cada joc cal no oblidar d’arrossegar una clau, que és a sota, dins d’un llibre que es veu al seu costat. Són ajuts pels propers jocs.


Pingu

Editorial: BBC i Zeta Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Català

Àrea curricular: Multidisciplinar

Nivells educatius: Educació Infantil i Primària.

Descripció i ús: En accedir a la primera pantalla presenta tres opcions. Trencaclosques i jocs són activitats. L’altre és un estalvi de pantalla. Dins de trencaclosques hi ha cinc activitats diferents: colors, (seqüències), figures, (orientació espacial), números, (sumes), lletres, (treball de l’abecedari i la comprensió lectora) i sons, (memòria auditiva). Dins de jocs, hi ha: tennis de peix: (coordinació), passa gel, (situació espacial i temporal), l’hora de la música, (música), blocs de construcció, (puzles) i laberint de neu: (laberints).


Ruff’s bone

Editorial: Random house/Broderbund Living books

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Castellà i anglès

Àrea curricular: Llengua i anglès

Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO

Descripció i ús: Presenta un conte. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic  als objectes que es veuen. Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si es fa clic en una. És la història d’un gos que perd el seu os i el va a buscar als llocs més inversemblants.


Sheila Rae, the brave

Editorial: Random house/Broderbund Living books

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Castellà i anglès

Àrea curricular: Llengua i anglès

Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO

Descripció i ús: Presenta un conte. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Aquesta primera plana també ofereix la possibilitat de jugar un joc d’orientació, (només en anglès però amb molta ajuda dibuixada) o bé cantar set cançons, com si fos un karaoke, en anglès o castellà. Ja dins del conte es va llegint el text de cada pàgina i, després, permet jugar tot fent clic als diferents objectes que s’hi veuen. En fer-ho s’animen i realitzen accions inesperades i divertides. Algunes pàgines ja tenen una acció addicional abans de ser llegides. El text es pot tornar a sentir complert, o paraula per paraula, si es fa clic en una. És la història d’una rateta molt valenta que no tenia por a res fins que va sortir de casa i es va perdre.


The tortoise and the hare

Editorial: Random house/Broderbund Living books

Tipologia: Conte interactiu

Idioma: Castellà i anglès

Àrea curricular: Llengua i anglès

Nivells educatius: CM i CS de Primària i ESO

Descripció i ús: Presenta un conte. En iniciar-se cal triar si vols que el llegeixi tot seguit o pantalla a pantalla per poder jugar amb cada imatge. També podem triar la llengua en què es llegirà el conte: castellà o anglès. Primer es llegeix el text i després permet jugar-hi, fent clic als objectes que es veuen. Aleshores s’animen i fan coses inesperades i divertides. El text de cada pàgina es pot tornar a sentir complert, o bé paraula per paraula si es fa clic en una. És el conegut conte de la llebre i la tortuga.


Ven a jugar con Pipo

Editorial: Cibal Multimèdia

Tipologia: Exercitació

Idioma: Castellà

Àrea curricular: Llengua castellana i matemàtica

Nivells educatius: Primària

Descripció i ús: Presenta diversos àmbits: el jardí, el carrer, una granja, l’escola, l’habitació, la platja i altres. En cadascun d’ells hi ha un munt d’objectes, persones o animals per fer clic. Llavors apareix el seu nom en castellà. Normalment el cursor representa un ratolí, però en alguns dels objectes de cada làmina, es transforma en una vareta màgica. Si feu clic  llavors, pots anar a un joc que serà, normalment de lectura o de càlcul. A  la imatge principal de cada làmina hi trobem, a sota, unes icones que porten a jocs que habitualment són de llengua.

amunt