iii8.gif (1456 bytes)A la pàgina principal d'experiències de centres

   
Centre:
CEIP L'Aulet
Camp:
Còmic. Fotografia
Nivell:
C.Superior de primària
   
Descripció de l'experiència «Fem una fotonovel.la»
   
Objectius
- Elaborar un còmic
- Utilitzar les noves tecnologies: programes informàtics, fotografia,...
- Fomentar l’expressió i el llenguatge visual
- Potenciar la relació entre els membres del grup

Material:
- Programa informàtic sobre el còmic (CEIP Bordils)
- Programa Word ( bafarades)

- Càmara de fotos
- Rodets amb blanc i negre

Espais
Classe
Interiors i exteriors de l’escola
Entorn proper de l’escola
Altres espais en funció de l’argument elaborat

Descripció de l’activitat
-Observació de còmics de la biblioteca o de casa (llenguatge, recursos, plans ...)
-Utilització del programa informàtic sobre el còmic
-Elaboració per parelles d’una història on els personatges siguin els propis alumnes
-Lectura i selecció en el grup classe de la història més adient per transformar-la en còmic
-Divisió de la història en 16 seqüències
-Per parelles preparar cada seqüència: descripció de l’escena, esbós i diàlegs
-Repartiment de les tasques: maquillatge, vestuari, fotografia
-Realització de les fotos
-Preparació en brut de les bafarades de cada foto
-Treball a l’ordinador per elaborar bafarades, encapçalaments, títols
-Compaginació de fotos i bafarades
-Elaboració de la portada i de la primera pàgina on constin els autors, fotògrafs, agraïments,...
-Muntatge final de la fotonovel·la
-Fotocopiar-ho per cada nen/a

Observacions
-De cara a simplificar el treball de fotografia, convé centrar l’argument de la història a l’escola i el seu entorn.
-S’aconsella fer un parell de fotos de cada seqüència per poder triar-ne la millor.
-Hi ha la possibilitat d’escanejar les fotografies i situar-hi les bafarades mitjançant l’ordinador.
-Es pot ampliar cada seqüència i fer un muntatge en gran per penjar-lo a la paret de l’aula.

Valoració
Ha estat un treball molt engrescador per als alumnes, pel fet de ser ells mateixos els protagonistes. Ha potenciat la relació entre els membres del grup-classe i n’ha millorat la cohesió.
S’ha fet un treball molt interessant de llenguatge tant escrit com visual alhora que ens ha permès utilitzar les noves tecnologies.

Durada: Aproximadament 10 sessions.

Àrees relacionades: Llengua , informàtica, audiovisuals, expressió corporal

Responsable de l'experiència: Isabel Masgrau

   
A l'experiència anterior A l'experiència següent