iii8.gif (1456 bytes)A la pÓgina principal d'experiŔncies de centres

   
Centre:
CEIP L'Aulet
Camp:
C˛mic. Fotografia
Nivell:
C.Superior de primÓria
   
Descripciˇ de l'experiŔncia źFem una fotonovel.la╗
   
Objectius
- Elaborar un c˛mic
- Utilitzar les noves tecnologies: programes informÓtics, fotografia,...
- Fomentar l’expressiˇ i el llenguatge visual
- Potenciar la relaciˇ entre els membres del grup

Material:
- Programa informÓtic sobre el c˛mic (CEIP Bordils)
- Programa Word ( bafarades)

- CÓmara de fotos
- Rodets amb blanc i negre

Espais
Classe
Interiors i exteriors de l’escola
Entorn proper de l’escola
Altres espais en funciˇ de l’argument elaborat

Descripciˇ de l’activitat
-Observaciˇ de c˛mics de la biblioteca o de casa (llenguatge, recursos, plans ...)
-Utilitzaciˇ del programa informÓtic sobre el c˛mic
-Elaboraciˇ per parelles d’una hist˛ria on els personatges siguin els propis alumnes
-Lectura i selecciˇ en el grup classe de la hist˛ria mÚs adient per transformar-la en c˛mic
-Divisiˇ de la hist˛ria en 16 seqŘŔncies
-Per parelles preparar cada seqŘŔncia: descripciˇ de l’escena, esbˇs i diÓlegs
-Repartiment de les tasques: maquillatge, vestuari, fotografia
-Realitzaciˇ de les fotos
-Preparaciˇ en brut de les bafarades de cada foto
-Treball a l’ordinador per elaborar bafarades, encapšalaments, tÝtols
-Compaginaciˇ de fotos i bafarades
-Elaboraciˇ de la portada i de la primera pÓgina on constin els autors, fot˛grafs, agra´ments,...
-Muntatge final de la fotonovelĚla
-Fotocopiar-ho per cada nen/a

Observacions
-De cara a simplificar el treball de fotografia, convÚ centrar l’argument de la hist˛ria a l’escola i el seu entorn.
-S’aconsella fer un parell de fotos de cada seqŘŔncia per poder triar-ne la millor.
-Hi ha la possibilitat d’escanejar les fotografies i situar-hi les bafarades mitjanšant l’ordinador.
-Es pot ampliar cada seqŘŔncia i fer un muntatge en gran per penjar-lo a la paret de l’aula.

Valoraciˇ
Ha estat un treball molt engrescador per als alumnes, pel fet de ser ells mateixos els protagonistes. Ha potenciat la relaciˇ entre els membres del grup-classe i n’ha millorat la cohesiˇ.
S’ha fet un treball molt interessant de llenguatge tant escrit com visual alhora que ens ha permŔs utilitzar les noves tecnologies.

Durada: Aproximadament 10 sessions.

└rees relacionades: Llengua , informÓtica, audiovisuals, expressiˇ corporal

Responsable de l'experiŔncia: Isabel Masgrau

   
A l'experiŔncia anterior A l'experiŔncia segŘent