Aquesta experičncia estŕ inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Girončs «De la WEB a l'Aula» amb el número 208
iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP de Montjuďc
Fotografia. Imatge
Primŕria

Descripció de l'experičncia «Una nova eina: la cŕmera digital»

Els alumnes de 5č de Primŕria han experimentat amb un nou material ŕudio-visual: la cŕmera fotogrŕfica digital.

L'experičncia  es troba emmarcada dins les ŕrees de les Cičncies Socials (en l'apartat de la Prehistňria) i  la Llengua Catalana, tot fent servir les noves tecnologies per a realitzar un treball de síntesi.

Els alumnes de 5č durant el segon trimestre començaven a endinsar-se en l'apassionant món de la Prehistňria. Amb la mestra de Socials varen tractar els continguts sobre aquest tema, varen realitzar tot un seguit d'activitats i, com a element unificador ja s'havien programades a principis de curs unes colňnies de dos dies per a realitzar uns tallers de Prehistňria.

Aquest era el moment per a introduir una nova eina audio-visual  -recentment incorporada a l'escola-: la cŕmera fotogrŕfica digital. Aleshores s'havien programat dues sessions per a aprendre el funcionament de la cŕmera i fer-ne prŕctiques senzilles amb el seu programa de presentació de les fotos (color, blanc i negre, negatiu, …). Els alumnes es varen fotografiar els uns als altres tot seguint les indicacions de manipulació d'aquesta nova eina, de tal manera que poguessin observar uns resultats sorprenents: poder-se veure en una imatge, tot just s'havien acabat de tirar la foto, i poder-la desar a l'ordinador i veure-la novament en una pantalla d'ordinador.

El següent pas era anar de colňnies i realitzar un reportatge fotogrŕfic dels diferents tallers i activitats dedicades a la Prehistňria. Bona part del reportatge va ser portat a terme pels mestres acompanyants (ja que els alumnes havien de realitzar els tallers), i algunes d'interessants tirades pels propis alumnes per no descuidar el que havien aprčs anteriorment.

El següent pas va ser introduir els alumnes en un programa de tractament d'imatges, el Paint Shop Pro 5, i: saber obrir i tancar un fitxer d'imatge (*.jpg), canviar-li el nom i visionar-lo. En resum, les beceroles d'aquest programa d'imatges.

El tercer pas era la redacció d'uns textos que expliquessin el que s'havia dut a terme a les colňnies, i que servís com a element  narratiu de tot el conjunt d'activitats. Aquests textos havien de ser presentats a partir del programa de tractament de textos Word 97.

El darrer apartat, serŕ, penjar imatges i textos a la plana web de la nostra escola, com a element difusor de les activitats realitzades pels alumnes de 5č.

garrofa.gif (1008 bytes) Responsables de l'experičncia: Dolors Salvador, Aurčlia Rosell i Josep Barneda, mestres de 5č de Primŕria del CEIP Montjuďc.

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent