Aquesta experiència està inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 209

CEIP de Montjuïc
Fotografia. Imatge
Primària

Descripció de l'experiència «Una visita al riu Ter»

Els alumnes de 5è participaven en una experiència que tractava d’observar el riu Ter, fer-ne una descripció de caire més literari o de caire més científic i plasmar el que anaven observant a través d’imatges a partir d’una càmera fotogràfica digital –a més de motivar-los a fer de forma voluntària, en alguna estona lliure, fotos d’aquest riu-, per a ser penjat a la plana:  de l'activitat «InTernet: un recurs compartit». La nostra es titulava: «Descripció d’un paisatge: …El riu Ter».

En aquesta experiència s’involucraven l'àrea de les  Ciències Socials i les Ciències Naturals (el riu Ter pel seu per Girona, flora i fauna de les seves ribes), l’àrea de Llengua Catalana (descripció d’un paisatge) i la d’Informàtica i mitjans audiovisuals (càmera digital, processador de textos, programa d’imatges).

Com que els alumnes ja havien après el funcionament de la càmera digital, havien treballat els continguts geogràfics, de fauna i flora del riu Ter i ja havien realitzat diverses descripcions de paisatges i practicat amb el Word 97, ara era el moment de posar en pràctica, com a element final, tot el que havien anat aprenent.

Es va programar una sortida per a observar el riu Ter pel seu pas per Girona (zona de l’illa del Ter), contestar un guió d’observació del riu, prendre una fotografia amb la càmera digital des del mateix lloc on suposadament algú hi havia fet una foto del riu als anys 60  –que una alumna havia portada com a part de tot el procés-, de tal manera que poguessin comparar com havia canviat el paisatge en aquests 40 anys, i després prendre fotos de la fauna i flora i estat de conservació de les ribes que visitaven.

Van sortir fotos molt interessants, es van observar moltes coses i amb tot això ja tenien la informació i il.lustracions per a continuar amb les diferents activitats.

En l'àrea de les Ciències Socials i Naturals, es va fer un treball resum del que s’havia observat, el l’àrea de Llengua Catalana, es va redactar una descripció a partir del guió d’observació que havien omplert els alumnes i en l’àrea d’informàtica els textos de les descripcions van ser passats a l’ordinador amb el programa Word 97, tot enganxant-hi una de les fotos que cada alumne havia realitzat i que li agradava més –per tant manipulant el programa d’imatges Paint Shop Pro-. Els textos il.lustrats van ser impresos i llegits posteriorment a classe, i un model dels textos i algunes fotos molt interessants van ser penjades a la plana web abans esmentada.

Finalment, els alumnes varen navegar per Internet i varen anar a parar a la plana web amb l’objectiu de veure’n els resultats  i els de les altres escoles.

garrofa.gif (1008 bytes) Responsables de l'experiència: Dolors Salvador, Aurèlia Rosell i Josep Barneda, mestres de 5è de Primària del CEIP Montjuïc.