Aquesta experiència està inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 211

CEIP Vilademany
Fotografia. Imatge. Fotonovel.la
Primària

Descripció de l'experiència «La donzella dels cabells d'or»

A l'escola Vilademany d’Aiguaviva en el segon trimestre d’aquest curs 2001 – 2002 hem treballat amb les rondalles “La ventafocs”, “La Donzella dels cabells d’Or”, “Les tres taronges de la vida”, “Les tres cabretes i el llop” i “En Banyeta i el pagès” .

Amb els de cicle mitjà i superior hem treballat “La donzella dels Cabells d’Or” i hem construït uns titelles al taller d’Art utilitzant pasta de paper com a eina de modelatge, llana pels cabells, pintant-les amb témperes i posant-los vestits que han cosit els mateixos nens i nenes.

Amb aquests titelles hem preparat una representació de la rondalla al taller de Teatre. L’hem escenificat davant els altres nens, nenes i mestres de l’escola.

Després hem preparat una fotonovel·la. Per fer-ho hem pensat quines fotografies hauríem de fer i quins diàlegs hi hauria dels diferents personatges –el que coneixem com a “storyboard”-. N’hem fet uns quants i llavors ens hem reunit per fer-ne un de sol. Amb l’”storyboard” hem  pensat de quina manera faríem les fotografies amb la Mavica perquè la rondalla s’entengués bé: hem posat un llençol al darrere dels titelles i unes taules blanques sota els personatges.

Una vegada hem fet les fotografies, les hem vist amb l’ordinador i hem triat les que han quedat millor. Després l’Anna, la mestra que fa pràctiques a la nostra escola, les ha posat ordenades de 4 en 4 en fulls del programa Word. A aquestes fotos ens ha ensenyat com hi havíem de posar les bafarades i el text a dins. Hem tingut algun problema amb els narrador, perquè l’hem hagut de posar a sota de la fotografia, doncs si posàvem el marc de narració a sobre les fotografies quedaven tallades. Hem anat escrivint els diàlegs i els textos del narrador i després hi hem passat el corrector.

Al final hem fet la portada i hem posat els noms dels que hi hem treballat. Ens ha quedat una fotonovel·la molt maca.

Responsables de l'experiència: Dolors Puig (art), Fina Andrés (teatre), Àngel Vergés (rondalles), Pere Salvatella (audiovisuals), Anna Vidal (idea, coordinació i muntatge final)

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Vilademany