CEIP Pompeu Fabra
Fotografia. Imatge.
Primària

Descripció de l'experiència «Taller d'imatge a cicle inicial»

Els “Tallers de Cicle Inicial” han nascut aquest curs 2002-2003 amb un doble objectiu fonamental:

• Destinar un espai de temps dins l’horari escolar per treballar una sèrie d’activitats previstes dins el projecte curricular, però que sovint, per diferents motius, queden pendents o treballats de manera massa superficial.

• Fomentar el treball en equip i la relació de cooperació entre els alumnes que habitualment treballen a aules diferents.

Organització:

•  3 tallers: CUINA (Laura Cornide), JOCS (Dolors Condom) i IMATGE (Jordi Xiberta)

• Grups: tres de 12 nens i nenes (7 de primer i 5 de segon)

• Horari: els dimecres de 4 a 5 de la tarda

• Ubicació: Taller de pintura (cuina), Aula de 1r i pati (jocs) i Aula de religió i d’informàtica (Imatge).

• Cada grup estarà al mateix taller durant 3 sessions seguides.

• Al final de cada trimestre tots els nens i nenes han hagut de passar per tots els tallers.

• Cada trimestre es plantejaran noves activitats i nous grups.

Taller d’imatge

Al taller d’imatge durant aquest trimestre treballarem la imatge fixa

1ª sessió:

• Presentació del taller

• Introducció al concepte d’imatg

• Experiències per distingir imatge de realitat

• Pràctica: fem fotografies i les veiem a l’ordinador (introducció a l’enquadrament i els plans)

2ª sessió:

• Ús de la cambra fotogràfica digital (MAVICA): parts i normes per utilitzar-la correctament.

• Pràctica: Anem al museu a fer fotos. Ens organitzem amb 3 grups de 4 nens. Cada grup té una cambra.  La feina consisteix en:

• Cada nen/a escull una peça del museu de l’escola que li agrada i li fa una foto

• Cada grup escull unes peces i en fa una “col·lecció” d’uns 20 elements aproximadament,  els distribueix per fer-ne una composició i li fa una foto. Després, amb l’ajuda del mestre introduiran algun canvi en l’ordre i faran una segona foto. Si hi ha temps es poden fer altres coses com treure una peça o afegir-n’hi una altra.

3ª sessió: Us d’un editor d’imatges: el Paint Shop Pro

• Obrir una fotografia (directament des del disc A)

• Mirem les fotos (ús de la lupa i la fletxa)

• Aprenem a posar-hi nom i desar-la (tecla F12)

• Afegir-hi un títol (comptagotes, comandament A)

• Ús d’altres comandaments (pinzell, selecció, copiar, enganxar,...)

Treball final:

Amb tot aquest treball es pretén que els nens després de les tres sessions tinguin una base suficient perquè puguin usar la Mavica durant la resta de curs en altres activitats o sortides i que puguin fer un mínim tractament d’imatge a les classes setmanals d’informàtica.

Amb les fotografies que els diferents grups vagin fent durant el trimestre acabarem muntant un paquet d’activitats Clic per treballar l’atenció i l’observació. També intentarem penjar les fotografies a la web de l’escola perquè puguin veure-les els pares i ells mateixos des de casa.

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Pompeu Fabra
garrofa.gif (1008 bytes) Jordi Xiberta