CEIP Joan Maragall
Fotografia.
Ed. Primària

Descripció de l'experiència «La capsa màgica»

La capsa màgicaLa Capsa Màgica és un treball on els alumnes de 2n de Primària del CEIP Joan Maragall de Ripoll expliquen la construcció d’una càmera obscura gegant a partir de caixes grans d’electrodomèstics (frigorífics, rentadores, televisors, etc).

La formació de la imatge a l'interior de la capsa màgicaParal.lelament a la construcció de la càmera obscura s'ha elaborat una presentació Powerpoint per explicar les diferents passes. En cada sessió que hem dedicat a la càmera obscura hi ha hagut un “fotògraf oficial” diferent de la classe encarregat de fotografiar les diverses accions.

CONSTRUCCIÓ DE LA CÀMERA OBSCURA

Fent la capsa màgica...El procediment de construcció de la capsa màgica ha estat el següent:

• Trasllat de les les caixes des d’un magatzem de l’escola fins un espai proper a la classe de 2n.

• Muntatge i unió de les caixes per a obtenir una caixa de grans dimensions on puguin cabre 4 o 5 alumnes.

• Encolat de les caixes amb trossos de papers de diaris per enfortir el conjunt.

• L'«objectiu» de la càmera de fotografiar gegantBuidat de les parets interiors de les caixes que formen la caixa per crear un espai accessible.

• Entrada a la Càmera Obscura per grups reduïts observació de la formació de la imatge.

REALITZACIÓ DEL REPORTATGE

La realització de la presentació en Power Point ha comptat amb la participació dels Mirant la capsa màgica amb curiositat alumnes en els següents aspectes:

• realització de les imatges

• selecció de les imatges que explicaven millor el procés de construcció

• ordenació de les imatges

• tria d’imatges trobades a Internet per incloure-les a la presentació

• creació i enregistrament de textos orals per acompanyar les imatges

Cap dins la càmera obscura gegant!ENTRADA A LA CÀMERA

Un dels moments més importants i gratificants de l’experiència va ser l’entrada a la càmera per observar la formació de les imatges. Un cop vam tenir enllestida la càmera obscura (després de 3 mesos de feina!!!), la vam treure al pati de l’escola i vam poder observar les imatges dels arbres del pati i dels companys ...quins crits!!!  La capsa màgica, una càmera de fotografiar gegantquina emoció!!!

Com a cloenda de l’activitat vam convidar als pares i mares dels alumnes a una projecció de la presentació de Power Point. Un cop visionat el reportatge, els pares van poder entrar amb els alumnes a la càmera obscura i van comprovar amb sorpresa com funcionava.

garrofa.gif (1008 bytes) Agustí Pérez
garrofa.gif (1008 bytes) CEIP Joan Maragall