Aquesta experičncia estŕ inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del Girončs «De la WEB a l'Aula» amb el número 237
iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Puig d'Arques
Fotografia.
Ed. Infantil

Descripció de l'experičncia «Fem fotografies»

Aquest any hem iniciat el treball del llenguatge audiovisual a la nostra escola. Hem començat, a partir del segon trimestre, amb els alumnes de P3 i la nostra intenció és anar avançant cada any un curs.
Les activitats que s'han realitzat giren al voltant de:
- La diferenciació d'imatge i realitat.
- Planificació (primer pla i pla sencer).
- Punts de vista (davant i darrere).
- Llum i foscor. L'ús de filtres (papers de cel·lofana de diferents colors).
- El moviment. Joguines òptiques
- Fem fotografies.
L'activitat que presentem aquí seria aquesta última.
Els objectius principals d'aquesta activitat són:
- Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant la fotografia.
- Aprendre a produir imatges fixes que representin persones vistes des de diferents distàncies (planificació).
- Aprendre a produir imatges fixes que mostrin persones des de diferents punts de vista.
- Usar el disparador de la càmera de foto.
El procés que s'ha seguit ha estat el següent:
1.- Entre tots els nens i nenes es pensa una acció (En David plora perquè s'ha donat un cop...)
2.- Decidim entre tots quina serà la millor fotografia: s'ha de veure només el cap (Primer Pla) o hem de fer una foto que es vegi tot (Pla sencer), l'hi hem de fer de davant o de darrere.
3.- Mirem què és el que necessitem i qui fa la foto.
4.- Es fa la fotografia (la mestra ajuda a aguantar la Mavica) i els altres estan atents que es vegi realment allò que s'ha decidit.
5.- Mirem la fotografia per l'ordinador i, si ens agrada, s'inserta en el Power point que porta per títol "Llibre d'imatges" i la mestra escriu el text.
D'aquesta manera obrim un llibre electrònic que s'anirà omplint durant els tres cursos d'educació infantil i que completem amb un petit joc de lectura.

Mira't la fitxa d'organització de l'activitat Mira't dos exemples de fitxa-guió Mira't un exemple de presentació PowerPoint

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Puig d'Arques
garrofa.gif (1008 bytes) Alba Abulí, garrofa.gif (1008 bytes) Judit Coll, garrofa.gif (1008 bytes) Dolça Vert, garrofa.gif (1008 bytes) Cristina Vilŕ

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent