iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Barceló i Matas
Ràdio
Ed. Primària

Descripció de l'experičncia «Ràdio a l'escola»

Cartell anunciador de l'emissióL'Alcalde de Palafrugell, Sr. Lluís Medir, en una de les trobades mantingudes amb els representants de l'AMPA de la nostra escola, ens va oferir la possibilitatde crear un espai radiofònic, dins l'emissora local Ràdio Palafrugell, pels alumnes del CEIP Barceló i Matas. L'equip Directiu va valorar la proposta i va decidir portar-la endavant amb un grup de professors implicats i coordinats per en Joan Farré, tutor de Cicle Inicial i principal responsable del programa "El xerraire". (Hem triat aquest nom perquè nosaltres l'entenem com el germà de "La xerraire", la revista de la nostra escola.)
Així, el divendres 14 de Maig a 2/4 de 12 del migdia, ens vam estrenar amb el programa zero amb continguts que fan referència a l'Univers, tema al que hem dedicat les Jornades Alumnes i mestres en accióCulturals i els Jocs Florals durant aquest curs escolar.
Vam començar amb música i una estrena: la sintonia del programa, en primícia, creada per Joan Moliner (exalumne de l'escola i músic professional). També tenim logotip: l'ha dissenyat l'artista local i pare de l'escola, Àlex Trabal. Totes les seccions són portades a terme pels alumnes de Cicle Inicial de l'escola, alumnes de sis a vuit anys, i supervisades per mestres de l'escola mateix. En aquest programa zero hi haurà d'altres continguts com "avui felicitem...", la connexió via telefònica amb el Sr. Alcalde, i dues entrevistes d'excepció. Una, al mateix Joan Moliner que ens parlarà del seu nou àlbum discogràfic, i l'altra, a un membre de l'Associació d'Astronomia per tal de conèixer més coses sobre el tema.
Durant aquest curs tenim previst de fer un total de quatre programes. Els dos primers els hem dedicat al tema de l'Univers. El tercer, en motiu del Fòrum, el protagonitzaran un grup d'alumnes del Taller de Llengua que ens parlaran del viatge des del seu país d'origen fins arribar a la nostra escola, del que troben a faltar i del que més els agrada. El darrer, coincidint amb la celebració del Dia del Medi Ambient, tractarà de l'hort escolar i del que podem fer a l'escola pel nostre entorn.
L'any vinent intentarem fer un projecte més ambiciós i que impliqui a més gent.
Trobareu més informació sobre aquesta experiència a la web de la nostra escola, dins l'apartat de la revista:

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Barceló i Matas

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent