Aquesta experiència està inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 118

CEIP de Bordils
Ed. Àudiovisual
Infantil i Primària

Descripció de l'experiència «El llenguatge de la imatge a l'escola»

Si estàs interessat/da en la introducció de l'ensenyament del llenguatge de la imatge a l'escola et pot agradar conéixer la nostra experiència.

A Bordils els alumnes de P-3 a 4t. aprenen els elements més bàsics de la gramàtica de la imatge i utilitzen diferents mitjans àudiovisuals per explicar històries. Aquesta experiencia la vam iniciar el curs passat, de manera sistemàtica, entre els alumnes de P-3 a 3r. Aquest any hem ampliat a un curs més.

Organitzem els cursos de tal manera que el primer trimestre treballem la gramàtica de la imatge (diferenciació d'imatge i realitat, punts de vista, planificació, il.luminació...)

La resta del curs el dediquem a treballar un mitjà àudiovisual diferent cada trimestre, tot fent un petit muntatge. Això suposa inventar o buscar una història, fer l'storyboard, decidir les tasques, el que necessitem, l'escenari, explicar la història amb el mitjà que hem decidit i veure'n el resultat amb ganes d'aprendre'n.

Responsables de l'experiència: Nuri Jou i Dolça Vert