iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Anicet de Pagès
Vídeo-jocs
Cicle mitjà/superior

Descripció de l'experičncia «Neteja el riu amb la Lluenta»

Àrea relacionada:

• Coneixement del medi natural

Objectius:

• Jugar al Súper Rius
  • Aprendre a valorar l'ecologia i el reciclatge
  • Conèixer els principals elements de la flora i fauna dels rius mediterranis

Conceptes que es treballen:

• Importància de l'aigua dolça i de la conservació dels rius
  • Riquesa dels rius com a ecosistema amb flora i fauna dependents
  • Classificació dels tipus de residus
  • Les parts d'un riu

Material:

• Ordinador Pentium 100MHz, 24 Mb RAM, Unitat CD-ROM 4x
  • Windows 95, monitor 256 colors, QuickTime, Súp3r Rius

Desenvolupament de l'activitat:

L'activitat que us proposem es basa en l'experiència duta a terme pel CEIP Anicet de Pagès que dins del programa d'Agenda 21 Local de Figueres van decidir d'iniciar un estudi sobre l'aigua i van considerar que el joc dels Súper Rius els ajudaria a motivar l'alumnat vers l'experiència i plantejaria un seguit d'informació inicial amb què començar a treballar.

L'activitat en si consisteix simplement i bàsica en jugar. El joc, tot i ser simple i atractiu, conté elements que el fan especialment eductiu. L'alumne ha d'anar seguint el curs del riu i ha d'anar guiant els personatges del programa Súper 3 perquè vagin llançant els residus als seus contenidors corresponents. No només han d'anar netejant les ribes del riu sinó que també s'han de submergir a l'aigua i netejar-lo. En altres moments cal fer alguna intervenció ecologista (col·locar una depuradora, evitar una fuita d'aigua, etc.) que completen la tasca de neteja del riu.

Mentre l'alumne va fent, a la zona apareixen elements de la flora i fauna habituals a cada tram del riu, tant a dins de l'aigua com a fora. L'alumne pot anar fent el seu "Quadern de camp", fotografiant les espècies que l'interessin o que li cridin l'atenció. Cada cop que fa una fotografia pot llegir una explicació d'aquell animal o d'aquella planta o arbre. Pot anar revisant el seu Quadern de Camp a voluntat, en qualsevol moment del joc, i tornar al tram del riu que l'interessi si el que vol és localitzar alguna espècie en concret.

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Anicet de Pagès
garrofa.gif (1008 bytes)  Josep-Càndid Miró

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent