iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Anicet de Pagès
Ombres
Ed. Infantil

Descripció de l'experičncia «Dalimals»

Els alumnes de P4 i P5 del CEIP Anicet de Pagès han fet durant auest curs un taller d'ombres xineses en sis sessions d'un ahora cadascuna: Què és?; Qui és?; Els tres porquets; Què hi ha al darrere?; La màquina d'ombres; i Dalimals.

Alguns DalimalsDalimals és una proposta de treball amb la llum que s'integra en el marc de l'any Dalí. Es tracta de crear animals dalinians a través del treball amb ombres.

Té com a objectius principals el descobriment del funcionament de la llum a través de jocs diversos de projecció, i el foment de la imaginació combinant dos animals diferents per a fer-ne un de nou.

De primer els alumnes reconeixen diferents animals a través de la seva silueta que el mestre projecta amb el retroprojector. Per parelles trien dos animals i després juguen a projectar-los per separat i mirant com es poden combinar. En una taula comuna anem ajuntant els animals retallant el tros que volem combinar amb l'altre. Bàsicament ho fa el mestre sota la seva supervisió i es decideix el nom de l'animal en grup. Finalment, retallen una fotocòpia de l'animal que havia triat cadascú i se l'emporten. L'animal resultant es queda a l'aula per a ser exposat.

S'insisteix en què els alumnes es desplacin ordenadament fins a l'aula d'audiovisuals, i també a la tornada. Abans de la sessió s'aprofita per mirar el material elaborat per grups anteriors, com a motivació.

La projecció es fa amb el retroprojector. Cal tenir les siluetes dels animals ja retallats amb cartolina negra o fotocòpia, prèviament.

Més informació a http://www.xtec.net/~aperafit/p/cms/ombres/index.htm

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Anicet de Pagès
garrofa.gif (1008 bytes)  Josep-Càndid Miró

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent