Durant
el primer trimestre els alumnes de 4t., 5è i 6è hem treballat
la fotografia informativa, i una de les activitats va ser la de realitzar
diferents articles informatius amb la fotografia corresponent.
Durant el segon trimestre hem treballat el reportatge, que és l'ampliació
d'una notícia.
Entre tots els alumnes van decidir quin reportatge volien fer. De les diferents
notícies que havien treballat durant el primer trimestre van escollir
"A la nostra escola hi ha alumnes de diferents cultures i països".
A partir d'aquí cada classe elaboraria el reportatge amb un suport
diferent:
" 4t.- Amb la càmera digital Mavica han fet les fotos per poder-les
insertar als documents elaborats amb el tractament de textos Word.
" 5è.- Amb la càmera digital, Mavica, han fet les fotos
i les han treballat a la classe d'informàtica amb el Paint Shop Pro.
Després han confeccionat una presentació amb el Power Point.
" 6è.- Amb la càmera digital, Mavica, han fet fotos i
a la classe d'informàtica han realitzat una presentació del
reportatge amb el Flash i amb el Power Point.
Aquest
treball ha comportat la relació de diferents àrees:
La d'imatge pel treball de les fotografies.
La de llengua pel tipus de text treballat. L'informatiu.
La d'informàtica per realitzar les diferents presentacions.
OBJECTIUS CURRICULARS:
- Treballar el text informatiu
- Treballar les notícies
i els reportatges fotogràfics.
- Treballar el guió
per redactar una notícia.
- Elaborar un projecte de
producció d'un reportatge fotogràfic.
- Experimentar les diferents
fases (definició de la idea, del públic a qui s'adreça,
quin mitjà s'utilitzarà, elaboració del guió...)
- Potenciar la creativitat.
- Fomentar el treball cooperatiu.
- Valorar la presentació
dels treballs
OBJECTIUS TIC:
- Conèixer
el funcionament de la màquina digital. Mavica
Saber utilitzar la Mavica.
- Conèixer les principals
diferències entre una càmera compacta, una rèflex
i una digital.
- Practicar amb els enquadraments,
les planificacions i els punts de vista per observar les diferents possibilitats
de manipular la realitat
- Observar les relacions que
s'estableixen entre una imatge i el text que l'acompanya
- Obrir i tancar els programes
- Comprendre la necessitat
de desar i recuperar documents.
- Identificar el avantatges
de treballar en xarxa local i compartir fitxers.
- Instruments de treball intel·lectual
- Saber capturar imatges
Saber modificar imatges.
- Saber crear i editar les
imatges pel reportatge amb el Paint Shop Pro .
- Realitzar una presentació
amb el Power Point: Personalitzar l'animació, crear el títol,
inserir noves diapositives, insertar imatges, Variar la llum, contrast
i posar ombra a les imatges, fer transicions entre diapositives, posar
so a l'animació.
Crear una pel·lícula amb el Flash: Saber moure un objecte
per l'escenari, canviar la grandària d'un objecte, introduir
text a la pel·lícula, fer interpolacions de forma, transformar
una imatge amb una altra i fer botons interactius.
|