Aquesta experičncia estŕ inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del Girončs «De la WEB a l'Aula» amb el número 239
iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

     
Centre:
CEIP Sant Jordi
Camp:
Fotografia. Imatge digital
Nivell:
Cicle inicial
     
Descripció de l'experičncia «El llibre de receptes»
     
L'activitat va adreçada a nens/es de cicle inicial i està plantejada perquè duri 4 setmanes. Les receptes que es van triar van ser: magdalenes, pizza, pinxos de fruita i truita d'espàrrecs.

Cada setmana els nens/es elaboren una recepta diferent i hi dediquen dues sessions per realitzar el treball.

La primera sessió s'utilitza per elaborar la recepta i fer les fotografies de tots els passos amb la càmera Sony Mavica. Es comença per enumerar els ingredients i els estris utilitzats i després tots els passos necessaris fins que es té el menjar a punt. Després els nens/es es mengen el que han preparat.

La segona sessió es desenvolupa a l'aula d'informàtica. El treball es fa en parelles i els grups es fan barrejant un nen/a de 1r amb un de 2n.

Primer de tot seleccionàvem les fotografies que hi posaríem i si feia falta les retallàvem amb el Paint Shop per buscar un millor enquadrament. Muntàvem les pàgines per tal de que amb les imatges soles ja quedessin reflectits tots els passos de la recepta.


El treball es va fer amb el Word i la feina dels nens/es va consistir en insertar les imatges, fer els rètols, posar les fletxes, ...
Quan això va estar acabat la mestra va fer les correccions ortogràfiques oportunes.
Després vam imprimir el treball realitzat i el vam plastificar perquè es pogués manipular sense que es deteriorés. Es va muntar cada dossier i es va enquadernar amb una espiral.


L'activitat estava relacionada amb diferents àrees ja que el projecte era multidisciplinar i abarcava tant l'àrea de llengua, com la d'informàtica com la d'imatge.

Els objectius que ens vam proposar van ser els següents:

  • Aprendre a utilitzar la càmera digital Sony Mavica.
  • Produir imatges des de diferents plans i punts de vista que per si soles expliquessin el que es fa en una recepta sense necessitar que hi hagués un suport escrit.
  • Adonar-se de les possibilitats que té la informàtica en el tractament de la imatge a l'hora de retocar fotografies amb un programa de retoc com és el Paint Shop.
  • Aprendre a utilitzar un processador de textos com és el Word. Les eines de dibuix i d'imatge del Word (insertar imatges, posar títols, posar fletxes, canviar color i tipus de lletra...)

L'activitat va resultar molt engrescadora pels nens i nenes. Estaven molt motivats tant per elaborar el plat com per fer el muntatge amb l'ordinador. El fet d'elaborar la recepta els va agradar molt i menjar el que havien cuinat encara més.

  

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Sant Jordi
garrofa.gif (1008 bytes)  Carme Campà

         
A l'experičncia anterior A l'experičncia següent