Aquesta experičncia estŕ inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del Girončs «De la WEB a l'Aula» amb el número 240
iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP de Bordils
Imatge
Ed.Infantil i Primària

Descripció de l'experičncia «Llum i ombra»

De P4 a 3r hem dedicat el primer trimestre a treballar el llenguatge de la imatge (diferència entre imatge i realitat, plans, punts de vista i il·luminació) i vam introduir-nos en el món de les ombres xinesques.
És una tècnica que encara no s'havia treballat a fons, a l'escola, i té moltes possibilitats:
Amb les mans, amb siluetes, corporals, mixtes.
Per això vam decidir fer el nostre projecte que us presentem a través d'ombres xinesques.
Hem fet un treball d'experimentació molt interessant amb la llum de diferents focus (projector de diapositives, projector de transparències, lots, focus mòbils ...) i l'ombra que es projecta (sobre una pantalla o sobre la paret llisa).
Després de fer totes les experiències cada curs va decidir quin era la tècnica que volia utilitzar per fer la seva pel·lícula o animació.

OBJECTIUS
Descobrir com es produeix la sensació de moviment en objectes inanimats fent la tècnica del REC-PAUSA, en el cas de les animacions.

• Adonar-se de la seqüenciació que segueix tot moviment.
  • Anar amb compte a l'hora de moure els elements de l'animació.
  • Mostrar-se responsable i tranquil a l'hora de realitzar la tasca assignada en el moment de l'enregistrament.
  • Treballar en equip col·laborant amb els companys.
  • Saber esperar mentre cada company fa la tasca que li toca.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT
Després de l'experimentació amb les ombres xineses i de triar quina tècnica utilitzaria, cada curs va decidir quin tipus d'enregistrament volia fer: animació o pel·lícula.
Un cop decidit això, els grups de treball van començar a fer propostes sobre les possibles històries que volien explicar.
Les històries definitives es triaven fent votacions o per consens.
Quan la història estava decidida van fer propostes de l'argument consensuant les idees. També calia tenir en compte quants personatges sortirien.
Amb l'argument clar i els personatges decidits vam fer el guió visual (story board).
Abans de començar l'enregistrament es va haver de buscar el vestuari i els complements i fer els decorats i siluetes, en el cas de l'animació. També s'havien de repartir les tasques que faria cada alumne durant l'enregistrament.
Es va fer part de l'enregistrament amb una càmera analògica i l'altra amb una càmera digital.
Els mestres s'han fet càrrec de l'edició, que és la primera vegada que la fem amb format digital. Hem gravat els diàlegs i les músiques durant l'edició.

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP de Bordils
garrofa.gif (1008 bytes)  Josep Celrà garrofa.gif (1008 bytes)  Nuri Jou

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent