home
Professors d'alumnes amb malalties de llarga durada
.
.
En aquesta Web es pretén recollir tot el treball del projecte “Vine’m a veure: projecte educatiu per alumnes 
amb malalties de llarga durada”.

El nom del projecte té el seu origen en la cançó infantil  tradicional catalana: “Sol, solet” en relació al text de la mateixa. La interacció entre el sol i la persona, es personifica amb el “vine’m a veure”, de la mateixa forma que  les  dificultats de  comunicació entre els amics quan un company es absent per malaltia, es poden personificar amb l’ajut de les noves tecnologies. 

El disseny, després d’utilitzar diferents imatges com podrien ser un sol, un sol dins d’una bombolla, etc., finalment ha acabat sent la imatge d’un radar inserit en un marc de petites pissarres.

El radar ens pot aportar la idea de  recerca personal a la xarxa i les petites pissarres ens recorden que estem dins d’un marc escolar.

Aquest disseny pot ser compatible amb els diferents gustos dels alumnes de diferents nivells. No és infantil per als alumnes d’educació secundària, ni massa seriós per als alumnes de primària.

La Web compta amb diverses entrades segons  qui la visita.


de l’alumne amb malaltia de llarga durada, amb activitats informatives i d’orientació.


A més d’informar i orientar, la Web té la intenció d’oferir una eina de recerca, amb enllaços  a les diverses  associacions, ajuts socials i  pàgines d’interès.


En les pàgines destinades als mestres podeu trobar  desenvolupament del  marc teòric del projecte.


Per als alumnes amb malalties de llarga durada  trobem les activitats que es descriuen tot seguit:


.....
ACTIVITATS  INFORMATIVES
.

.
.
.....
ACTIVITATS D'EVASIÓ
.
.
.
 
.....
ACTIVITATS D'INTERACCIÓ
.
.
.
 
.....
ACTIVITATS DE TREBALL VIRTUAL
.
.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


 Què en saps?
 

QUÈ EN VOLS SABER SOBRE LES MALALTIES DE LLARGA DURADA? 
QUÈ EN VOLS SABER DEL CÀNCER? 

VOLS APRENDRE A MOURE'T PER LA XARXA?
 SUITE EN TIC M

 

QUÈ EN VOLS SABER DEL CÀNCER? 

 L’objectiu general d’aquesta proposta és bàsicament el coneixement del  càncer, els seus tractaments i 
la seva problemàtica.

 Com a tota Unitat Didàctica de programació podem construir una graella on trobarem classificats els diferents continguts de la programació.
 
 
 
Procediments
Fets i conceptes
Actituds, valors i normes
· Utilització de l’ordinador com a eina de treball.

· Utilització de vocabulari científic

· Generalització de conceptes

· Síntesi d’informacions

· El càncer com a malaltia amb curació

· Problemàtica que genera el tractament

· Tipus de càncers 

· Augment del nivell de coneixements

· Desenvolupament d’actituds positives i actives.

TUTORIAL:  “SUITE EN TIC M, 4 DANSES PER A MOURE’S EN LA XARXA”

Aquest tutorial vol donar resposta als següents objectius  del projecte:

- Aprendre a utilitzar l’ordinador com a eina  d’interacció de cara a afavorir el creixement afectiu i social de la personalitat i així  donar un impuls a l’expressió i la comunicació tant necessària en el cas dels alumnes amb malalties de llarga durada.

- Elaborar o adaptar  materials per a fomentar l’ús de les TIC

 Pretén ser una eina d’autoformació en TIC  per als alumnes de Primària i Secundària Obligatòria.

 Treballa els conceptes bàsics per a conèixer l’ordinador, les eines multimèdia de dibuix i tractament del so , com el.laborar documents de text (Word) i ofereix orientacions per a la cerca i la comunicació a través d’Internet.

 Adapta diferents materials dels tutorials dels mòduls de formació per al professorat del PIE als alumnes de Primària i Secundària obligatòria tot oferint activitats per a posar en pràctica els continguts treballats. 

 Objectius generals de la dansa : « Conceptes bàsics »

 · Comprendre el funcionament i l’estructura de l’ordinador: els components, perifèrics de l'ordinador  i vocabulari bàsic de la informàtica.

 · Dominar les destreses bàsiques necessàries per a la utilització de les TIC

 · Conèixer l’utilitat dels elements del programari Windows.
 
 Conceptes 
 Procediments 
 Actituds
· Components
 bàsics de l’ordinador

 · Terminologia
 adequada a les TIC.

· Destreses bàsiques

 · Adquirir el domini de l’ús i
 funció dels components del
 maquinari 

 · Dominar la utilització dels
 elements genèrics del programari Windows

 · Utilitzar el vocabulari adient relacionat amb les TIC.

 · Mostrar interès per
 actualitzar els coneixements
 al voltant de les TIC.

 · Assolir autonomia davant de problemes tècnics
quotidians.

 Objectius generals de la dansa : « Eines multimèdia »

 · Dominar programes de tractament de la imatge i el so.

 · Utilitzar les TIC per realitzar el tractament d’imatge i so i presentar els resultats en diferents formats
 
 
 
Conceptes 
Procediments 
Actituds
 · Destreses bàsiques: el tractament digital de la imatge i el so. 
 · Adquirir el domini de l’ús i funció dels components del maquinari per a l’obtenció digital d’imatge i so. 

· Dominar la utilització dels elements genèrics del programari Paint i la  gravadora de Windows 

· Utilitzar el vocabulari adient relacionat amb les TIC.

 · Mostrar interès per actualitzar els coneixements al voltant de les TIC. 

· Assolir autonomia davant de problemes tècnics quotidians

 Objectius generals de la dansa : « Documents de text »

 · Utilitzar les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats en format de text 

 · Dominar el  programa d’edició de text : Word
 
 
 
Conceptes 
Procediments
Actituds
 · Destreses bàsiques: L’edició de text en Word
 · Dominar la utilització dels elements genèrics del programari Word 

· Utilitzar el vocabulari adient relacionat amb les TIC.

 · Mostrar interès per actualitzar els coneixements al voltant de les TIC. 

· Assolir autonomia davant de problemes tècnics quotidians.

 Objectius generals de la dansa : « Navegació i comunicació”

 · Emprar les TIC per cercar, localitzar, avaluar i recuperar informació amb el Google

 · Utilitzar les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats en diferents formats

 · Aprendre a utilitzar el correu electrònic tot coneixent les normes d’us

 · Conèixer l’entorn edu365 com a eina d’ajuda, consulta i treball en equip 
 
 
Conceptes 
Procediments 
Actituds
 · Les TIC per cercar, localitzar, avaluar i recuperar informació a partir del cercador Google 

· Les TIC per realitzar el tractament de les dades i presentar els resultats en diferents formats 

· Les TIC com a eina de comunicació 

· Entorn edu365 com a eina d’ajuda, consulta i treball en equip

 · Conèixer el cercador Google com a eina de cerca d’informació. 

· Conèixer els mecanismes per a capturar dades de la xarxa (text, imatges...) 

· Dominar el correu electrònic coneixent les normes d’us 

· Conèixer l’entorn edu365. 

 Conèixer  Valorar els avantatges de la utilització de les TIC com a eina de comunicació i cerca.

SOMRIU

Des d’aquí podreu accedir a tres nivells d’humor : 

- Acudits hospitalaris
- Bromes hospitalàries
- Horòscop de la sort

Que tenen la intenció d’alleugerir l’angoixa i l’estrès a través del humor.

El projecte “Vine’m a veure” vol participar dels objectius dels programes dels pallassos hospitalaris que s’enmarquen sempre dins de l’evident necessitat de proporcionar als infants una atenció integral que contempli un suport ambiental i psicoafectiu, ajudant  a reduir l’impacte i l’estrès que acostuma a acompanyar la hospitalització i el tractament oncològic en els nens i els seus familiars.
 

ACTIVITATS D'INTERACCIÓ

En aquest apartat es donen una sèrie de consells per a seguir “connectats” amb la resta del grup classe.
No es restringeix al correu electrònic sinó que també es planteja el fet de poder-se relacionar amb el mòbil.

Objectius

· Millorar l'autoconcepte a partir de la relació amb altres persones. 

· Conèixer i utilitzar els recursos telemàtics. 

· Valorar positivament les possibilitats que en ofereix la telemática. 

ACTIVITATS DE TREBALL VIRTUAL
 

"Molt més important que aprendre tecnologia és aprendre amb la tecnologia,  aprendre a saber utilitzar la informació i aprendre a treballar en el nou entorn. En aquest context, doncs, el repte és ensenyar a aprendre." (Catalunya en Xarxa. Pla estratègic per a la Societat de la Informació) 
 

Les TIC com a eines i entorns d’aprenentatge en el disseny de les diferents unitats didàctiques. 
La definició curricular que en farem anirà associada a quatre factors: 

            - L'aprenentatge centrat en les xarxes d'estudiants on-line 

            - La informació com a font de l'aprenentatge. 

            - El coneixement com a punt d'arribada i punt de partida. 

            - Les TIC com a mitjà o instrument articulador, entre tot l'anterior 

Transformant l’escola en comunitat d’aprenentatge, organitzada en equips de  treball on-line, el docent en mediador entre l’experiència prèvia dels alumnes, la informació existent i la  producció en equip virtual de nova informació i  als alumnes en agents actius i creatius. 

Aquest protagonista –l'estudiant– i l'escenari –la plataforma virtual– requeriran una planificació per a l'aprenentatge i materials on-line que facilitin i orientin el procés. Aquestes seran les WebQuest. 

WebQuest són una recerca orientada en la qual algunes o totes les informacions, així com els aprenentatges que les integren, són originades amb recursos d´Internet. Tenen com a objectius l'adquisició i integració o ampliació o aprofundiment del coneixement. 

            Com avaluarem el treball on-line? 

En aquest  nou entorn de treball l’avaluació serà un procés anàleg al mateix aprenentatge i haurem de  considerar variables com la maduresa, la responsabilitat, la integritat, etc.

L’avaluació com a procés sumatiu i formatiu a que tan avesats estem els mestres de primària prendrà en aquest context tot el seu just valor. 

Cada fase del procés, a l'exemple està avaluada punt a punt, tenint en  compte tant el format o presentació com la reflexió conjunta.

Per a l'alumne en tractament oncològic les WebQuest adaptades al treball en grup virtual poden significar la continuïtat del seu procés educatiu. 

Exemple de WebQuest adaptada al treball en grup virtual: