|  Setembre 05.- 
Dies 30, 31 i 1 d'octubre, participació a la Fira de la Solidaritat. Tasca 
de sensibilització. Venda de samarretes, bijuteria i llibretes.Octubre 05.- Dia 28, participació 
a la Fira de Tardor de l'escola. Venda de loteria solidària de Nadal, bijuteria 
i samarretes.
 Octubre 05.- 
Arriba de NIC tramesa justificacions despeses donacions 08.04 a 08.05.
 Novembre 05.- Dia 4, participació 
a la jornada organitzada pel Fons Català de Cooperació, a Molins 
de Rei, per presentar l'estudi "20 anys d'agermanaments amb Nicaragua".
 Novembre 05.- Inici del projecte 
de camp de treball Nicacamp 2006 a Nicaragua. Decisió de presentar a l'ajuntament 
de Badalona un projecte de pintura i restauració a l'escola Francisca González, 
per completar el primer projecte de sanejament de latrines i lavabos. Decisió 
de promoure, en segon lloc,un projecte per crear la seu de l'AAVV del barrio Los 
Lirios. Decisió de donar suport a un taller de costura al barrio Los Lirios. 
Decisió de seguir el projecte d'alfabetització al barri.
 Novembre 05.- Presentació 
del projecte de pintura i restauració.
 Desembre 05.- Tramesa de cartes d'alumnes del CS.
 Desembre 05.- Participació 
en la campanya de Nadal ciutadana de recollida d'aliments i material escolar.
 Gener 06.- Dia 9, xerrada a l'AAVV 
del Fondo Sistrells.
 Febrer 06.- 
Participem a la creació de la Taula de Valors promoguda pel Consell de 
Cooperació.
 Març 06.- Iniciem 
campanya per al contenidor per Nicaragua 06.
 Març 06.- Transferència a Asbachi per mantenir 
projecte alfabetització i costura al barri. Transferència a l'escola 
FG pel professor d'anglès i projecte alimentari (construcció d'una 
cuina).
 Abril 06.- 
Participació a la festa de primavera. Tómbola solidària i 
venda de samarretes i bijuteria.
 Abril 06.- 
Presentació projecte AAVV pel barri Los Lirios.
 Abril 06..- Reunió amb la regiduria de Relacions 
socials i solidàries per parlar del camp de treball i de la proposta d'agermanament 
Badalona-Chichigalpa.
 Maig 06.- 
Participem a les "II Jornades Les Escoles compromeses amb el Món". 
Participem en la ponència "El treball en xarxa al nord", conjuntament 
amb la regiduria de Relacions Socials i Solidàries i Cooperacció.
 Maig 06.- Dia 24, 
acaba la campanya del contenidor 06. Carregada del contenidor i tramesa. Entre 
d'altres materials s'hi inclouen 23 ordinadors i material informàtic per 
muntar una xarxa a l'escola FG; 16 taules de despatx, 135 cadires plegables, mobiliari 
escolar, material escolar, roba, etc
Col·laboració de Voluntaris 
Badalona, departament d'informàtica de l'Ajuntament de Badalona, Museu 
de Badalona, IES de la ciutat, Biblioteques públiques a través de 
Can Casacuberta, Castinfo, Inoxcrom, Nissan, i moltes empreses, persones i entitats. 
Molt bona participació de la comunitat educativa de la nostra escola. 16.000 
kg de material. Al cap de 30 dies arriba a Estelí, sense novetat i es reparteix 
el material. Hi han participat també Familias Unidas, i Setem, Comitès 
Oscar Romero i Drapaires d'Emaús, convidats per nosaltres.
 " Juny 
06.- Edició del primer número de la revista compartida entre l'alumnat 
de les dues escoles.
 " Juny i juliol 06.- Preparació dels projectes 
a desenvolupar a Nicaragua el mes d'agost.
 " Aprovat el projecte de 
pintura i restauració presentat el novembre 05, cobrem el seu import i 
es portarà cap a NIC a l'agost.
  
 | VIATGE 
A NICARAGUA AGOST 2006RESUM DE LES ACTUACIONS I ACORDS MÉS RELLEVANTS
 |  NICASPLAI:Els 
vuits joves, entre els que hi ha ex-alumnes de la Jungfrau i monitores/ors del 
Xirusplai han dut a terme l'activitat amb el suport inicial de 8 joves nicas. 
Una noia en horari complet i tres en horari de tarda. La resta, més esporàdicament. 
Han treballat amb l'alumnat de l'escola FG agafant cada dia un cicle, en els torns 
de matí i de tarda. Per exemple, de 8 a 10, 1er; de 10'30 a 12'30 2on; 
En l'espai d'entremig, alguns dies van explicar contes a parvulari. A la tarda, 
de 3'30 a 5'15, 1er i 2on plegats.
 Un dia a la setmana (3 en total) treballaven 
amb l'alumnat de l'escola multigrau i altres nens i nenes del barri Los Lirios.
 A més tenien reunions de formació i coordinació dos dies 
setmanals.
 Les activitats es van agrupar en jocs cooperatius i paracaigudes, 
gimcana, olimpíades, i festa final amb taller de maquillatge, pintada del 
mural, i espectacle de foc.
 Al barri, jocs cooperatius, estampació 
de samarretes i festa final: taller de maquillatge, paracaigudes, espectacle de 
foc i piñata.
 Cap al final del camp van pintar el fons, els laterals 
i el frontal inferior de l'escenari del multiusos, confegint un mural molt maco 
i espectacular, amb la col.laboració final de l'alumnat de l'escola que 
hi va imprimir les empremtes de la mà.
 Finalitzada l'activitat del 
camp, les joves nicas van agafar el compromís de continuar l'experiència. 
En un primer període de rodatge, amb l'alumnat de Cicle Inicial de l'escola 
i, en una segona fase, obrint l'experiència a les altres escoles de la 
ciutat.
 Els nostres nois es comprometen a apadrinar i donar suport a la iniciativa 
des de Badalona.
 Va beneficiar a un total no inferior als 1200 nens i nenes.
 INFORMATITZACIÓ:Es van muntar 12 taules. 6 a la biblioteca, 3 a direcció i 3 a la sala 
de mestres.
 Biblioteca: 12 ordinadors que configuren una aula d'informàtica. 
Un Switch, Un dels ordinadors dotat de webcamp, gravadora, i audio.
 1 ordinador 
per a ús de la bibliotecària.
 Instal.lació elèctrica 
nova. Cablejat de xarxa a tot el sistema.
 Direcció: 3 ordinadors per 
a direcció, sotsdirecció amb escànner, i comptabilitat amb 
impressora làser en blanc i negre. Switch i cablejat de xarxa.
 Instal.lació 
elèctrica nova.
 Algunes reparacions complementàries.
 Redistribució 
del mobiliari.
 Sala de mestres: 4 ordinadors i cablejat de xarxa.
 Per 
connectar els tres àmbits, instal.lació de cablejat informàtic 
entre pavellons.
 La connexió a Internet ha donat molts problemes. Finalment 
s'ha resolt tirant 300 metres de cable des d'un cíber que ens fa de servidor 
fins a l'escola, amb dos switch al final de cada tirada de 100 metres.
 Els 
switch s'han hagut d'allotjar a cases particulars de l'itinerari. Amb el comprimís 
d'assumir-ne les despeses elèctriques que ocasionin (en tot cas seran mínimes).
 Aquesta, tot i ser cara, era l'opció més assequible. Teòricament 
la banda és a 1 MB. Els talls d'energia elèctrica a que els sotmet 
cada dia Unión FENOSA (soviet més de 4 hores) perjudiquen la connectivitat 
i la rendabilitat de la connexió que estem pagant.
 Malgrat tots els 
problemes, després de l'esforç esmerçat en aquest projecte 
des de fa mesos per molta gent, vàrem optar per contractar el servei, si 
més no com a prova, tot esperant la promesa d'arribada del turbonet (ADSL) 
de telefònica a la ciutat..
 Així que el sistema ho va permetre 
es va procedir a donar formació totes les hores possibles (que hi hagués 
energia) al professorat. Generalment, de 3'30 a 6'30 o més enllà 
de la tarda. Normes, funcionament i ús de la màquina, programes 
bàsics, Word
 Es van obrir comptes de correu per a cadascú 
i van començar a introduir-se en la cerca d'informació, en el correu 
mail i el xat.
 Vàrem constatar que hi ha algunes mestres que ja tenen 
una certa pràctica. Es va escollir una d'elles com a coordinadora i contacte.
 PROJECTE 
DE CUINA:Vàrem constatar el funcionament 
del projecte alimentari que una agència nord-americana promou per a totes 
les escoles públiques. Sacs de frijoles, arròs, puré de patata, 
compostos liofilitzats de soja, carn, peix, etc.., llet en pols,
 Les trameses 
són trimestrals i calculades pels 1100 alumnes. És important que 
quan arriba el carregament es pugui demostrar que la bodega està buida. 
Que es fa bon ús de la donació.
 Vàrem poder comprovar 
que la cuina construïda a corre-cuita amb el finançament de les famílies 
de sisè de la Jungfrau tenia unes mancances importants que calia corregir.
 Així doncs, vàrem acordar unes reformes:
 Refer el terra 
de ciment per donar-li el pendent adequat per tal que l'aigua sortís cap 
a l'exterior sense fer bassals.
 Pujar el fons de la pica. Les cuineres no 
hi arribaven si no s'hi abocaven de mig cos.
 Substituir els focs inestables 
fets amb dos maons solts i treure els fums a l'exterior. Construcció de 
dues estructures de tres fogons cadascuna, tancades per una planxa de ferro superior 
i amb sortida de fums a l'exterior per xemeneia.
 Construcció d'una 
andana per connectar la cuina amb la resta d'andanes del centre, de manera que 
cuineres i alumnat no hagin de fer equilibris i puguin accedir-hi quan plou.
 Construcció d'un cobert per la llenya.
 D'altra banda, vàrem 
observar que alguns dies no es podia cuinar per manca de llenya. Vàrem 
pagar dos carros de llenya que els donen una autonomia de gairebé dos mesos 
i vàrem acordar destinar el pressupost del mestre d'anglès ara no 
necessari a la cuina per complementar els sous de les cuineres i assegurar la 
llenya.
 
 REUNIONS:
 - 
Consell Escolar:S'ens informa d'aspectes de la Ley de participación 
educativa (representativitat, participació de les famílies, períodes 
electorals i repeticions,
) i es fa un repàs de tots els projectes 
duts a terme en els darrers dos anys i de les justificacions que ens donaran abans 
de marxar:
 Latrines i lavabos nous.Habilitació de la nova direcció 
i elevació de la coberta de la bodega.Planxa de ciment per desplaçar 
el bar.
 Projecte de cuina i la seva ampliació. Problema de la llenya.
 Mestre d'anglès.
 Informatització i sanejament de la línia 
elèctrica.
 Projecte de pintura i rehabilitació.
 Camp de 
treball. Nicasplai.
 Compra d'una lira.
 Intercanvi (carteig i revista compartida).
 Lloguer de l'auditori com a recurs econòmic.
 Petició formal 
d'un pavelló laboratorio de informàtica. Els demanem que elaborin 
més la proposta i els avancem la nostra posició de que l'aula ha 
de ser accessible.
 - Veïns del barri 
Los Lirios:Ens estan esperant per plantejar-nos un problema de greu 
de manca d'aigua. Només a la nit arriba a totes les cases. Molts s'han 
de desplaçar per obtenir-ne. Les barraques il·legals que hi ha pel 
camí punxen la canonada. En tot cas el volum d'¡aigua que arriba 
és insuficient per la població de la zona. Part del problema és 
comú a tot el país. Els talls de llum paren les bombes i es talla 
el subministrament.
 Primer hem parlat amb les mestres de l'escola que es 
queixen del deteriorament de les instal.lacions, d'actes vandàlics, sovint 
dels mateixos adolescents del barri. Comentem als habitants que això no 
pot ser i que entre tots han d'aconseguir identificar i parar els peus als gamberros. 
Ens comprometem a parlar amb alcaldía.
 - 
Alcaldía: Alcalde i regidora de cultura. A més de nosaltres, 
hi participa Asbachi i un representant de la directiva del barri.
 Agraïments 
per la nostra tasca i pels llibres donats a la biblioteca municipal.
 Portem 
carta de la regidora de Relacions socials i solidàries de l'ajuntament 
de Badalona i parlem de les possibilitats i expectatives d'agermanament o col.laboració 
entre ajuntaments a partir de projectes concrets.
 Parlem del problema de l'aigua 
al barri i del deteriorament de l'escola i especialment de la tanca del recinte. 
L'alcalde es compromet a reparar la tanca, a posar un vigilant durant tres mesos 
i a fer una reunió amb els veïns i la policia per arribar a acords. 
Es compromet a gestionar davant la companyia d'aigües el tema del subministrament.
 Parlem de la campanya nacional d'alfabetització d'adults "Yo, sí 
puedo" que s'està portant a terme a nivell departamental amb la participació 
del municipi de Chichigalpa. Uns dies abans havíem anat a compartir una 
sessió de formació a la biblioteca pública. Se'ns demana 
col.laboració. Especialment en el tema de les ulleres per l'alumnat adult 
que té problemes de visió, i del suport en material escolar i fonts 
d'energia (els televisors i els vídeos no poden funcionar allà on 
no arriba l'energia elèctrica.
 En marxar deixem una subvenció 
de 150 $ per a compra de material escolar, i fem una donació de llapis 
i llibretes.
 - Direcció:
 Concretem 
tots els punts referents a subvencions, justificacions, tancament de comptes.
 Reiterem normes d'ús democràtic i d'accés fàcil a 
l'equipament informàtic. Normes d'ús responsable i en seguretat 
d'internet per a l'alumnat, normes per tenir cura de les instal.lacions, el paper 
de la coordinadora, el paper del tècnic del cíber,
 Projecte 
d'hort escolar: Plantegem a direcció la proposta per escrit elaborada per 
la Dolors i l'Assumpta. Manifesten interès per la proposta i prometen estudiar-la 
i dir alguna cosa. De fet, sembla que estaven donant voltes a alguna proposta 
semblant.
 Projecte continuació d'esplai: La direcció es compromet 
a facilitar la continuació de l'experiència per a nens i nenes de 
CI, un dia o dos setmanals. Les joves que continuaran l'experiència, esperen 
així anar adquirint capacitació per, en una segona fase, ampliar 
l'oferta a la resta d'escoles públiques des de l'àmbit municipal.
 TALLER DE COSTURA:De moment 
s'ubica a la casa número dos. La família de la Damaris se n'ha anat 
(temporalment) a Costa Rica). Quatre taules de despatx i tres màquines 
de cosir elèctriques amb el transformador necessari. Més material 
de costura divers Estem pendents de l'aprovació del projecte de bodega 
i seu de l'AAVV. per reubicar el taller.
 FORMACIÓ 
D'ADULTS AL BARRI:Ens fan entrega del conveni signat per Asbachi amb 
la representant del ministeri d'educació per establir una col.laboració 
conjunta. Els cursos es desenvolupen amb normalitat a l'escola del barri. Negatiu: 
els alumnes adults no sempre respecten el material i l'equipament escolar. Les 
mestres de l'escola demanen un armariet tancat amb clau per evitar aquesta situació. 
Sembla que les formadores, molt joves, no tenen autoritat sobre els adults en 
aquest sentit.
 Se'ns proposarà la signatura d'un segon conveni per 
donar formació de batxillerat als adults que promocionen en l'etapa elemental.
 REVISIONS 
DE LA VISIÓ I SALUT:Les mestres de CI comenten que alguns alumnes 
no segueixen l'aprenentatge per problemes segurament de visió deficient. 
Començarem per aquí: Elles suggereixen les prioritats. S'ha resolt 
ja el cas d'una alumna de segon que semblava més greu: Visita mèdica, 
diagnòstic i ulleres (de moment
). N'hi ha d'altres a l'escola i al 
barri (per un altre tema) que reben o han de rebre atenció.
 
  
 |