Quan un satèl.lit en òrbita a l'entorn de la Terra té un període de rotació igual al d'ella, tenim un satèl.lit geoestacionari. Es troba orbitant en el pla equatorial. Aquesta òrbita rep el nom d'òrbita geosincrònica; el satèl.lit es manté fix respecte a qualsevol punt de la Terra.
Aquestes característiques corresponen a un període de rotació igual al de la Terra: 23h 56' 4", i a una òrbita que es troba a 35.800 km.
En aquesta òrbita es troben, principalment, els satèl.lits de Telecomunicacions, TV i meteorològics del tipus Meteosat i Goes.
En el grup de Telecomunicacions hi ha els satèl.lits Inmarsat. Els alumnes de l'Experiència Interescolar Antàrtida (1993-94) van comunicar a través d'ells amb la base científica espanyola "Juan Carlos I" i amb l'expedició de Jean-Louis Etienne al volcà Erebus, tots dos a l'Antàrtida.
Altres satèl.lits meteorològics són els NOAA (però no son geoestacionaris; són polars)