STS (Space Transportation System). Vols dels transbordadors espacials Columbia (1,2,3,4,5), Challenger (6,7,8). A partir del STS-9 va anomenar-se STS-41A fins el STS-25 (STS-51L). De nou es van anomenar STS-26, STS-27, etc. Abans del desastre del Challenger (des del STS-9 al STS-25) es codificava per l'any i lloc de llançament. En el vol STS-34, realitzat per l'Atlantis, va ser llançada l'astronau Orbiter-Galileo. Aquest vol estava previst per al 1986 i es va endarrerir a conseqüència del desastre del Challenger.
Durant el vol STS-45 de l'Atlantis, des del C.P. Estalella Graells de Vilafranca del Penedès, els alumnes de les escoles públiques "Estalella Graells" de Vilafranca, "Mediona" de St. Joan de Mediona i "Llaromí" de La Llacuna van parlar a través del seu professor Joan Boada (EA3AAB) amb els astronautes de la nau Atlantis.

Veu de l'astronauta. 105K bytes
Veu dels nens. 120K bytes