Objectius:
Usar correctament l'estéreomicroscopi o lupa binocular.
Usar correctament els
aparells i materials del laboratori de Ciències Experimentals.
Cercar i obtenir
informació referent a l'activitat.
Distingir les característiques bàsiques que diferencien
els éssers vius de la matèria inorgànica.
Explicar la fotosíntesis com una de les
funcions bàsiques dels vegetals.
Interrogar-se davant dels fenòmens i fets que
succeeixen al voltant de la fotosíntesi.
Distingir les fases essencials del cicle
biològic d'un vegetal superior.
Explicar la dependència de l'home respecte de les
plantes i el paper de l'agricultura.
Ser constant en la recerca de dades, encara
que el procediment que se segueixi sigui llarg.
Dur a terme els projectes fins
al final, a pesar de les dificultats i els fracassos.
Ser capaç de posar l'esperit
de cooperació per davant del de competició i de participar en treballs fets en grup.
Relacionar les necessitats d'energia i de matèries primeres dels éssers vius per realitzar
els seus processos vitals amb aspectes d'especialització, organització i interdependència
individual i col.lectiva.
Adonar-se que es pot arribar a comprendre la natura,
que els fenòmens tenen causes naturals i que la superstició no té fonaments.
Adoptar
les normes de seguretat més adients en la manipulació de materials, estris i equipaments,
i saber-ne els motius.
Procediments:
Recollir informació. |
Els vegetals. L'agricultura.
La fotosíntesi.
Observació d'un pàmpol.
Observació
longitudinal i transversal d'una verga.
La indústria vinícola.
La vinya.
Elaboració del vi.
Observació d'un gra de raïm.
Espremuda i premsat.
La
fermentació.
Decantació.
Elaboració del cava seguint el mètode "Champenoise".
Transformació del sucre en CO2 i alcohol.
Obtenció d'imatges de vídeo i fotogràfiques
des de les lents binoculars.
Obtenció d'imatges ampliades amb el macro, tubs o
lents d'aproximació.
Actituds, valors i normes:
Valoració de les pròpies idees i coneixements en aplicar-los a les activitats.
Seguretat en el treball.
Mantenir correctament l'equip i material del laboratori.
Acceptació de la normalització científica.
Organització del treball tant individual
com en grup.
Rigor en la realització del treball.
Consulta de material bibliogràfic
i recerca de informació sobre el tema.
Realització d'una memòria descriptiva sobre
el tema tractat en el desenvolupament de les pàgines d'Internet.
Valoració positiva
de professions i treballs informàtics.
Satisfacció per la feina ben feta i saber
valorar positivament el que s'ha après en aquest crèdit.
Criteris d'avaluació:
Es parteix d'una avaluació inicial per saber els coneixements de l'alumne/a i fixar
l'inici de l'ensenyament d'aquest crèdit.
Es fa un seguiment individual i en grup
de les diverses activitats per reforçar els èxits i reconduir els errors.
Tenen
gran importància el muntatge i funcionament correcte de les diverses activitats. També
es valora la pulcritud i l'ús correcte dels estris de laboratori, la observació detallada
i el bon resultat de les pràctiques. Amb el control individual es reforçaran aquells
aspectes que presentin llacunes.