Aprendre a Aprendre

"Habilitats i subhabilitats cognitives"

OBSERVAR ÉS DONAR UNA DIRECCIÓ INTENCIONAL A LA NOSTRA PERCEPCIÓ.

Això implica entre altres coses, atendre, fixar-se, concentrar-se, identificar, buscar i trobar... dades, elements u objectes... que previament hem predeterminat...
ANALITZAR ÉS DESTACAR ELS ELEMENTS BÀSICS D'UNA UNITAT D'INFORMACIÓ:

Això implica també Comparar, subratllar, distingir, resaltar...
ORDENAR ÉS DISPOSAR DE FORMA SISTEMÀTICA UN CONJUNT DE DADES, A PARTIR D'UN ATRIBUT DETERMINAT

Això implica també, reunir, agrupar, llistar seriar...
CLASSIFICAR ÉS DISPOSAR UN CONJUNT DE DADES PER CLASSES O CATEGORIES

Això comporta també, jerarquitzar, sintetitzar, esquematitzar, categoritzar...
REPRESENTAR ÉS LA CREACIÓ DE NOU O RECREACIÓ PERSONAL, D'UNS FETS, FENÒMENS, SITUACIONS...

Això també comporta, simular, modelar, dibuixar, reproduir...
MEMORITZAR ÉS EL PROCÉS DE CODIFICACIÓ, EMMAGATZAMENT I REINTEGRAMENT D'UN CONJUNT DE DADES.

Aquest fet suposa també, Retenir, Conservar, Arxivar, Evocar, Recordar...
INTERPRETAR ÉS LA ATRIBUCIÓ D'UN SIGNIFICAT PERSONAL A LES DADES CONTINGUDES A LA INFORMACIÓ QUE ES REP

Interpretar comporta també, Raonar, Argumentar, Deduir, Explicar, Anticipar...
AVALUAR ÉS VALORAR LA COMPARACIÓ ENTRE UN PRODUCTE, UNS OBJECTIUS I UN PROCÉS:

Aquesta habilitat implica d'altres com Examinar, Criticar, Estimar, Jutjar...

Estratègies d'Aprenentatge
ESTRATÈGIES D'APRENENTATGE
Tècniques d'Estudi
TÈCNIQUES D'ESTUDI

Tornar a Pàg. Principal
Tornar
Teories
Teories
Bibliografia
Bibliografia
Estrateg
Projecte Estrateg
Free Zone
Free Zone
Agenda
Agenda
Altres Web's
Altres Web's

Per a suggerències o consultes:Correu electrònic cdorado@pie.xtec.es

© 1996 Carles Dorado Perea

Inici Pàgina: 1-12-96
Darrera revisió: 20-1-97