|
|||||
|
Fonaments i motivació El bullying és un fenomen que està present en tots els centres en major o menor grau. Els càlculs més positius xifren les situacions de victimització en un 3%. Això vol dir gairebé un alumne per aula. Afortunadament la majoria dels casos no són greus, però tot i això, la persona pateix una situacio injusta, de la qual no n'és responsable i que pot tenir conseqüències negatives per al seu desenvolupament. Una societat com la que pretenem no es pot permetre conèixer que aquestes coses passen d'una manera impune. A més, les situacions de rebuig i d'exclusió sovint afecten l'alumnat nouvingut. S'observa una evolutiva: primer en són l'objectiu i després passen a ser agents actius en contra dels que han arribat darrera d'ells. En el nostre enfoc d'abordatge, inspirat en els estudis i projectes d'intervenció dels països nòrdics, pioners en l'estudi i que encara ara són el marc de referència, pensem que tothom hi té un paper, ja sigui com a agressor, com a víctima o simplement com a espectador. Sabem que les persones que se socialitzen en un entorn de violència, encara que aquesta sigui psicològica, soterrada o encoberta, acaba pensant que: - Les normes són per a saltar-les i que el fet de no complir-les proporciona prestigi social (deteriorament moral) - La forma de sobreviure és esdevenir violent (inevitabilitat de la violència). Per això proposem una intervenció a molts nivells, basada també en el grup. El grup és en definitiva el que té en les seves mans el poder d'amplificar el procés o d'inhibir-lo. La webquest
que presentem està en aquesta línia. |
||||