Col·laboracions


Per què?

Aquesta secció està dedicada a posar a l'abast articles i col·laboracions d'interès general en l'àmbit de les Matemàtiques, dels quals els autors n'han pensat que aquest és un lloc adequat per publicar-los.

  • Malgrat que les possibilitats temàtiques són amplíssimes, és que la pròpia identitat d'aquestes pàgines demanen que les col·laboracions no siguin excessivament especialitzades...

  • Es demana als autors que facin servir, si és possible, formats de fitxer que siguin amigables amb l'entorn web. El millor és el format PDF, encara que d'altres formats, com per exemple MS Word són fàcilment transformables. El format Postscript, si conté fonts bitmap, produeix resultats molt pobres en la conversió.

  • La responsabilitat del copyright i dels drets de publicació és dels autors, els quals posaran cura amb què la publicació en aquestes pàgines no lesioni drets d'altri.

  • Naturalment, els articles són propietat dels seus autors i seran retirats només que aquests ho sol·licitin.

  • Malgrat que les possibilitats temàtiques són amplíssimes, és que la pròpia identitat d'aquestes pàgines demanen que les col·laboracions no siguin excessivament especialitzades...

No cal dir que tota aportació serà molt benvinguda i objecte d'agraiment!

Col·laboracions rebudes:

  • "Cultures matemàtiques emergents i el seu ensenyament"
       Autor:

    Víctor Mañosa Fernández Departament de Matemàtica Aplicada III, Universitat Politècnica de Catalunya.

       Resum:

    "Aquest article no és altra cosa que un conjunt de reflexions personals a l’entorn del per què les matemàtiques que hem estudiat són com són. Crec que una anàlisi de la seva història mostra que el desenvolupament de les matemàtiques no ha estat un procés "continu i creixent" –model que moltes vegades s'assumeix de manera implícita–, sinó que ha respost a les pulsions del món en què han estat desenvolupades. Això fa entreveure que potser en un futur més o menys proper poden emergir altres maneres d'entendre la matemàtica. Finalment a les darreres seccions es fan algunes reflexions sobre l'ensenyament de la matemàtica, orientades principalment a l'àmbit universitari." (resum de l'autor)

       Fitxer:

    emergent.pdf, PDF, 88581 bytes.

       Recepció:

    2002/04/26