La Música a l'Abast
Projecte de Crèdits Comuns i Variables de Música
Autor: Constantí Sotelo i Paradela

El disseny curricular preveu, per a la Música, quatre crèdits comuns i un nombre indeterminat de crèdits variables. A partir del llibre "LA MÚSICA A L'ABAST" i de la Guia Pedagògica per a Professors de Música, proposem la següent relació:

1. Crèdits comuns
    1. El tractament del so. El llenguatge musical. L'expressió vocal i instrumental. La iniciació a l'audició (1 crèdit comú).
    2. El tractament de l'instrument escolar: iniciació a la flauta de bec i a alguns instruments de percussió (1 crèdit comú).
    3. El tractament dels instruments musicals i de la veu humana. La flauta de bec (perfeccionament) (1 crèdit comú).
    4. El tractament de les audicions musicals dins de les èpoques estètiques (1 crèdit comú).
  2. Possibles crèdits variables
    1. El cant coral a diferents veus.
    2. Els conjunts instrumentals escolars.
    3. El treball en grup sobre conjunts de música actual.
    4. El treball en grup sobre una família d'instruments.
    5. El treball individual sobre un autor nascut al mateix dia i mes que l'alumne.
    6. Les èpoques estètiques (aprofundiment).
    7. El cinema i la música.
    8. Música i fantasia.
    9. La informàtica musical.
email: csotelo@pie.xtec.es