Aprenentatge dialògic
L’aprenentatge dialògic és el que resulta de les interaccions que produeix el diàleg igualitari, és a dir, un diàleg en el que diferents persones aportem arguments en condicions d’igualtat, per arribar al consens, partint de que volem entendres parlant des de pretensions de validesa
|
|
És un diàleg igualitari ja que es valoren les aportacions de cada participant en funció dels arguments de validesa que exposen.
Trasllada el poder a l’argumentació entesa com a presentació de raons amb pretensions de validesa, de forma que cadascun dels participants aporta la claredat de les seves intencions. •
|
![]() |
És la base del diàleg igualitari en l’aprenentatge i en les relacions socials.
•Promou un model d’aprenentatge en que cada estudiant aporta la seva pròpia cultura.
•El professorat es situa en la cultura dels alumnes i les alumnes, des d’una visió positiva de les seves capacitats.
•S’aconsegueix major confiança en les habilitats.
•
Els alumnes intensifiquen el seu procés d'aprenentatge des d’un punt de vista quantitatiu i qualitatiu L’aprenentatge dialògic com element de transformació en pro de la igualtat. L’aprenentatge dialògic és una de les millors eines per a superar la pèrdua de sentit provocat pel canvi social. Fomentar la creació de sentit implica , per tant, la confiança i l’esforç per a que qualsevol nen o nena pugui desenvolupar la pròpia elecció com a sentit de la seva vida. |