El per a què

L’aprenenatge cooperatiu contribueix a educar els estudiants en tres valors fonamentals.

1.conversar més que parlar:l’educació per al diàleg

2.conviure més que tolerar:l’educació per viure en comunitat

3. cooperar més que col·laborar: l’educació per la solidaritat.

Per acabar, de l’aula d’acollida a les aules acollidores:

Una aula ben organitzada de forma cooperativa i que busca- a més dels aprenentatges més estrictament escolars- que els nens i nenes, els nois i les noies aprenguin a dialogar, a conviure, a ser solidaris, és segur, un aula en la qual tothom, siguin quines siguin les seves característiques personals, sigui quina sigui la seva cultura d’origen , s’hi pot sentir més acollit. L’aula d’acollida, en aquest cas, haurà exercit de pont entre els nouvinguts i els alumnes d’una escola que vol ser i és acollidora, perquè acollidores són totes les seves aules.

És hora de reduir la discrepància entre el que la investigació indica que és efectiu a l’hora d’ensenyar i el que els mestres realment fan.