El per què

Es considera que l’organització cooperativa de l’aprenentatge és fonamental en un context d’aprenentatge en què conviuen estudiants molt difernts en tots els sentits.

Les experiències d’aprenentatge cooperatiu, comparades amb les de naturalesa competitiva i individualista, afavoreixen l’establiment de relacions molt més positives que s’estenen, a més a més, al professorat i al conjunt de la institució escolar.

Els mètodes d’ensenyament cooperatiu afavoreixen l’acceptació i el respecte de les diferències entre tot l’alumnat.

Els mètodes d’ensenyament cooperatiu aporten possibilitats noves al professorat: permeten l’atenció personalitzada dels alumnes i l’entrada de professionals nous dins l’aula ( professorat d’educació especial o de suport, psicopedagogs, etc) que treballen conjuntament amb el professor tutor de l’àrea corresponent.