El què

l

Els grups i els equips d’aprenentatge cooperatiu:

Un grup d’alumnes es pot organitzar i pot estar estructurat de diverses maneres:

 

Estructura d’aprenentatge individualista

  • Els grups són homogenis ( o es parteix de la base que ho són)
  • El professor es dirigeix a tothomigual i resol individualment els dubtes que sorgeixen
  • El treball dels alumnes és individual però no competitiu
  • L’ajuda mútua es considera un mal menor
  • No es valora el treball en equip, perquè no hi ha responsabilitat individual entre tots els alumnes

Estructura d’aprenentatge competitiva

  • Els grups són homogenis ( o es parteix de la base que ho són)
  • El professor es dirigeix a tothomigual i resol individualment els dubtes que sorgeixen
  • El treball dels alumnes és individual però no competitiu
  • L’ajuda mútua no té cap sentit
  • Es descarta el treball en equip, com una forma de ressaltar al màxim la responsabilitat individual entre els alumnes

Estructura d’aprenentatge cooperativa

  • Els grups són volgudament heterogenis
  • El professor ajusta el que ensenya a les característiques diferents dels alumnes i comparteix amb ells la responsabilitat de resoldre els dubtes
  • El treball dels alumnesés individual (ningú no pot aprendre per un altre) i cooperatiu (s’ajuden uns als altres a aprendre)
  • L’ajuda mútua es fomenta
  • El treball en equip és quelcom essencial, sempre que vagi acompanyat de la responsabilitat individual