Estructura d’aprenentatge individualista
- Els grups són homogenis ( o es parteix de la base que ho són)
- El professor es dirigeix a tothomigual i resol individualment els dubtes que sorgeixen
- El treball dels alumnes és individual però no competitiu
- L’ajuda mútua es considera un mal menor
- No es valora el treball en equip, perquè no hi ha responsabilitat individual entre tots els alumnes

|
Estructura d’aprenentatge competitiva
- Els grups són homogenis ( o es parteix de la base que ho són)
- El professor es dirigeix a tothomigual i resol individualment els dubtes que sorgeixen
- El treball dels alumnes és individual però no competitiu
- L’ajuda mútua no té cap sentit
- Es descarta el treball en equip, com una forma de ressaltar al màxim la responsabilitat individual entre els alumnes
|
Estructura d’aprenentatge cooperativa
- Els grups són volgudament heterogenis
- El professor ajusta el que ensenya a les característiques diferents dels alumnes i comparteix amb ells la responsabilitat de resoldre els dubtes
- El treball dels alumnesés individual (ningú no pot aprendre per un altre) i cooperatiu (s’ajuden uns als altres a aprendre)
- L’ajuda mútua es fomenta
- El treball en equip és quelcom essencial, sempre que vagi acompanyat de la responsabilitat individual
|