David Pinyol Gras

Professor de secundària de matemàtiques de l'IES Ernest Lluch de Barcelona.

Taller matemàtic de col·laboració entre alumnes de diferents nivells i centres per construir un icosaedre estrellat gegant amb inflables.

A partir de l'article "Les aventures de l'home de l'ou" del llibre la Revenja d'Arquimedes es plantegen preguntes matemàtiques que es resolen en grup.

• Curs Moodle
  • Presentació
Exercici:1-5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ,13, 14 i 15.
.... classificació , notes , penrose: 1

Joc de rol en viu per aprendre trigonometria a 4t d'ESO en grups col·laboratius on la història de les matemàtiques hi són molt presents.

Vídeo en anglès fet per alumnes de 1r de Batxillerat de l'IES Ernest Lluch de Barcelona el 2009 per al First International Congress Light and Darkness que calcula el dia i hora d'una fotografia per l'ombra.

Vídeo fet per les Pink Ladies de 1r d'ESO de l'IES Ernest Lluch el 2009 per explicar com han calculat el radi de la Terra seguint el mètode d'Eratòstenes.

Vídeo en castellano dirigido al profesorado de matemáticas que después de mostrar algunos trabajos sobre el cálculo de la medida de la Tierra se hace una reflexión sobre la creatividad de los alumnos.