:: L'enigma de Pere el Gran ::

Una activitat didàctica adreçada als alumnes de cicle superior de primària, amb l'objectiu d'aproximar-los d'una forma lúdica i atractiva al coneixement de l'edat mitjana.
:: CEIP Dr. Estalella Graells - Vilafranca del Penedès ::
[::..proves..::]

:: CEIP Dr. Estalella Graells

:: XTEC

:: Edu3.cat

QUÈ ÉS L'ENIGMA DE PERE EL GRAN?

L'enigma de Pere el Gran és una activitat didàctica adreçada als alumnes de cicle superior de primària, amb l'objectiu d'aproximar-los d'una forma lúdica i atractiva al coneixement de l'edat mitjana.

Els alumnes, que desenvoluparan l'activitat en grups de 3 persones, "sortiran" de l'aula per prendre contacte directe amb els elements més característics de la societat medieval. Redescobriran, així, la seva pròpia ciutat i el valor del seu patrimoni. La intenció última és que aprenguin a contemplar els notables vestigis que Vilafranca encara conserva d'aquell període llunyà amb uns altres ulls, més coneixedors i sensibles, i fins i tot, que arribin a gaudir-ne.

No es tracta d'una activitat purament intuïtiva, deslligada dels temes treballats a classe. Ben al contrari, a cadascuna de les proves hauran de demostrar haver fet correctament els aprenentatges que formen part de la unitat dedicada a l'edat mitjana en l'àrea de Coneixement del Medi Social i Cultural.

OBJECTIUS DIDÀCTICS

- Identificar les característiques generals que defineixen l'edat mitjana
- Reconèixer la importància històrica de l'edat mitjana en el desenvolupament de la ciutat de Vilafranca del Penedès
- Identificar els trets més característics de l'arquitectura romànica i gòtica