Març
Els algoritmes del plaer matemàtic (Matemàtiques, 2000)
Què creieu que fan sis oques al vestíbul de la nostra escola?

a) jugar al parxís
b) fer una visita al Drauvil
c) jugar a l'oca




Clar que sí! S'han posat totes a jugar a l'oca!
 Però no a una oca qualsevol, a una oca GEGANT i MATEMÀTICA.
Entreu i mireu! Feu clic al tauler o llegiu les instruccions que vénen tot seguit.

INSTRUCCIONS DEL JOC:

1. En aquest joc hi ha 6 OQUES, una per a cada cicle, una per als pares i mares i una per al personal no docent (menjador, cuina, neteja, consergeria, administració).
Cada classe farà una tirada a la setmana, apuntant el resultat del dau i la casella a la qual avança en el full del seu color. En marxar, se li donarà una activitat a fer que abans de tornar a tirar haurà de deixar feta al vestíbul (o al despatx).

2. L’OCA: Quan caiem en una casella de l’OCA cal dir: “D’OCA A OCA I TIRO JA QUE EM TOCA”, traslladem la fitxa a l’OCA següent i tornem a tirar el dau.

3. EL PONT (caselles 6 i 12): Quan caiem en una d’aquestes dues  caselles cal dir: “DE PONT A PONT I TIRO PERQUÈ SE M’EMPORTA EL CORRENT”, traslladem la fitxa fins a l’altra casella (de la 6 a la 12 o de la 12 a la 6), i tornem a tirar el dau.

4. ELS DAUS (caselles 26 i 53): Quan caiem en una d’aquestes dues caselles cal dir: “DE DAU A DAU I TIRO PERQUÈ M’HA TOCAT”, traslladem la fitxa fins a l’altra casella (de la 26 a la 53 o de la 53 a la 26), i tornem a tirar el dau.

5. LA MORT (casella 58): Quan caiem en aquesta casella cal retrocedir fins a la casella d’inici.

6. La resta de normes (laberint, pou, presó, l’hostal..) queden eliminades.

7. Si una OCA acaba el joc, per tal que les altres classes puguin continuar jugant, pot tornar a iniciar una nova partida.

Torna a l'inici del Pau Vila Torna a l'índex dels 25 anys