TREBALL D'ALUMNES

En aquesta pàgina, podeu trobar diferents treballs realitzats per alumnes del meu IES. Inicialment, només trobareu petites redaccions, esperant que aquest curs puguin aparéixer alguns treballs d'història oral sobre aquesta temàtica.

El meu avi i la seva migració

El meu avi néixer a Urracal provincia de Almería el 25-10-1926.

Allà vivia en un baix amb unes condicions no gaire bones perquè no hi havia ni aigua ni lavabo ect, havia d-anar a buscar l-aigua en una font i anar al estable dels cavalls a fer les seves necessitats.

Va venir a Catalunya per apendre un ofici, amb el qual quan es fes gran poguçes tenir treball. Va arribar al 1929, ell tenia 3 anys tot just, molt petit. Va venir amb tota la seva familia la mare, ell, i els seus quatre germans més, el seu pare no anava amb ells ja que ell ja estava allà montant la via del tren, que la pasaven del centre de la ciutat a les afores on ara tenim el tren.

Quan va arribar aquí es va instal·lar en unes condicions millors que les d'abans però encara no tan bones com les de ara, també era un baix.Va venir amb un barco,em va dir que ell estava molt emocionat.

Abans la gent es canviava molt de casa i ell no era cap excepció, es va canviar 10 cops de casa però totes eren d'aquí, de Granollers.Quan va arribar amb el canvi de idioma es notava estrany i confús.

Però poc a poc es va anar fent a la idea i ara se sent totalment cátala, a més, ell forma part de la història de Granollers.Ell afirma que li agradaria tornar a Almería només un dia o dos però per quedar-s'hi no, a part de que té aquí la seva familia catalana.

Granollers, curs 2004-05

La migració de la meva mare

La meva mare va néixer en Almeria al any 1949.Vivia en una casa gran i nova.El va deixar perque es va venir amb la seva germana i no va volgue anar mes, va tria Catalunya com a destinació perque tenia una germana aquí.

Va arribar a l’any 1966.Va venir amb la seva germana.Es va intal·lar en un pis molt acomodat.Va trobar feina en una fabrica.Es va situar en Granollers .

Es va sentir molt be perque la ciutat no es parecia gaire a la del poble on vivia abans, se sent molt be molt intalada.No li agradaria tornar al seus poble perque aquí esta millor.

LA BIOGRAFIA DE LA MEVA ÀVIA VICTORIA

La meva àvia va nèixer l'any 1935 en un poble anomenat "Castiblanco de los Arroyos" situat en Sevilla.
Va tenir una infancia molt desagradable a causa de que la seva mare va morir quan la meva àvia tenia tres anys i la seva germana tenia un any i mig.
Aquests anys van ser molt durs a consecuensia del que havia passat i a més es van tenir que traslladar a casa de la seva padrina, que era la germana del pare de la meva àvia. Llavors va tenir que convivir amb els seus quatre cosins.
Quan va tenir deu anys aproximadament va tenir que anar a treballar al camp per ajudar en l'economía de la casa.
Desprès d'uns llargs anys quan ella tenia aproximada- ment vint anys, va trobar un amic d'infancia que al final d'un temps de relació, van decidir casar-se i anar cap a Barcelona cap l'any 1960.
La meva àvia va trobar feina en les oficines del port de Barcelona on el meu avi també va treballar. Al final el meu avi va treballar fins a arribar a encarregat de la gent del port de Barcelona.
Van anar al centre de la ciutat a buscar una pensió, però no era molt agradable aquell lloc.
Ella es trobava sola perquè trobava a faltar la seva família.
Ara es troba bé, perquè a format la seva família ( set fills i molts nets).

Granollers Curs 2004-05

TORNAR A LA PÀGINA PRINCIPAL